Gå til innhold

Mini-anmeldelse av det siste spillet du spilte


Anbefalte innlegg

Resident Evil 2 remake.

 

Denne anmeldelsen ble først postet på: Spillforumet.no

https://www.spillforumet.no/traad/grinderx9-anmelder-spill.1568/

Så hvilket forhold har jeg til denne serien? Første gang jeg så et Resident Evil spill, var når jeg besøkte en kamerat i Bærum. Vi stakk over til en nabo av han, som hadde fått dette nye super skumle spillet til PlayStation. Det jeg kanskje husker best var helt i starten av spillet når man kommer inn i politistasjonen mesteparten av spillet finner sted. Den ikoniske musikken og stemningen. Jeg husker faktisk det bedre og det gjorde større inntrykk enn de mer groteske aller første øyeblikkene . Senere kjøpte jeg meg resident evil 1 og 2 til pc. 97 ich… Kan ikke helt anbefale pc versjonen av de. Ble heller aldri til at jeg spilte de noe særlig. Jeg prøvde meg ikke på et nytt resident evil før jeg kjøpte meg 4 til ps2. Fullførte det, likte det godt, men det føltes ikke som et "ekte" resident evil spill i mine øyne. Spilte så 5, med her snakker vi virkelig et altfor stor fravik av formelen. 6 har jeg spilt i ca 3 min før jeg ga det opp. Resident evil 7 har jeg spilt et par timers tid i VR, virker å være et veldig solid spill, men igjen fikk ikke den gode gamle resident evil følelsen.

Ett eller annet sted inni der, spilte jeg også Resident Evil 1 Remaken. Som var utrolig solid og et veldig bra spill, fullførte det.... nesten (tror jeg).


Så etter mye venting, ankom RE2 Remaken. Et spill som så veldig lovende ut, ut i fra trailere.


Først ut: Grafikk.

Her er det bare en ting å si, spillet er nydelig. Topp klasse av moderne grafikk. Det eneste å utsette, er at områdene man besøker ikke er så varierte. En stor bygning og område rundt, i konstant regn og natt. Passer settingen perfekt, men ikke forvent en Half Life 2 reise gjennom vidt forskjellige områder og steder.

Grafikk: 4.5 av 5
 

neste ut er lyd:

Ingen Resident Evil spill har Shake Spear dialog. Dette er også tilfelle her. Men stemme skuespillet er faktisk helt greit. Det forøvrige lydbilde er upåklagelig. Zombiene lager faktisk ganske så nifse lyder i korridorene, våpen har god lyd og det er et kompetent lydspor. Likevel er musikken ganske så forglemmelig. Men for en liten "micro" sum, kan man kjøpe det originale lydsporet. Men er usikker på om dette også bytter ut andre lyder, slik som våpen effekter.

Lyd: 4 av 5


Gameplay.

Lyd og grafikk fører ikke frem, om gameplayet suger. Heldigvis er Gameplayet utrolig solid. Kontrollene sitter som støpt. Det er lett og smidig og kontrolleren figuren. Skytefølelsen er god og solid. Dette er ekte survival horror. Man har konstant for lite ammunisjon og helse. Hver gang man støter på fiender, er det en taktisk tilnærming. Skal man forsøke å komme seg gjennom rommet, uten å ta ut fienden, for å spare ammunisjon, eller skal man plaffe ned de man ser, eller en mellomting. Spillet har ingen avanserte gåter, ikke i det heletatt. Men det handler om å finne gjenstander, nøkler, koder osv. Samt forstå hvor man skal bruke de. Det skal mye til å sette seg fast, samtidig som det gir en god flyt og bryter opp gameplayet på en fin måte. Det eneste som kanskje trekker ned litt, er at utover å skyte og løpe, har man ingen andre ting man kan gjøre. Man kan ikke dukke, snike, unnvike eller lignende. I hvilken grad dette trekker ned for noen er nok individuelt. Noen få gåter hvor man måtte bruke hode litt, hadde også gjort seg.

Gameplay: 4.5 av 5


Teknisk.

