Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må man selv betale forsvarer?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva svarer jeg? Er typen som vil låne over 40000 av meg til sin sønns rettsak.

Jeg tror ikke på denne saken. Tror heller typen min trenger de pengene.

Han vet jeg nylig fikk 300.000 inn, dog betalt gjeld og ikke noe igjen av de.

Men, gjeldfri og det er deilig.

Anonymous poster hash: db94b...61b

Mulig han vil ha en spesifik advokat, men om det ikke er noe igjen av pengene heller - så er det jo bare å svare det?

Lenke til kommentar

Det som skurrer for meg er hvorfor faren skal betale for advokatutgiftene til sønnen, i og med at sønnen får fri rettshjelp hvis han ikke har inntekt nok til å dekke advokat selv. Vær jææææææævlig skeptisk til dette! Enten er faren idiot eller så har han og sønnen tenkt å utnytte deg. Og, som far så sønn, så hvis sønnen er kriminell er vel faren tilbøyelig til det også. Ikke gi dem en krone!

(TFW Trådstarter gir dem penger likevel)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Før jeg hadde gitt eller lånt ut noe som helst av penger til dette formålet hadde jeg bedt om dokumentasjon i form av rettens avslag på forsvareroppnevning eller bekreftelse fra aktuell advokat på at siktede ikke har krav på offentlig forsvarer ut fra siktelsen.

Det finnes tilfeller hvor man ikke får dekket advokat - for eksempel hvis det er snakk om tilståelsesdom og det ikke er aktuelt med fengsel i mer enn seks måneder. Da får man heller ikke forsvarer ved anke med mindre anken blir henvist til hovedforhandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...