Prosjektlederen Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Heisann alle sammen, Jeg har sett meg litt blind etter bil den siste tiden, og begynner rett og slett å bli litt lei av å lete, for deretter å finne noe som Googles i stykker. Har dere noen gode tips og råd. Jeg har i dag en stasjonsvogn som jeg skal bytte ut. Og har i den forbindelsen noen krav til "ny" bil. 4x4 Separate stoler til 5 personer (altså, ikke en sånn hump i midten bak som er såååå behagelig å sitte på) Kunne trekke minimum 2 tonn henger. Km stand er noe uvesentlig, men det kommer litt an på hvilken bil det er da. Har kikket på både VW Caravelle, MB M-klasse og R-klasse og Pajero for å nevne noen. Maks pris 250 000,- Og da finner jeg årsmodeller rundt 2005-2009, avhengig av stand og utstyr. Har dere noen andre gode forslag, eller tips å komme med i forhold til de bilene jeg allerede har sett på? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Nissan X-trail kan trekke 2 tonn, iallefall andregenerasjons. Har en slik, ganske grei bil å kjøre. Har lest litt om at de kan være litt skjøre om de brukes til å trekke tungt, langt og ofte. Eneste er at midtsetet bake kanskje ikke sklir forbi kravene. VW Amarok trekker 3,5t, eldste på finn nå er 2011 så der må du i tilfelle regne med omregistrering i kostnaden. Om du kjøper en med hardtop så burde det være ganske nærme stasjonsvogn i funksjon, og de er også veldig gode å kjøre sammenlignet med andre pickuper (tåler sammenligning med mange SUVer). Har også tre "skikkelige" seter bake (ingen bakseter er skikkelige når man er 1.93 høy...). Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 sharan 4 motion 2012, hengervekt 2400... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111814770 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ehh, Sharan med egenvekt på over 1,8 tonn som skal trekke 2+ tonn på henger samt 5 personer om bord med 2L 140hk diesel. Kommer til å gå "superdass" som det heter på fagspråket. Lenke til kommentar
Prosjektlederen Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 140Hk er ikke så galt faktisk, er det jeg trekker med nå, og det går helt utmerket i både oppoverbakker og nedoverbakker, men det er klart at den jobber jo mer enn f.eks en V6 diesel med 180hk + Og akkurat det kan jo være gunstig å unngå når man skal kjøre noen hundre mil Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 VW Amarok trekker 3,5t, eldste på finn nå er 2011 så der må du i tilfelle regne med omregistrering i kostnaden. Om du kjøper en med hardtop så burde det være ganske nærme stasjonsvogn i funksjon, og de er også veldig gode å kjøre sammenlignet med andre pickuper (tåler sammenligning med mange SUVer). Har også tre "skikkelige" seter bake (ingen bakseter er skikkelige når man er 1.93 høy...). Det finnes hele 5 Amarok 5-seter på finn.no. En av dem koster 399, resten over en halv mill og ingen av dem kan trekke 3,5 tonn (kun V6'en kan det). Lenke til kommentar
Prosjektlederen Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Riktig at de fleste Amarokene er over prisklassen jeg ber om her. Men alle kan trekke 3 tonn eller mer, og det er 1 tonn mer enn jeg ber om Har sett noen i ny og ne i min prisklasse, men da er km-stand gjerne godt over 200 000km. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hvis du kan leve med en vanlig 5 seter får du mye mer å velge i. Passat er et vanlig valg. Volvo V70 og V90. Kanskje s80? Lenke til kommentar
Prosjektlederen Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Kunne jeg levd med en vanlig 5 seter hadde jeg nok beholdt den jeg har Ingen av de du nevner har separate seter bak, og er det som er hovedgrunnen til at jeg ønsker å bytte bil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Kanskje det du har som krav ikke finnes i gitte pris segment og sammenstilling av kriteria Her er et utvalg biler med tre seter bak separerte https://www.carwow.co.uk/best/cars-with-three-separate-rear-seats Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Er C1 biler aktuelle? Lenke til kommentar
Prosjektlederen Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Kanskje det du har som krav ikke finnes i gitte pris segment og sammenstilling av kriteria Her er et utvalg biler med tre seter bak separerte https://www.carwow.co.uk/best/cars-with-three-separate-rear-seats Finnes i hundretalls på finn.no i alle fall, problemet er mer å finne en man har lyst på og som folk har noe bra å si om. sistnevnte har vel vært det vanskeligste. Er C1 biler aktuelle? Nei dessverre, det hadde åpnet mange muligheter som jeg allerede har kikket litt på Tesla X Ikke helt innenfor kravene, og Elbil, dvs Tesla X er dessverre heeeelt uaktuelt til å trekke 2 tonn med, rekkevidden er som en Leaf på en dårlig dag. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Geländewagen har vel tre seter bak og 3,5 tonn hengervekt, men i det prisleiet det er snakk om her er det vel for det meste biler som har en del km på telleren. Er det egentlig fullverdig midtsete bak i MLene? Nå kjenner ikke jeg alle utgaver, men de jeg har sett har vel en "klump" eller flatt parti eller hva man skal kalle det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ford Galaxy https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112191816 Lenke til kommentar
Prosjektlederen Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Geländewagen har vel tre seter bak og 3,5 tonn hengervekt, men i det prisleiet det er snakk om her er det vel for det meste biler som har en del km på telleren. Er det egentlig fullverdig midtsete bak i MLene? Nå kjenner ikke jeg alle utgaver, men de jeg har sett har vel en "klump" eller flatt parti eller hva man skal kalle det. Humpen i den er såpass bred at det går helt greit å sitte på, komforten i ryggen er verre hvor man har det armlenet som kan vippes ned som gjør at det er litt hardt og ukomfortabelt. Derfor jeg heller mer mot R-klasse i så tilfelle med 6 eller 7 seter. Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 (endret) Ford Galaxy https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112191816 denne har 1800 kg hengervekt.. edit galaxy med automat (powershift) har 2 tonn edit2 galaxy har vel ikke 4wd? Endret 18. februar 2018 av joka Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ford Galaxyhttps://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112191816 denne har 1800 kg hengervekt.. edit galaxy med automat (powershift) har 2 tonn edit2 galaxy har vel ikke 4wd? Nei . Som jeg nevnte : er man sikker på at den bilen som oppfyller «alle» kravene inkl pris finnes ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Jakten etter det perfekte er umulig, man må velge noen egenskaper som teller mest for en. Alle til lags kan ingen gjera. Så du står vel i praksis mellom traktorer som Pajero/Landcruiser eller store MPV-er som Sharan, galaxy og den slags. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) Tahoe er jo en god trekkebamse: https://www.finn.no/113767288 Edit: Trekker faktisk 3500 kg Endret 19. februar 2018 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå