Alberto1214 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hei, vet dere hvordan får jeg åpne denne utelampen for å skifte lyspæren? Ingen skruer på toppen, og har prøvd å finne ut om det er fjæringsfunksjon på den men uten resultat. Det ligger en liten skrue nederst som vist på bilde men denne lar seg ikke skrus av! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Må løsne skruen i bunn, og så vipper du av dekslet i bunnen og utover. Lenke til kommentar
Alberto1214 Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Takk. Har prøvd å løsne skruen. Sitter veldig fast. Noen tips for hvordan får jeg løsne den? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Går det ikke med skrujern eller tang? Ser ut til at det er noe maling på og rundt skruen kanskje prøve å skrape vekk det? Lenke til kommentar
Alberto1214 Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Har prøvd skrujern og skrumaskin ( oppladbar), det hjalp ikke! Kanskje smøre litt? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Er som Mr_Spock skriver, jeg har samme lampe selv. Hvis skruen sitter dønn så kan du jo ta skikkelig hardt i og ødelegge den for å få den ut. Det er en maskinkrue, så er bare å finne en ny med samme gjenger å sette inn igjen. Lenke til kommentar
Alberto1214 Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Takk for gode tips. Har prøvd men får ikke løst skruen ?. Det er veldig liten plass til rådighet under lampen grunnet nærhet til veggen. Har prøvd å bruke litt mer kraft men da er jeg redd for å knuse glasset Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 En sveisetang pleier å gjøre susen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Takk for gode tips. Har prøvd men får ikke løst skruen . Det er veldig liten plass til rådighet under lampen grunnet nærhet til veggen. Har prøvd å bruke litt mer kraft men da er jeg redd for å knuse glasset Har du prøvd å bruke varme? Dersom du varmer opp skruen så vil den gamle malinga blir mjuk og flytande slik at du får skrudd den ut. Dersom det kun er rust som er problemet så er det å spraye med rustløyser som er framgangsmåten. Ellers så er det rå makt som blir neste framgangsmåte. Skal lampen ha ein funksjon så må du få bytta lyspære slik at du får lys i lampa. Får du ikkje bytta lyspære så må du bytte heile lampa, så då risikerer du eigentleg ikkje noke meir sjølv om du no tek i så hardt at glaset blir knust. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 I verste fall kan du vel bore opp skruen og lage nye gjenger i lampen men det blir vel siste utvei. Lenke til kommentar
Alberto1214 Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Takk til dere alle for gode forslag. Noen som er mer handy enn meg vil komme og se om han kan få løsne skruen. Oppdaterer innlegget når det er gjort noen endringer i denne saken. Ønsker dere fortsatt fin helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå