Populært innlegg Skribenten_ Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Jeg har egentlig aldri vært noe særlig opptatt av miljø, men da jeg kjøpte meg en Tesla for 2 år siden var det kun de enorme subsidiene som fristet, at andre skattebetalere skulle sponse meg på den måten var jo utrolig kjekt. Miljøaspektet tok jeg som en bonus. Men etter 2 år har jeg funnet ut at jeg aldri har vært så miljøfiendtlig enn hva jeg har vært de 2 siste årene med Tesla. Jeg kjører 3 ganger så mye nå enn tidligere, da jeg kan cruse rundt i Oslo og omegn uten å tenkte på bom penger og parkering. Svevestøvet har dog økt med tre gangern. Subsidiene var så gode at jeg fikk råd til å reise oftere. Blitt en del langhelger til et av Europas storbyer. Blitt god kunde hos Norwegian. Jeg velger meg oftere en saftig biff enn kylling, jeg kjøper mer, forbruker mer. Rett og slett blitt en miljøsvin. Men så lenge naive politikere gir meg denne muligheten, ja så tar jeg den. Endret 16. februar 2018 av Skribenten_ 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Godt du ikke kjøpte Leaf da. Da hadde du hatt råd til ennå flere biffer og flyreiser. Sikkert noen dusin kilo scampi også. Endret 16. februar 2018 av Simen1 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zork Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2018 Om man nå først skal forsøke seg med å late som om man er en av de man forsøker å kritisere, så er det en fordel å ikke smøre så tykt på... det blir i overkant tydelig. 23 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Jeg kjører 3 ganger så mye nå enn tidligere, da jeg kan cruse rundt i Oslo og omegn uten å tenkte på bom penger og parkering. Svevestøvet har dog økt med tre gangern. Det stemmer godt overens med de jeg kjenner i Oslo som har kjøpt elbil. Særlig de som har kjøpt seg i3 bruker nå bilen på selv korte turer der de tidligere brukte bus/trikk eller sykkel. Den er så lett og billig å kjøre og parkere i byen at det ikke gir mening å bruke off. transport lenger. Endret 16. februar 2018 av tigerdyr 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Snakker om omvendt logikk. La oss droppe alle miljøtiltak og og for all del ikke gjør det billig og forbrukervennlig siden blir det billigere og lettere så blir det bare kjøpt mye mer biff!?! Den skal du endel dypere innlands med for å få gehør for tror jeg 4 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 (endret) Mener du at vi kanskje, istedenfor å fjerne avgiftene på elbiler, heller skulle tredobla avgiftene på tradisjonelle biler? Så hadde du sluppet å kjøpe biff Endret 17. februar 2018 av Bjarnemann 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Hva, våger du å påstå at ikke Teslaeiere kjører Tesla for miljøets skyld!!!? Tesla ble vel forøvrig også første bilmerke til å klare å forurense verdensrommet! Bra jobbet! 5 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Haha, latterlig. Problemet med "subsidierer" på dyre Tesla-er er ikke at det ødelegger miljøet, men at det subsidierer rike drittsekker som allerede har for mye penger. 3 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Da skal jeg være «that guy». Historien din fremstår ikke som sann for meg. Den virker litt for perfekt laget for å finne en vinkling hvor man kan demonstere at proaktiv miljøpolitikk ikke fungerer. Sorry, men du trigget skeptikeren i meg. Men for å ta den på alvor: At du gjennom miljøsubsidier på ett sted ender opp med ekstra midler som du uansett bruker på miljøskadelig aktivitet et annet sted som nuller tiltaket ut får så være, men andre mennesker bruker gjerne disse frigjorte midlene på noe miljønøytralt. Så det vil i gjennomsnitt i befolkningen være en miljøgevinst. 7 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Mener du at vi kanskje, istedenfor å fjerne avgiftene på elbiler, heller skulle tredobla avgiftene på tradisjonelle biler? Så hadde du sluppet å kjøpe biff .... og Erna & Co kunne spist indrefilet på privatflyene sine isteden. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Her er jo løsningen klar; fjern subsidier på elbiler, og flytt dem til biff og flyreiser isteden. Kutt ut mellomleddet, og alle (inkl. elbilhaterne) blir mer happy. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Her er mitt forslag: sett opp avgiftene så ingen har råd til å kjøpe noen ting, dermed dør vi så vi slipper å forurense denne vidunderlige planeten vår. 2 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Her er mitt forslag: sett opp avgiftene så ingen har råd til å kjøpe noen ting, dermed dør vi så vi slipper å forurense denne vidunderlige planeten vår.Hehe. Vet ikke om det var ironi, men det er faktisk ikke et helt dårlig idé. Man kan i hvert fall ikke stole på at individuell selvdisiplin skal holde det totale forbruket på et bærekraftig nivå. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hehe. Vet ikke om det var ironi, men det er faktisk ikke et helt dårlig idé. Man kan i hvert fall ikke stole på at individuell selvdisiplin skal holde det totale forbruket på et bærekraftig nivå. Så om man flytter pengene fra Ola og Kari til Erna, Siv, og Trine så kan vi garantert stole på at de sistnevntes selvdisiplin vil sørge for at det totale forbruket holdes på et bærekraftig nivå? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil De fleste som kjører elbil har nok eid en bil som du definerer som en skikkelig bil før, så poenget ditt går rett i vasken dessverre. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil De fleste som kjører elbil har nok eid en bil som du definerer som en skikkelig bil før, så poenget ditt går rett i vasken dessverre. De fleste velger elbil for å spare penger, det ser du og på at salget av elbiler stuper i land uten elbil-subsidier. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil De fleste som kjører elbil har nok eid en bil som du definerer som en skikkelig bil før, så poenget ditt går rett i vasken dessverre. De fleste velger elbil for å spare penger, det ser du og på at salget av elbiler stuper i land uten elbil-subsidier. Elbil salg stiger så og si i alle land, med noen få unntak. Så, det gikk i vasken igjen. Hva er egentlig galt med å spare penger? Hvor mye ekstra frivillig skatt spytter du inn hvert år? Alt overskuddet? 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil De fleste som kjører elbil har nok eid en bil som du definerer som en skikkelig bil før, så poenget ditt går rett i vasken dessverre. De fleste velger elbil for å spare penger, det ser du og på at salget av elbiler stuper i land uten elbil-subsidier. Elbil salg stiger så og si i alle land, med noen få unntak. Så, det gikk i vasken igjen. Hva er egentlig galt med å spare penger? Hvor mye ekstra frivillig skatt spytter du inn hvert år? Alt overskuddet? Tesla-eiere er prisbevisste som de fleste andre, når kostnadene ved bilholdet av en Tesla kan sammenlignes med en Golf så er det ikke rart folk velger Tesla Hvis du produserer en ekstremt bra bil kan du ta ekstremt høy pris for den. Det er en grunn til at elbiler er gjort så billige sammenlignet med bensinbiler, fordelene klarer ellers ikke å veie opp for ulempene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Elbileiere er gratispassasjerer som ikke har råd til en skikkelig bil De fleste som kjører elbil har nok eid en bil som du definerer som en skikkelig bil før, så poenget ditt går rett i vasken dessverre. De fleste velger elbil for å spare penger, det ser du og på at salget av elbiler stuper i land uten elbil-subsidier. Elbil salg stiger så og si i alle land, med noen få unntak. Så, det gikk i vasken igjen. Hva er egentlig galt med å spare penger? Hvor mye ekstra frivillig skatt spytter du inn hvert år? Alt overskuddet? Tesla-eiere er prisbevisste som de fleste andre, når kostnadene ved bilholdet av en Tesla kan sammenlignes med en Golf så er det ikke rart folk velger Tesla Hvis du produserer en ekstremt bra bil kan du ta ekstremt høy pris for den. Det er en grunn til at elbiler er gjort så billige sammenlignet med bensinbiler, fordelene klarer ellers ikke å veie opp for ulempene. Alt dette er dine personlige meninger, bilholdet kan ikke sammenlignes med en golf nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå