Ænonym Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Kan man bli gymlærer med en bachelor i folkehelsearbeid? Må det isåfall kombineres med ppu? Og fyller bachelor i folkehelsearbeid kravet til ppu om 80 studiepoeng fordypning i ett fag, som da vil være kroppsøving? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Hei! Det kan godt være at du får godkjent noe av utdanningen, men jeg tviler på at denne bachelorgraden er nok for opptak til PPU. Med kunst- og idrettsfag kreves det mange studiepoeng innen fag som er praktiske. Det er mulig jeg tar helt feil, men jeg syns du uansett kan rette spørsmålet til opptakskontoret der du tenker å søke. Finn en epost-adresse og send avgårde en mail. Du har god tid på å finne ut av dette, da søknadsfristen ikke er før i april. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Dersom du får svar om at noen av fagene er OK, men at du mangler praktiske fag, har du også god tid til å studere emner som senere åpner døra for PPU. Med kunst og idrett ser det ut til at det ikke blir noe krav om mastergrad. Jeg foreslår at du i epost til opptakskontoret trekker fram emner du har tatt som er av relevans for opptaket. Du burde nok se deg ut studiesteder der du kan gå opp til eksamen i idrettsfaglige emner, og søke når tiden kommer. På noen studiesteder kan det være vanskelig å komme inn med bare idrett som fag. Du kan også se deg om etter årsstudier i fag som gir undervisningskompetanse. Høgskolen i Volda har f. eks et nettstudium i historie (60 stp) som ikke koster mer enn en semesteravgift. Nord Universitet har et samfunnsfaglig årsstudie som også kan tas på nett. Erfaringsmessig kan jeg si at slike nettstudier fint kan kombineres med jobb. Med to fag stiller du sterkere i søknadskøen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå