perpyro Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Der jeg har jobbet og der jeg jobber nå er det policy å aldri kommentere andres priser eller tidsbruk for det kan være grunner til det. Det er en uting når fremmende forståsegpåere skal fortelle hvor lang tid jobben skal ta og hva den skal koste. Men skal OP ha det billig så leggjobben ut på mitt anbud eller noe sånnt. Resultatet kan bli bra men kan også bli skikkelig ille. Men det er risikoen du tar om du ikke kjenner noen bra elektriker som kan ta jobben. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Personlig vil jeg advare mot mittanbud og slike tjenester, men folk står jo fritt til å gjøre hva de vil, Bare ikke regn med at du får de mest proffe på besøk. De har uansett nok av jobb og kunder som er villig til å betale for det de kan og utfører. Slike tjenester er stort sett bunnfiske, de som kan minst, har dårligst effektivitet og som drar hjem til de kundene som vil betale aller minst, uansett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Har også inntrykk av at det finnes mye useriøst på mitt anbud men derfor jeg også skreiv at jobben kunne bli bra men også kjempe ille. Seriøse bedrifter har ofte nok arbeid og regner anbud på andre typer jobber en småjobber på mitt anbud mens de som har lite å gjøre også leiter der. Firmaet jeg jobber for henter ikke jobber der for vi trenger det ikke. Har vært borti slike typer jobber før og det er ofte mye prakk og mye utenlandsk arbeidskraft involvert i oppussingsprosjekter så ikke alltid like lett å forsøke å holde god fremdrift da. Endret 21. februar 2018 av perpyro Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Så lenge man er kompetent selv, så er det nok å få noen mittanbud folk innom og sjekke så dokumentasjonen blir ok Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Mulig det finnes folk som gjør det men tviler på at de florerer på mitt anbud. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Så må man huske på at ikke alle er like, dette er i alle bransjer! Noen er kjappe og skapt for jobben, mens andre henger litt etter og bruker lengre tid. Ofte vil tidsbruken også ha samanheng med nøyaktigheita på arbeidet. Det kan derfor være lurt å gi litt informasjon om korleis du vektlegger det estetiske opp mot hurtigheit. Sjølv om jobben uansett skal utførast fagmessig så vil det være forskjell på kor bra det blir sjåandes ut etterpå. På elektriker arbeid så er det ofte ikkje like stor estetisk forskjell som det kan være på jobben til andre håndtverkarar, men du vil likevell sjå forskjell. Enkelte kundar vil kun ha arbeidet utført så raskt som mulig og er fornøgd så lenge resultatet er funksjonelt. Andre vil heller betale for mykje meir medgått tid for å sleppe å måtte gå rundt å sjå på at brytaren står 2 grader skeivt, osv. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Ja, men det er jo ofte sånn at de kjappe er også de som gjør jobben bra, det er ikke enten/eller her, det ene utelukker ikke det andre Et gammelt ordtak jeg syns det er godt: "Hvis du skal ha noe gjort, hør med han som er travelt opptatt hele tiden" Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) Syntes det hørtes litt mye ut hvis han har beregnet 2 fulle dager. Jeg er elektrikker selv, men jobber i industrien og har derfor ikke så mye erfaring, men jeg skulle nå fint klart det der på 1 dag. Men det kommer jo ann på hvor han må hente kabel fra osv. Å banke kabel langs en list f.eks går jo veldig fort, men må han hente strøm fra andre siden av rommet så går det fort litt ekstra tid osv. Er dyrt med fagfolk i Norge da de fleste har god lønn. Endret 25. februar 2018 av Tmz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå