hallopådo Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 Heisan! Avslutta vgs for 2 år siden men var ikke klok nok til å sikre at IT avdelinga ga meg admin. rettigheter og ny windows lisens. Jeg husker brukerpassordet på "gjest" domenet og kan bruke den til å surfe nettet osv og bruke windows programmene, selv om jeg selv om denne versjonen er "uekte". Det er naturligvis fordi jeg ikke har fornyet den. Jeg har nå lyst å ta pc'en mer i bruk igjen og ønsker nå å få Admin. rettigheter og installere ny windows. -Hvilke muligheter har jeg? Har ikke mulighet til å besøke IT avdelinga på skolen jeg gikk på, og er usikker på om de kan hjelpe etter så mange år... (pc: Lenovo Windows 7) Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 En mulighet er jo å reinstallere Windows, på litt eldre PCer er lisensen klistret på maskinen. På nyere må du hente lisensen på leverandørens nettsider. Da trenger sevicetag / S/N. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2018 Send de en mail, så får du svar på hvor du kan laste ned ny versjon.Regner med dere hadde slike leie pc'er og du valgte å beholde den etter slutten av skoleåret. Da skulle du fått en mail med instruksjoner på hvor du laster ned Windows og Office, så du kunne installere selv og beholde lisensen for alltid. Det var slikt iallefall i Troms fylkeskommune med elevpcordningen der i 2011. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2018 Er det Windows 10 det er snakk om kan den lastes ned fra Microsoft sine sider. Er det en OEM-versjon av Windows må man nok gå direkte på leverandøren eller høre med skolen om de har noen dvd'er liggende. De får jo slike installasjonsmedium med alle nye maskiner de kjøper så det bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2018 bare og skaffe deg en cd/dvd med ønsket windows og instalere på nytt , husk og ta backup av alt du vil beholde på maskinen før du formaterer den. skulle ikke trenge noe admin info fra skolen på denne måten. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 19. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2018 Finnes vel Linux-CD som kan resette passord. Husker ikke navnet, men får du velge oppstartmedium i bios, så er det bare å google. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå