Gå til innhold

Hvorfor trekker feminismen til seg så mange hatefulle kvinner?

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg er alene om å ha inntrykk av at mange feminister er gretne, bitre, humorløse, lite vennlige og generelt lite tiltalende både fysisk og mentalt. Hva er årsaken? Hva er det med feminismen som er så forlokkende for disse hatefulle kvinnene? 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de du kaller for feminister stort sett er militante og bitre kvinner utvalgt av fringemedia som cherrypicker alt som er kontroversielt. Går du ut døren og snakker med kvinner så finner du ut at mange av de anser seg selv som feminister, bare at de er normale og oppegående mennesker.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Fordi de du kaller for feminister stort sett er militante og bitre kvinner utvalgt av fringemedia som cherrypicker alt som er kontroversielt. Går du ut døren og snakker med kvinner så finner du ut at mange av de anser seg selv som feminister, bare at de er normale og oppegående mennesker.

Oppegående kvinner er ikke feminister. Du har tydeligvis en annen definisjon av feminisme enn meg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Oppegående kvinner er ikke feminister. Du har tydeligvis en annen definisjon av feminisme enn meg.

Tydeligvis. Hva er det du definerer som en feminist?

En SJW som tror det er en borgerkrig i samfunnet mellom kvinner og menn, og som kjemper for å gi kvinner særrettigheter og vil fremheve kvinner på bekostning av menn. Egentlig virker de ikke opptatt av kvinner i det hele tatt, for det er ofte kvinner de angriper. Særlig slanke og pene kvinner, og kvinner som synes det er helt greit med tradisjonelle kjønnsroller.

Det du tenker på er ekstrem feminister. "Men are pigs"-typen. 

Ja. 

Det du tenker på er ekstrem feminister. "Men are pigs"-typen. Det finnes og de som ønsker likestilling og lik lønn, uten å ha noen ekstreme meninger utover det. Mange menn som er feminister, ser ikke at de blir nevnt? ER DU SJÅVINIST?

Hvis man bare ønsker at menn og kvinner skal ha samme gjennomsnittslønn så er man ikke feminist, bare litt lite reflektert. Kvinner søker seg helt frivillig til dårligere betalte yrker enn menn, og de har (helt naturlig) høyere fravær enn menn. Det er (helt naturlig) flere menn som yter maks i arbeidslivet og ofrer 90-100% av tiden sin på å nå toppen i sitt fagfelt. Det bør ikke være noe mål at kvinner og menn som grupper skal tjene likt. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Leste du det i en ordbok, eller dikter du bare opp definisjoner som passer ditt argument? Uansett så er definisjonen totalt irrelevant til faktumet at årsaken til problemet ditt er at du søker opp "Angry feminist" på Youtube, og henger i incels/redpiller-gjengen for å få info om det du kaller for feminister.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Leste du det i en ordbok, eller dikter du bare opp definisjoner som passer ditt argument? Uansett så er definisjonen totalt irrelevant til faktumet at årsaken til problemet ditt er at du søker opp "Angry feminist" på Youtube, og henger i incels/redpiller-gjengen for å få info om det du kaller for feminister.

Jeg vet ikke hva incels/redpiller er, men jeg tror de fleste vet hva en feminist er. Kall dem gjerne "ekstreme" feminister, men hvis feminismen er en gladbevegelse så ville vel de ekstreme feministene vært ekstremt positive og lykkelige?

Lenke til kommentar

Så hvorfor endrer du det ikke til "ekstreme feminister" og svarer på ditt eget spørsmål med "fordi de er ekstreme og sinte, og langt utenfor normalen".

Jeg mener ikke dette nedlatende, men ta å snakk med noen kvinner, så finner du fort ut at de fleste er for likestilling (les: feminisme) uten å være in your face feminazis.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan vet du hvem du kjenner eller treffer på gate er feminist ?

Forstår ikke relevansen. Jeg forholder meg til det jeg ser. "All men are pigs"-feministene virker gretne, bitre, humorløse og lite tiltalende fysisk så vel som mentalt. 

Lenke til kommentar

Så hvorfor endrer du det ikke til "ekstreme feminister" og svarer på ditt eget spørsmål med "fordi de er ekstreme og sinte, og langt utenfor normalen".

Jeg mener ikke dette nedlatende, men ta å snakk med noen kvinner, så finner du fort ut at de fleste er for likestilling (les: feminisme) uten å være in your face feminazis.

Jeg synes det er helt feil å kalle likestilling feminisme. Feminismen fokuserer på én gruppe (ett kjønn). Likestilling fokuserer på individet. Om man er kvinne eller mann er ikke interessant for en som er opptatt av reell likestilling. Du er for eksempel ikke for likestilling hvis du vil kvotere kvinner inn i arbeidslivet, og dermed ta jobben fra menn fordi de har "feil" kjønn. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt feil å kalle likestilling feminisme. Feminismen fokuserer på én gruppe (ett kjønn). Likestilling fokuserer på individet. Om man er kvinne eller mann er ikke interessant for en som er opptatt av reell likestilling. 

Nei. Ordbøker er gratis. Jeg anbefaler deg å bruke de.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje fordi "All men are pigs" innstilling implisitt betyr at man er bitter...?

Ja, alle kan jo se at de er bitre, men spørsmålet i tråden er hvorfor de er det. Er det noe med feminismen som gjør at den trekker til seg slike kvinner (ta en tur på en Ottar-demonstrasjon og se selv)?

Lenke til kommentar

Hvis vi snur på problemstillingen. Kanskje VR-Katten stempler damer som ikke viser interesse, for gretne, bitre og humorløse feminister. Tydelig at du ikke har mye praksis innenfor fagfeltet. Ofte er det lettere å legge skylden over på en annen part

Ad hominem er ikke et argument ;) For eksempler på kvinner jeg sikter til, se videoen over. Tror ikke så mange er interessert i disse. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...