Jeg spilte dette spillet på dag 1 (muligens 2 eller 3). Spillet trente ingen dag 1 patch. Det var helt blankpolert da det ble sluppet, en svært stor sjeldenhet i våre dager. Ikke bare opplevde jeg ingen bugs, men ytelsen var helt upåklagelig fra første stund. I tillegg er spillet utrolig pent og ser ut som et spill helt i toppklasse Anno 2019. Som tidligere nevnt sitter også kontrollene perfekt. Bortsett fra et par tilfeller er det Ingen loadinger når man først har startet og spille, i tillegg er de loadingene som eksisterer forholdsvis korte.

Teknisk: 5 av 5


World/History/Lore

Historien i Resident Evil spillene har ikke akkurat vært noe å skrive hjem om. Det er også tilfelle her. Likevel engasjerte historien avslutningsvis mer enn jeg hadde forventet. Man kan velge mellom to karakterer når man starter spillet. Historien for begge er ganske lik, men man møter og opplever litt forskjellige historier. Historien til en av karakterene var helt klart mindre spennende enn den andre, men likevel opplevde jeg historien som ble fortalt, som overaskende positiv ut i fra forventningene jeg hadde. Uten at det nødvendigvis sier veldig mye. Spillet foregår på et ganske snevert område. En politistasjon, litt av området utenfor, kloakksystemet og en hemmelig forskningsstasjon. Alt dette får plass innenfor et ganske lite geografisk område. Likevel er områdene spennende og utforske. Det tok meg ca 7 timer å fullføre første gangen og 9 timer andre gangen. Men jeg spiller ganske sakte i forhold til mange og 4-5 timer pr karakter er nok mer vanlig leser jeg på nettet.
Rundt om kring finner man dagbøker, VHS kassetter, emails og lignende. Som er med på å utbrodere historien. Ikke noe av dette er utrolig viktig eller forteller så mye spennende, men er likevel med å gi historien mer kjøtt på beina.

World/History/Lore: 3 av 5


Personlig.

Jeg har kost meg utrolig mye med Resident Evil 2. Spillet ikke bare så like bra ut som traileren ga utrykk for, men har vært innmari gøy, til og med ekkelt og skummelt til tider. Noe jeg trekker frem som et stort pluss når man spiller noe som faktisk er i Survival horror sjangeren. Spillet er på mange måter ganske kort. 4-7 timer på første gjennomspilling. Likevel mener jeg at man overhode ikke kan påstå man har fullført det før man har spilt gjennom det med begge karakterene og fått hele historien. Det er både historie og gameplay mesige forskjeller på de to gjennomspillingene. Utover dette er det egentlig 4 forskjellige gjennomspillinger man kan gjøre for å få med seg alt. Først spiller man som en valgfri karakter og får Historie A. Da åpner det seg muligheten til å få B historien til den motsatte karakteren. Etterpå kan man spille A historien til den andre og så motsatt med B historien. Alle 4 gjennomspillingene er forskjellige, selv om de ikke avviker "veldig" fra hverandre.

Helt til slutt åpner det seg en ny modus når man har fullført spillet for andre gang. Man kan da spille som en soldat som skal unnslippe området på kortest mulig tid. Denne delen er ganske kort, men vanskelighetsgraden er veldig høy.

Helt til slutt kom det også 3 gratis DLC historier. Disse er ganske like ovennevnte modus. Korte men vanskelige. Jeg har ikke brukt så mye tid her, men fant alle 4 modusene som ganske så underholdene.

Jeg finner svært lite jeg ikke liker med RE2 remaken, og jeg har til nå fått 24 timers underholdning av et spill som kan fullføres på 4 timer.

Personlig: 5 av 5

Totalt: 26 av 30 = 86.70%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mordhau

 

En spirituell oppfølger til Chivalry Medieval Warfare.

 

Det er et morsomt spill, men kanskje for likt Chivalry, den største forandrigen er at musa bestemer rettingen på angrepet ditt, problemet er 1, den er ikke så nøyaktig, og 2 i kamp bare trykker du angrep, blokk vil alltid blokke, så det er ikke noe finesse involvert, du prøver å time angrep og du prøver å time blokk, samme som i chivalry, muse styrt rettings angrep har null å si i selve kampene. Dette er greit nok, i slag var det ikke noe finesse, å være en god fekter er veldig viktig i en duel, i krig not so much.

