om_ikke Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har nettopp kjøpt en ny HD fra komplett. Det er denne ukens tilbud. Ved nyinnstalering av XP fra CD fant ikke xp mer enn drøyt 50% av plassen på disken. Er det mulig å "gjenerobre" denne plassen uten å reformatere disken ? Fakta: Disk WD2500PB Hovedkort: MSI 6398E Bios v.: 5.10 OS: WinXP Pro SP1 PS Bios registrerer at det er en 250Gb disk. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
OEH Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du må oppgradere til Service pack 1, xp har ikke støtte for mer en 120GB disker. - Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Du må oppgradere til Service pack 1, xp har ikke støtte for mer en 120GB disker. - XP har støtte for mange TeraBytes per partisjon, så dette er feil. Endret 12. desember 2003 av Shimano Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Manglende hardddiskplass. Les denne Lenke til kommentar
om_ikke Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) vel, feil var det vel ikke, men under instaleringa ble xp satt opp før sp1 ble instalert. fant ut at det var 50% ubrukt space og endret dette med partitionmagic etter at jeg posta 1ste posten. Dermed kan jeg vel heller spørre om hvordan jeg endrer min xp cd til SP1 fra jeg starter opp? Dvs kan jeg kopiere inn XPcd'en. Endre noen filer slikt at filene blir SP1. For så å brenne filene/cd kopien ut igjen slik at jeg ikke får dette problemet en gang til ? =) Endret 12. desember 2003 av om_ikke Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) For å fikse problemet med harddisk-plass i XP: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...9MQ%2A%2A&p_li= For å endre Windows XP cd'en slik at SP1 installeres sammen med OS: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=248 Endret 12. desember 2003 av SilverCRX Lenke til kommentar
om_ikke Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 takker! den sp1 "remake" linken var fin. akkurat så lettfatterlig jeg trenger det =) tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå