brukernavn331 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hei! Tenkte det var på tide å kjøpe en laptop. Den skal hovedsakelig brukes til enkle spill som Football Manager og musikkprodusering (Fruity Loops), hadde derfor vært greit med en god prosessor og en del lagringsplass. Tenker å bruke maks 10 000,- Forslag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Test av Acer Swift 3 med AMD Ryzen Den beste PC-en vi har testet med AMD-prosessor Multicom Kunshan N870 17.3" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i3-7100H, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 4GB, Uten operativsystem Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Test av Acer Swift 3 med AMD Ryzen Den beste PC-en vi har testet med AMD-prosessor Multicom Kunshan N870 17.3" Full-HDMatt IPS, Intel® Core™ i3-7100H, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 4GB, Uten operativsystem Takk for tips! Ser at Acer ikke er så veldig populært av en eller annen grunn, så er litt skeptisk. Den siste er jeg redd har litt for svak prosessor. https://www.komplett.no/product/953530/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/asus-zenbook-pure-ux430uar-14-fhd-matt?offerId=KOMPLETT-310-953530# Finnes det et alternativ der ute med litt større skjerm, og kanskje litt billigere? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Faktisk kommer multicom laptopen bedre ut i gaming, men er enig cpuen ikke er superkraftig for tunge video redigering og multitasking. Så vil den støye under høy belasting også. Så den er neppe stillegående. Acer er billig merke, ja men mitt erfaring er vel ofte ikke byggkvaliteten størst problem, ofte dårlig batterilevetid og vanskelig å bytte trådløs slik er det med HP og andre store merker. Som du ser virker den som har mobillader så tror ikke hurtiglading er mulig, må nok beregne 3-4 timer å lade den opp eller mere og kanskje den varer under 1 time med høy bruk av ytelse. Irriter meg veldig det ikke finnes en laptop som ikke kan bytte alle delene, ofte legger produsentene det opp til brukt og kast, ikke mulig å bytte hovedkort. Asus Pure er vel sikkert bra men veldig stiv pris kan ikke bytte ram ser det ut som og kun intel hd 620 som er veldig dyrt i en pc i den prisklassen. Kun 512 GB SSD - (M.2) SATA 6Gb/s istedenfor intel PCI-E eller samsung. Ergo er vel kanskje er forskjell kanskje støy og batterilevetid? Multicom laptopene er vel de du får mest for pengene for. Men der er støy og batterilevetid ofte problemet. Byggkvaliteten er gjennomsnittlig slik man kan forvente av Asus men alt blir jo ripete og slitt uansett. Tror ikke Asus Pure er bedre en apple her. Endret 20. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Faktisk kommer multicom laptopen bedre ut i gaming, men er enig cpuen ikke er superkraftig for tunge video redigering og multitasking. Så vil den støye under høy belasting også. Så den er neppe stillegående. Acer er billig merke, ja men mitt erfaring er vel ofte ikke byggkvaliteten størst problem, ofte dårlig batterilevetid og vanskelig å bytte trådløs slik er det med HP og andre store merker. Som du ser virker den som har mobillader så tror ikke hurtiglading er mulig, må nok beregne 3-4 timer å lade den opp eller mere og kanskje den varer under 1 time med høy bruk av ytelse. Irriter meg veldig det ikke finnes en laptop som ikke kan bytte alle delene, ofte legger produsentene det opp til brukt og kast, ikke mulig å bytte hovedkort. Asus Pure er vel sikkert bra men veldig stiv pris kan ikke bytte ram ser det ut som og kun intel hd 620 som er veldig dyrt i en pc i den prisklassen. Kun 512 GB SSD - (M.2) SATA 6Gb/s istedenfor intel PCI-E eller samsung. Ergo er vel kanskje er forskjell kanskje støy og batterilevetid? Multicom laptopene er vel de du får mest for pengene for. Men der er støy og batterilevetid ofte problemet. Byggkvaliteten er gjennomsnittlig slik man kan forvente av Asus men alt blir jo ripete og slitt uansett. Tror ikke Asus Pure er bedre en apple her. Huff, et skikkelig dilemma det her. Aner rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe. Endret 20. februar 2018 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå