Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Hei, Har begynt å spille litt dataspill igjen, og bruker et Focusrite Clarett thunderbolt-lydkort til spillingen (det interne lydkortet på min iMac fungerer ikke for tiden i Bootcamp pga. dårlig driverstøtte). Hvordan ville det være å gå til innkjøp av et Sound Blaster USB lydkort? Ville jeg få bedre lyd i spill? Jeg tenker da på EAX, romklang, posisjonering av lyder etc. Jeg bruker kun et stereo-oppsett med to studiomonitorer. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg har hatt hovedkort og lydkort med disse, eller tilsvarende, teknologier og har egentlig aldri skjønt poenget med det. Jeg testet litt A/B og for meg var det ikke noe poeng. Dette på Sennheiser HD-650 som burde være i stand til å avsløre eventuelle forskjeller. Jeg har valgt ekstern dac og amp for høytalere/hodetelefoner. Har du et godt stereobilde med monitorer/hodetelefoner så er det begrenset hva teknologisk krimskrans kan påvirke selve lyden. Salgstallene derimot... Basert på prisen alene ville jeg brukt det du har kontra sound blaster produktet. Det ser også ut til være et pro-produkt så da er det kanskje ikke overpriset som mye innen hifi. En kan kanskje snu på det. Med ditt nåværende oppsett er det noe du savner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Takker for innspill. Nei, jeg savner egentlig ikke noe. Jeg benytter studiomonitorer av høy kvalitet, og DACen i Clarett er meget god, så det låter bra. Jeg tenkte mest på romklang og annen lydprosessering som kan imitere romfølelse/akustikk i spill. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg sjekket litt om EAX og open al. Det ser ut som det er en utdødd teknologi(?). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jepp, tror jeg holder meg til Focusrite Clarett, som tross alt er et meget godt lydkort. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Alt sånt gjøres nok i software nå for tiden. Du har et lydkort som sikkert er bedre enn det 99.99% av befolkningen har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå