Windoge Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Sitter her og skal føre budsjett for neste måned, og har nylig signert papirdokumenter for oppretting av fastrente i tre år. En kollega av meg nevnte at man da får en avdragsfri måned, da dette går som et "nytt" lån. Stemmer det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Det er nok bare banken don som kan svare på det. Jeg kan vanskelig se for meg at det er noen fast praksis om at første måned alltid er avdragsfri. 3 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ingen forandring på mitt da jeg bant renten for et par år siden. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg hadde ikke noe ønske om det og fikk det heller ikke tilbydd av DNB. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Det står i papirene du skrev under på hvis det er aktuelt. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Jeg refinansierte nylig boliglånet hos DNB (tok opp mer i lån). Praksisen deres var da å tilby et helt nytt lån, og samtidig betale ut det gamle. Som et resultat ble det da ikke trukket verken avdrag eller renter nå i februar. Men mars blir igjen noe dyrere, da rentene fra februar også kommer denne måneden. Men det blir vel opp til hver enkelt bank hvordan dette løses... 1 Lenke til kommentar
Økonom2015 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Jeg refinansierte nylig boliglånet hos DNB (tok opp mer i lån). Praksisen deres var da å tilby et helt nytt lån, og samtidig betale ut det gamle. Som et resultat ble det da ikke trukket verken avdrag eller renter nå i februar. Men mars blir igjen noe dyrere, da rentene fra februar også kommer denne måneden. Men det blir vel opp til hver enkelt bank hvordan dette løses... Det er pga det ble opprettet helt nytt lån, og da hvor termindato tilsier at man flytter. Ved endring til fastrente gjelder termindatoer, oppretter ikke nytt lån, og opprettholder det man har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå