Gå til innhold

Hvordan sende blindkopi fra contact-form ?

Anbefalte innlegg

Har laget et Flash+PHP kontaktskjema hvor PHP henter tekst fra inputfields/variabler å sender det til min mail adresse. Dette virker fint.

Spørsmål 1:

Jeg vil at scriptet også sender en blindkopi til [email protected]

Hva bli koden for dette?

Spørsmål 2:

æÆ, øØ og åÅ blir til kryptiske tegn på mailer jeg mottar fra skjemaet.

Kan jeg gjøre noe for å fikse dette?

Hele scriptet:

<?
$ToEmail = "[email protected]";

$ToSubject = "Sendt fra hjemmesiden min";

$EmailBody = "
Navn: $FirstName
Telefon: $TelefonFelt
Faks: $FaksFelt
E-post: $Email

Tekst:
$ToComments";

mail($ToName." <".$ToEmail.">",$ToSubject, $EmailBody, "From: ".$FirstName." <".$Email.">");

?>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det skal funke hvis du bruker ascii code for de forskjellige, husker ikke helt alle i farta, men tror dette skal stemme ihvertfall:

&aoring; = ø

å = å

&aering; = æ

som sagt er jeg ikke sikker på dette og de store husker jeg desverre ikke....

jeg titta på asciitable.com der fant jeg ut at disse bokstavene er del av nyere ascii kode som er lagt til etter de originale, men jeg fant ikke hex codes til dem der...

Lenke til kommentar
Jeg tror det er noe feil oppsett med serveren din, for jeg sender æøåÆØÅ uten problemer fra min server. Du kan prøve å sette charset osv på header når du mailer, men tror ikke det vil hjelpe, hvis problemet ligger før du sender mailen.

Virker som det bare blir kryptiske tegn når skjemaet blir sendt/postet til hotmail.com mailen min.

Hvis jeg setter opp skjemaet til å sende/poste til mine andre mail-adresser som chello etc. vises æ, ø, og å fint. Men mailene skal til hotmail adressen..

Regner med at ascii coden som ble foreslått vil gjøre susen.

Takk for god hjelp! Kommer tilbake til denne saken hvis det ikke funker med ascii code heller.

Lenke til kommentar
sjekke innhold av fila /etc/sysconfig/i18n og sjekke "AddDefaultCharset" i /etc/httpd/conf/httpd.conf (bør være ISO8859-1)

Har testet scriptet på både egen server og webdeals server med samme resultat. Jeg har hørt om flere som har problemer med æøå på flash+php skjemaer. Men jeg tester å slenge inn noen ascii coder i scriptet jeg!

Takk for forslaget!

Lenke til kommentar
Virker som det bare blir kryptiske tegn når skjemaet blir sendt/postet til hotmail.com mailen min.

Hvis jeg setter opp skjemaet til å sende/poste til mine andre mail-adresser som chello etc. vises æ, ø, og å fint. Men mailene skal til hotmail adressen..

Regner med at ascii coden som ble foreslått vil gjøre susen.

Det er mulig at det vil funke. Men ja, nå ble jeg ikke så sikker på om problemet ligger hos webdeal, kanskje rett og slett hotmail.com ikke takler æøå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...