Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Personbil med gode trekkeegenskaper

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

Jeg har sett meg litt blind etter bil den siste tiden, og begynner rett og slett å bli litt lei av å lete,  for deretter å finne noe som Googles i stykker.

Har dere noen gode tips og råd.  Jeg har i dag en stasjonsvogn som jeg skal bytte ut.  Og har i den forbindelsen noen krav til "ny" bil.

4x4

Separate stoler til 5 personer (altså, ikke en sånn hump i midten bak som er såååå behagelig å sitte på)

Kunne trekke minimum 2 tonn henger.

Km stand er noe uvesentlig, men det kommer litt an på hvilken bil det er da.

Har kikket på både VW Caravelle,  MB M-klasse og R-klasse og Pajero for å nevne noen.  

Maks pris 250 000,-    Og da finner jeg årsmodeller rundt 2005-2009, avhengig av stand og utstyr. 

Har dere noen andre gode forslag, eller tips å komme med i forhold til de bilene jeg allerede har sett på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nissan X-trail kan trekke 2 tonn, iallefall andregenerasjons. Har en slik, ganske grei bil å kjøre. Har lest litt om at de kan være litt skjøre om de brukes til å trekke tungt, langt og ofte. Eneste er at midtsetet bake kanskje ikke sklir forbi kravene.

VW Amarok trekker 3,5t, eldste på finn nå er 2011 så der må du i tilfelle regne med omregistrering i kostnaden. Om du kjøper en med hardtop så burde det være ganske nærme stasjonsvogn i funksjon, og de er også veldig gode å kjøre sammenlignet med andre pickuper (tåler sammenligning med mange SUVer). Har også tre "skikkelige" seter bake (ingen bakseter er skikkelige når man er 1.93 høy...).

Lenke til kommentar

VW Amarok trekker 3,5t, eldste på finn nå er 2011 så der må du i tilfelle regne med omregistrering i kostnaden. Om du kjøper en med hardtop så burde det være ganske nærme stasjonsvogn i funksjon, og de er også veldig gode å kjøre sammenlignet med andre pickuper (tåler sammenligning med mange SUVer). Har også tre "skikkelige" seter bake (ingen bakseter er skikkelige når man er 1.93 høy...).

Det finnes hele 5 Amarok 5-seter på finn.no. En av dem koster 399, resten over en halv mill og ingen av dem kan trekke 3,5 tonn (kun V6'en kan det).

Lenke til kommentar

Kanskje det du har som krav ikke finnes i gitte pris segment og sammenstilling av kriteria

Her er et utvalg biler med tre seter bak separerte

https://www.carwow.co.uk/best/cars-with-three-separate-rear-seats

Finnes i hundretalls på finn.no i alle fall,  problemet er mer å finne en man har lyst på og som folk har noe bra å si om.   sistnevnte har vel vært det vanskeligste.

Er C1 biler aktuelle?

Nei dessverre,   det hadde åpnet mange muligheter som jeg allerede har kikket litt på :)

Tesla X

Ikke helt innenfor kravene,  og Elbil, dvs Tesla X er dessverre heeeelt uaktuelt til å trekke 2 tonn med,   rekkevidden er som en Leaf på en dårlig dag.

Lenke til kommentar

Geländewagen har vel tre seter bak og 3,5 tonn hengervekt, men i det prisleiet det er snakk om her er det vel for det meste biler som har en del km på telleren.

Er det egentlig fullverdig midtsete bak i MLene? Nå kjenner ikke jeg alle utgaver, men de jeg har sett har vel en "klump" eller flatt parti eller hva man skal kalle det.

Lenke til kommentar

Geländewagen har vel tre seter bak og 3,5 tonn hengervekt, men i det prisleiet det er snakk om her er det vel for det meste biler som har en del km på telleren.

Er det egentlig fullverdig midtsete bak i MLene? Nå kjenner ikke jeg alle utgaver, men de jeg har sett har vel en "klump" eller flatt parti eller hva man skal kalle det.

Humpen i den er såpass bred at det går helt greit å sitte på,  komforten i ryggen er verre hvor man har det armlenet som kan vippes ned som gjør at det er litt hardt og ukomfortabelt.

Derfor jeg heller mer mot R-klasse i så tilfelle med 6 eller 7 seter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...