 

Så spillet oppfører seg helt likt som Chivalry, men det har bedre grafikk, og den har en stor mengde våpen og utstyr å unlocke. Dette funker ved å tjene penger i spill, som du kjøper våpen og rusting for. Dette passer med temaet da du spiller som en leiesoldat. 

 

Du har et gitt antall poeng som du kan bruke på skills OG utstyr, du har 16 poeng å bruke. du kan bruke de på bare skills, så du kan hoppe rundt og fekte fancy, men da har du ikke noe poeng å bruke på våpen og rusting og visa versa. 

 

Rusting systemet er veldig simplet, light, medium og heavy, og det har ikke så mye, har du heavy tåler du litt mer, men ikke kjempe mye mer. hoved grunnen til å kjøpe rusting er for utseende. Ja det er forskjell på en i bare heavy vs en uten noe. Men jeg føler ikke jeg tåler så mye mindre når jeg er i medium enn de i heavy. 

 

jeg kunne ønske spillet var noe mer taktisk, spillet oppfører seg veldig likt gamle team death match spill fra 90 tallet og tidlig 2000. Det er veldig lite oppfordring til samarbeid. De har gjort noen ting, du kan bygge forsvars verk og du kan kaste medic bags. Men selve kampene er totalt cluster fuck, 70% av tiden dør du fordi noen kommer bakfra å slår der, når du har endelig funnet deg en motstander som var alene og du skal gå mano a mano, men du føler du har dårlig tid fordi du vet at om kort tid vil enten en av dine eller en av det andre laget komme å blande seg. 

 

Og det er mitt største problem, de har liksom ikke tatt noe lærdom av alle team muliplayer spill som har kommet siden 2003. Når jeg ser folk løpe rundt som hodeløse kyllinger minner det meg om Half life death match osv. 

 

Nå vet jeg ikke hvordan de skulle fikset det, men kanskje hatt teams ala battlefield, hvor du har en leder 4 andre kunne spawne på. Så du har 8 4 squads team per lag. 

Spillet er gøy men all clusterfucken blir litt gamaldags syns jeg. 

 

Som mange spill går det fra å være bare irritrende, når du dør 5 ganger på rad så fort du ser en fiende, også pluttselig som jeg opplevde i sted, holder jeg stand mot 6+ fiender og overlever alt for lenge og knærter 5 av de før jeg dør. Så tilbake til å dø 5 ganger veldig fort. 

 

 

post-34516-0-15463700-1557225859_thumb.jpg

Her ser man grepet som har gitt navnet til spillet, en teknikk brukt for å skade motstandere i rusting fordi i motsetting til filmer og serier så er sverd veldig veldig dårlig til å gjøre skade mot stål. I spillet gir dette grepet noe mer skade mot rusting.

 

post-34516-0-25567400-1557225990_thumb.jpg

Jeg beseiret min fiende. 

 

post-34516-0-79127100-1557226026_thumb.jpg

Etter å ha løpt rundt i gambeson har jeg nå oppgradert til plate.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hoho, gammel tråd, gitt. :p Kanskje på tide å ta en liten oppsummering.

 

Spyro The Dragon

(Switch)

 

Gode, gamle Spyro er tilbake. Bokstavelig talt, det er en remake av det første spillet. Dette er et spill jeg både elsker og hater. Kontrollene sitter stort sett som en skudd, med mindre man må løpe gjennom trange ganger og svinge raskt. Noe jeg sjelden gjør, heldigvis. Grafikken er laget fra bunnen av, og ser helt nydelig ut. Det samme gjelder lyden. Har faktisk hørt mange si dette på mange måter kunne ha passert som et helt nytt spill fra 2019, og er ikke åpenbart en remake av et spill fra Playstation 1. Eneste jeg misliker er at historien er så godt som fraværende, så alt man gjør er å løpe rundt som en tulling og samle juveler og dytte borti dragestatuer for å fri dragen inni. Det hjelper heller ikke at jeg dragene man frir bare har en liten setning å si når man befrir dem, og det er som regel helt borti natta. Jeg redder drage. Dragen sier hvordan jeg skal styre kameraet, og ingenting annet. Jaha, ja... .:p Men ellers et knallspill. Jeg kan også med glede si at Switch-versjonen flyter helt fint, uten noe frame drops, pop in og alt det der.

 

ANBEFALES

 

NB! Spyro er gitt ut som en trilogi, men bare det første spillet er med på cartridgen. De to andre må lastes ned før man får spille noe som helst, og er på ca 8GB til sammen.

 

 

 

Dragon Quest Builders 2

(Switch)

 

Nå har det seg sånn at den egentlige slutten i Dragon Quest 2 ikke foregikk helt som i selve spillet. Faktisk vant slemmingen, og verden ble ødelagt. Oooops... Mange år etter driver en person i land (deg) på en øy, og blir fortalt h*n er en Builder som kan bygge verden opp igjen. Det liker ikke slemmingene, så de prøver å stoppe oss. Prøver, i alle fall. :) Til tross for en litt mørk historie er DQB2 et svært rolig og enkelt spill, der man utforsker landet, har enkle kamper, og bygger mye. Historien er veldig sløv til tider, og tar seg god tid. Dette gjør at den varer rimelig lenge (blir fort 50+ timer), men klarer samtidig å holde seg relevant, og endrer seg akkurat nok til at man aldri rekker å gå lei. Når man er i ferd med å bli lei den første øyen, setter man avgårde til neste.

 

Byggingen her er ganske enkel i utgangspunktet, men akkurat som i f.eks Minecraft kan man bygge enorme ting her, hvis man vil. Det første DQB lot oss leke en del med å bygge, men DQB2 har dratt den helt ut, og når jeg sier enorme bygg, mener jeg det bokstavelig. Du slipper ikke opp for plass å bygge på med det første, for å si det sånn.

 

En morsom ting er at de har oppdatert spillet litt i etterkant, så vi får en epilog hvis man gjør mye "end game" greier, og de har lagt til to ekstra øyer å bygge på. I tillegg har vi tre save slots nå, i stedet for bare én som ved launch, noe som igjen gir enda mer plass å leke på. Du går som sagt ikke tom for steder å bygge på med det første. :) Historien alene tok meg godt over 100+ timer, og vanligvis er jeg møkk lei etter så lang tid. Men i DQB2 har jeg vært for opptatt med å gjøre ting folk i spillet ba meg om å gjøre, så føler jeg ikke har giddet å gjøre noe på egenhånd før nå. Det igjen gjør at det først er nå spillet virkelig begynner for meg. Regn med noen hundre timer til, minst. :D

 

STERKT ANBEFALT

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

STAR WARS FALLEN ORDER

les mer fyldig anmeldelse her. https://www.spillforumet.no/traad/grinderx9-anmelder-spill.1568/

Jeg gledet meg ganske mye til Fallen order. Endelig ett nytt ekte singel player star wars spill med fokus på historien. Souls elementene er ikke helt min greie og samtidig var jeg ikke voldsomt imponert over historien. Likevel var det en ganske solid opplevelse.

3.5 av 5

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Orginalt postet på Spillforumet.no

 

 

Half Life Alyx (VR)
 

 
half-life-alyx-2.jpg



Half Life, en spill serie som har blitt hyllet som tidenes beste spill. Dette gjelder både HL1 og HL2.
Selv kjøpte jeg Half Life 1 når det kom i 1998. Jeg ble ikke umiddelbart frelst, faktisk var jeg litt skuffet. Jeg var aldri noen fan av hvordan spill så ut med de tidlige 3D kortene som kom. Alt så litt dratt ut og teksturene synes jeg så udetaljerte ut. Jeg var også stor fan av FMW filmer i spill. Som kunne vise betydelig bedre grafikk enn hva sleve grafikk motoren i spill klarte. Noen spill hadde på denne tiden begynt å bruke inn game filmer, i steden for FMW. Selv syntes jeg dette var for tidlig og at resultatene ikke var spesielt imponerende. Jeg ble skuffet når Half life også benyttet seg av dette. Men jeg klarte selvfølgelig å se at Half Life gjorde mye nytt og revolusjonerende. En av tingene jeg likte var at Nivåene hang sammen og at Half Life var en sammenhengende lang opplevelse.

Men etter den første skuffelsen fikk jeg en kamerat på besøk, som ble helt frelst over hvor bra HL var. Jeg lot meg rive med å jeg endte opp med å like HL1 svært godt.

