Wollis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 En liten ting...Er det ingen som verdsetter en litt dyrere skjerm lenger? Er det ikke skjermen som viser resultatet av alt en har i kabinettet??? Er det bedre å spare 2000 kr på en skjerm for så å kjøpe det feteste skjermkortet? Noen sier ja... Hva prioriter du når du handler inn nytt,-skjerm eller skjermkort? Bare spør. Wollis Innbitt spiller. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 skjerm! Geforce 4 ti4200 Viewsonic 19" P90f Lenke til kommentar
aschj Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Skjermen er uten tvil det aller viktigste komponentet i (til) en pc. Dog, det som er med skjermen, er at den som oftest varer i både 5 og 7 år uten tap av kvalitet. Jeg bytter iallfall skjermkort 3 ganger for hver gang jeg bytter skjerm. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 aschj: så ofte?? Jeg har en super 17" som har holdt i 5 år nå (compaq mv700) og jeg har bytta maskin og skjermkort noen ganger. Er storfornøyd med min hvertfall. Ikke noe å klage på enda Lenke til kommentar
letmein Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har en Panasonic SL95 (19") den begynner å dra litt på årane. Venter på at Komplett skal få inn denne Hercules LCD'n. Har btw et Sapphire Radeon 9800 Pro Ultimate Ed. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 forrige gang jeg kjøpte pc la jeg det i skjermkort, men skal kjøpe ny pc snart og da legger jeg det nok i skjerm! lcd er tingen. Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Godt at noen har samme syn på saken som meg,-skjermen er det viktigste etter min mening. Sitter på en 21" Hitachi-skjerm som har fungert perfekt helt til i det siste(den er 3 1/2 år gammel). Nå får den noen ganger et grønnskjær over seg (spesielt ofte ved visning av store, hvite områder). Liker egentlig ikke noe særlig at en så dyr skjerm begynner å svikte allerede nå(den har blitt brukt godt, men den bør vel vare lenger?). Er det forresten noen andre som har hatt samme problemet? Wollis Endret 12. desember 2003 av Wollis Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Jeg vil si skjerm er like viktig for alle, i og med at alle vil ha pent bilde, og slippe å bli sliten i øya. LCD er tingen. Legg penger i en god skjerm. Når det gjelder skjermkort, så er det jo bruken av maskin som avgjør. Skal man spille nyere spill med 3D-grafikk, så bør man jo koste på seg et skikkelig skjermkort... men for jobbing i Windows programmer, vil jo selv de billigste/kjiipeste kortene på markedet i dag gjøre susen. Lite vits med masse 3D akselerator og fps, dersom du skal skrive dokumenter i Microsoft Word, sende/motta e-post og surfe på internett. Endret 12. desember 2003 av Quietman Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Helt klart at skjermkortet er viktigste. Man må jo ha noe som skal sveive rundt. De fleste CRT skjermene er jevngode. LCD skjermer er det klart en forskjell i pris/ytelse. Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har en Panasonic SL95 (19") den begynner å dra litt på årane.Venter på at Komplett skal få inn denne Hercules LCD'n. Har btw et Sapphire Radeon 9800 Pro Ultimate Ed. har en gammel tandberg 17" (7år)på et Sapphire 9800 pro ue....venter på samme skjerm som deg letmein, gleder meg til å få utnyttet skjermkortet optimalt Endret 12. desember 2003 av Krø||e Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hvorfor selger ingen web-shopper i Norge de to beste 22" skjermene fra NEC og Mitsubishi?? Er dem klar over at de klarer 87Hz i 2048x1536!! Endret 12. desember 2003 av vanedyret Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) la mest vekt på skjermkort da jeg kjøpte , for var for snart et år siden . Skulle kjøpe LCD men det var ganske dyrt da så jeg kjøpte en billig CRT å ventet... har lyst på en samsung LCD.:: [Hansol 920D] Endret 12. desember 2003 av cyberho Lenke til kommentar
marw Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Skulle hatt en ny skjerm ja, men er så helv3tes dyrt med lcd. kunne tenkt meg en 19/21" lcd, men gidder ikke tømme mastercarden for noe som "halvveres" i pris om 1 år Har ikke spez peil på lcd så det er sagt, men det ser vel ikke bra ut og kjøre oppløsninger som ikke er beregnet på skjermen. F.eks kompisen min er nødt til og kjøre desktop/spill på 1600 x 1200(21" nec) for at det ikke skal bli pixel kødd. Hvilket resulterer i uleselig liten skrift når man er trøtt og ser dårlig, eller er full. Ser på 21" crt, men drøyer med impuls kjøp denne gangen. Har en godt brukt dell(philips) 19" som holder på og ta kvelden for andre gang. Gidder ikke operere den en gang til Endret 12. desember 2003 av marw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå