Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøleren tatt kvelden? (Ryzen 1800X på over80grader)

Anbefalte innlegg

Hadde ikke hatt på spill PCen på altfor lenge, da jeg skrudde den på igjen i dag. Har latt den stå av med strømkontakten på PSUen for å slippe lyset fra hovedkortet.

Syntes viftene kjørte unormalt hørbart. Sjekkes AI Suite og der viser CPU 76 grader, og steg sakte oppover., siste jeg så var 88 grader etter 20 minutter. CPU bruk lå da på maks 10% (Oppdatering av steam, spill osv).

Ser at AI Suite viser at pumpen går på nesten 7000rpm. Det er en beQuiet AiO kjøler. Kan den rett og slett ha tatt kvelden av å ikke ha vært brukt på en liten stund?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at det AI Suite viser er rett da den pumpen har maks 2200 rpm i følge tech data fra Bequiet sin web side. Så detr er umulig at pumpen går med 7000 rpm.

Kanskje du kan laste ned HWMonitor og sjekke temp og rpm på pumpen med det programmet?

Glemte å legge til at det samme tallet vises i bios

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg tviler fortsatt sterlkt på at den pumpen kan ose rundt med 7000 rpm da omdreininger bestemmes av elktro-motoren. Og den har max rpm 2200.

Vannpumpen min (EK-XTOP DDC 3.2) har max rpm på 4470, så at din skulle ose rundt med 7000 rpm, finner jeg vanskelig å tro uansett om det er AI Suite eller BIOS som sier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...