HL2 var litt samme opplevelsen på nytt. Spillet så ikke like bra ut som de peneste spillene på samme tid. Spillet lenet seg også kraftig på den nye fysikk motoren som var overlegent alt annet på markedet. Likevel syntes jeg ikke det fungerte så godt og at fysikken var litt for rar og at det ødela opplevelsen litt. Nok en gang spilte jeg gjennom det, likte det nokså godt, men ikke like godt som de som hyllet det som tidenes beste spill.

Så har vi kommet til Half Life Alyx. Tanken på ett nytt Half life spill, som samtidig ble reklamert som det første ekte AAA spillet til VR gjorde at jeg hoppet på HYPE bølgen.

I spillet spiller man som Alyx, som man tilbringer mye tid sammen med i Half Life 2. Spillet foregår 5 år før handlingen i HL2.

Grafikk

 
XB6LDgUFNFX6tv39n5RwYX.jpg



VR spill ser ut og føles helt annerledes ut enn skjermbilder når man spiller i VR. Det er ikke mulig å se et skjermbilde fra VR å få en følelse av hvordan det faktisk ser ut når man tar på seg VR hjelmen. De fleste VR spill er lavbudsjett og ser ikke spesielt imponerende ut på skjermbildene, likevel er de fleste magiske opplevelser så fort man ser det i VR. HL Alyx på den annen side ser kjempe bra ut også på skjermbilder og grafikken i VR er ut av en annen verden. Dette er virkelig uten sammenligning det peneste spillet som eksisterer. Ikke bare det men det er meget bra optimalisert og man trenger ikke det dyreste oppsettet som eksisterer for at det skal kjøre fint. Selv har jeg GTX 1070 skjermkort. Jeg må spille på Lav grafikk, som likevel ser helt nydelig ut (i all hovedsak er det fysikk som blir nedskalert). Det første skjermbilde er fra åpningsekvensen, det er det absolutt mest imponerende skue jeg noen gang har sett.

Grafikk: 5 av 5

Lyd og musikk.
Half Life Alyx fortsetter i sporet til tidligere spill, med ganske dempet musikk som bare spiller i spesielle sekvenser. Selv syntes jeg musikken var helt fantastisk, selv om noen mener den ikke er like imponerende som i HL2. Stemmeskuespillet er bunnsolid. Lydeffektene er utrolig bra og 3D lyden er upåklagelig. Man har 0 problemer med å vite akkurat hvor en fiende kommer fra før man ser de, enten det er fra lufta, en luke i veggen, eller bak en vegg. Våpnene har svært tilfredsstillende lyd og fiendenes radio anrop og dødsskrik er minst like imponerende som i HL2.

Lyd: 5 av 5

Gameplay.
Mange VR spill leker seg med fysikk og forsøker å ha mest mulig interaktivitet. HL Alyx fokuserer på å polere opplevelsen til perfeksjon, men fokuserer spill elementene ned til bare det nødvendige. Man kan ikke en gang løpe. Man kan velge mellom teleportering, eller normal styring. Men man kan ikke hoppe eller klatre, dette foregår med teleportering. Så uansett om man vil spille med normale bevegelser må man noen ganger teleportere. (dette er en normal måte å bevege seg på i VR spill, for å minimere sjansen for å bli VR syk: Les utrolig kvalm). Selv er jeg godt vandt til VR og opplevelsen var super med normal bevegelse. Det at man ikke kan løpe er også for å minimere VR syke. Spillet ligner mer på survival horror spill i oppbygging og gameplay. Man går sakte rundt. Leter i rom etter ammo og materiale til oppgradering av våpen. Man har konstant lite ammo og hver konfrontasjon er nervepirrende. Man møter aldri veldig mange fiender på en gang og ligner igjen i så måte på spill som Resident Evil og kanskje Metro spillene. Dette er spill jeg elsker og jeg fant gameplayet i spillet til å være utrolig tilfredsstillende. Utrolig god våpen følelse. Man har bare 3 våpen. Pistol, hagle og maskin pistol. Men alle våpnene kan oppgraderes med en rekke kule og funksjonelle oppgraderinger. Spillet er faktisk rimelig skummelt og Creepy til tider.

Gameplay 5 av 5.
 

 
ss386.jpg



Teknisk:
Dette spillet tar VR og spill generelt til et helt nytt nivå. Det er utrolig bra optimalisert. Ser helt vilt pent ut og gameplay elementene er blank polert til perfeksjon. I løpet av mine 14 timers første gjennomspilling opplevde jeg en eneste bug. Jeg falt gjennom gulvet og inn i uendeligheten en gang. Men dette ene tilfellet kan ikke trekke ned karakteren.

World/History/Lore
Det foregår i HL universet og omgivelsene forteller sin egen historie. Her snakker vi alien invasjon fra en annen dimensjon. "kanskje" planetens siste by under okupasjon. Det er trist og grått. Men likevel så utrolig pent. Men man er i hele spillet i City 17, til forskjell Fra HL2 hvor det meste av spillet foregår i områdene rundt byen. Så omgivelsene er litt mer like kjennom hele spillet. Historien er ikke så utrolig intrikat, men blir fortalt på en svært god måte.

W.H.L: 4.5 av 5

Personlig.
Dette er uten tvil det beste VR spillet på markedet. Det er en utrolig kompetent FPS som bare kan fungere som VR spill. Jeg elsket vært sekund av det og hoppet rett inn i ny gjennomspilling når jeg var ferdig. Det havnet rett på lista over de beste spill opplevelsene jeg noen gang har hatt.

5 av 5.

Totalt: 29.5 av 30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hellish Quart (demo)

Demo ute av spillet på steam, spillet skal ut i EA i desember, men en demo har EA har kommet, du har 3 spillbare karakterer alle med sabel, i bakgrunnen ser man to damer, en med langsverd og en med kårde. Det er planlagt tilsammen 11 karakterer, inkuldert ottomanere, franske muskteerer og svenske ryttere. 

1607813973_hellishquart9.thumb.jpg.13742a285cfaf3138db5ec32a1c6dffb.jpgDe tre første karakterene er alle polske og bruker polsk sabel, men litt forskjellige teknikker. Til høyre ser man en med kårde som ville være det vanligste våpent i sivile hender på midten av 1600 tallet som spillet er satt til, I polen var sabelen veldig populær, langsverdet ville være for det meste avleggs innen denne tid, men ble fremdeles brukt til å trene med og i dueller spesielt i tyskland. Den franske musktereren som planlegges vil også bruke kårde, den svenske rytteren vil bruke et kavaleri sverd, en eller annen type bredsverd/pallasch, Tyrkeren vil bruke en simitar. Alle våpen brukt på denne tiden. 

Demoen har online spill med der man kan invitere venner på venne lista di, de trenger ikke en gang demoen. Ellers kan du velge 3 typer AI, passiv, bevegelig og aggressiv. Jeg fant bevegelig den vanskeligste. Aggressiv er litt suicidal og passiv er mest for å trene, selv om den kan drepe deg den også.

1994134225_hellishquart6.thumb.jpg.79a26824c927c2063fa8b3887b57aab5.jpgSpillet bruker realistisk fysikk og baserer seg på ekte teknikker fra historien, de 3 med sabel har alle litt forskjellige teknikker. Karakteren din blokker automatisk, men du må passe på å stå korrekt for at blokkinga skal funke som den skal. Sabel fekting bruker "2 tempo" vanligvis så en angriper den andre blokker/ungår så svarer, mens med kårde går det ofte i 1 temp, angrep og forsvar skjer samtidig. "reglene" i spillet er ikke å kjempe til døden, ei heller til første blod, men man kjemper til man ikke kan kjempe lengre, et bra kutt i armen vi gi deg en vinn, det vil nok ikke drepe motstanderen men han vil ikke kunne fortsette mer, noen skader er mer sånn bob bob, et bra kutt til innsiden av låret kan fort bli dødelig om pulsåra i låret går vil du blø i hjel fort. samme med noen kutt til kroppen, elle når han hånd går flyvende. Andre skader er helt klart dødelig som når man får et kraftig hugg i hode, eller hode faller av. De aller letteste kutten gir bare skade og vinner ikke, mange lette kutt vil påvirke, men kan begynne å halte, og stamina går tom fortere. 

Disse sablene er skarpe som fy og "snipe" på hender og armer kan lett gi skader som gjør at man vinner. 

 

1944642861_hellishquart7.thumb.jpg.3704e5168f72ecaaac9450a50d600570.jpg

Her har jeg fått et par lette kutt og så et skikkelig kutt i armen, og runden var over. 

med de 4 knappene på kontrolleren gjør man de 4 grunnleggende kuttene, ved å bevege sticken vil disse kuttene bli annerledes, man har også comboer, f.eks. ned, tilbake og x gjør at du hopper litt tilbake samtidig som du stikker, effektivt om noen er veldig aggressive. 

Ved å holde inne L2 på x-box 1 kontrolleren skifter man guard, da kan man gjøre enda flere fancy angrep, som å slenge sabelen rundt motstandens sabel og bruke bøyingen på sverdet til å gå rundt motstandens sverd og stikke i bryst eller ansikt. 

Det er 2 Arenaer, den somer på de fleste bildene som hetter mannor, også en som er helt tom.

1343365157_hellishquart8.thumb.jpg.3d0693bb1f3fde2bd74cdf1126b3ae5e.jpg

Den tomme arenaen, den er kjedelig og jeg bruker den bare når jeg trykker feil. 

Kampene kan gå fra å vare et halvt sekund der første angrep lykkes eller første svar lykkes, til et dusin med hugg og kutt som gis og svares, noen ganger trekker man seg tilbake og det blir en del kutt i lufta, noe som også kan skje i virkeligheten. 

Man kan fainte angrep ved å trykke stikken tilbake da avbryter man angrepet og kan lure inn motstanderen, og man kan gripe tak i motstanderen om man kommer nær. 

Dette er tross alt en demo av en Early access spill, og det er allerede kjempe gøy, blir fryktelig spennende å prøve langsverd og kårde, kårde mot kårde og langsverd mot langsverd blir jo gøy, men kårde mot sabel eller langsverd blir enda mer spennede. Dette er våpen som møtte hverandre i virkeligheten i duller og tilfeldige kamper. Jeg har allerede nesten 2 timer i demoen og jeg vil spille det mye mer. Det er til og med en brukbar intro CGI video når man starter spillet, det er ikke dårlig for EA demo skal jeg si deg, det skal komme en kampanje til spillet. 

Man kan justere antall runder i en match fra 1 til 7 eller 10, man kan også justere skadet, fra 1 som er ganske realistisk til x2, da er det veldig små marginer, men da blir det litt urealistisk fordi hender driver å flyr av ved miste treff på hånda. 

Til slutt gir jeg dere det siste halve sekundet til livet til en frekkas som prøvde å yppe seg.

 

14988331_hellishquart3.thumb.jpg.3cb8db8b3403f9b5232cdbb59e4f5ac8.jpg

457370256_hellishquart4.thumb.jpg.82e717b675a04159b2d6b86315aca7dc.jpg

1630390372_hellishquart5.thumb.jpg.d09e0b428b97b04b3dd4282dc63df2f2.jpg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Warhammer 40K, Inquisitor: Prophecy

Liker du Diablo 3? Eller liker du Warhammer-universet? Dette er spillet for deg.

Inquisitor er nesten en karbonkopi av Diablo 3. Jeg elsker Diablo-universet, og syntes faktisk Diablo 3 var ok. Inquisitor ER omtrent Diablo 3. Det er så nært en klone man kan komme. Men... det er faktisk bedre.

Litt overveldende er det i begynnelsen. Det er nesten for mye skills å velge mellom. Når man levler er det også litt irriterende hvordan gear bytter om på hvilke abilities du har tilgjengelig på cast bar. Det er også sabla mange forskjellige mission typer. Langt fler enn i Diablo 3. Og himla mange ability combos. Det er bra med tanke på at det bare er 4 klasser å velge mellom.

Alikevel... dette spillet liker jeg mye bedre enn Diablo 3 som fort føltes repetetivt. Inquisitor har masse moduser, coop, pvp, daglige events, ukentlige events, månedlige events, og et univers du kan navigere deg rundt og gjøre ting i eget tempo.

8/10. Med litt mer polish/struktur hadde det lett vært en 9+

Spillet er 68kr (-70%) på Steam frem til kl 19 i kveld. Anbefaler folk å plukke det opp. Liker du det ikke innen 2 timer er det bare å kjøre refund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...