AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Har nå gått i 3 mnd med tannpine som kommer å går litt. Kjenner det litt hele tiden, men noen ganger blir det akutt værre. Hjelper med en pinex forte. Sist jeg var til tannlegen var for 2 år siden, for å få resept på pencillin pga. betennelse. Var kun inn på ett kontor, ikke tale på om jeg setter meg i en tannlegestol. Har mistet flere tenner, der kun røttene står igjen. Har heller ikke råd til å betale for noen behandling da vi er 4 personer på kun 1 inntekt. Eneste løsning på problemene er narkose, noe som koster. Har i tilegg økonomiske problemer pga. gjeld å med den inntekten jeg har, har jeg ikke mulighet til å betale særlig stort på den, så gjeldsfri vil jeg bli lenge etter jeg er fri for tenner. Hvordan er det med denne dekningen av tannlegeutgifter fra helfo. Har hørt at det skal mye til for å få innvilget refusjon ved tannlegeskrekk. Anonymous poster hash: 8db94...9fa Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Begynn med en søknad om dekning til påtrengende nødvendige tannlegeutgifter. Du må gjøre jobben med alle vedleggene og kostnader som ligger til husholdningen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Glemte å si at jeg har prøvd å søke nav om hjelp til tannbehandling for 3 år siden. Fikk beskjed om at jeg hadde nok penger til å betale selv. Anonymous poster hash: 8db94...9fa Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Snakk med fastlegen din. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Glemte å si at jeg har prøvd å søke nav om hjelp til tannbehandling for 3 år siden. Fikk beskjed om at jeg hadde nok penger til å betale selv. Hvis det er mulig å få et estimat fra tannlegen på hav det vil koste å få dine tenner i orden til forsvarlig tannhelse, kan du bringe en slik erklæring med i søknaden. Du må sannsynliggjøre at du ikke har midler til dette. Erklæringen fra tannlegen bør definitivt inneholde noen setninger om at behandlingen er påtrengende nødvendig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Ikke at det hjelper noe på økonomi-aspektet ditt, men sedasjon er et veldig godt alternativ hvis du har tannlegeskrekk. Har selv brukt både full narkose og sedasjon hos tannlegen pga. tannlegeskrekk og sistnevnte fungerer like bra som full narkose. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 (endret) Hva er man mest redd for, litt borring i tann eller å bli en tannløs frik? Slutt å spise og drikke ting med sukker er et bra tiltak da det nok vil hjelpe både på økonomien og tannproblemer. Det man er redd for, det får man. Endret 17. februar 2018 av 8DX8QO0Y 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Slutt å spise og drikke ting med sukker er et bra tiltak da det nok vil hjelpe både på økonomien og tannproblemer. Det rådet kommer dessverre mange, mange år for sent; full sanering er påkrevet først. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ikke søk NAV om å få dekket utgiftene, men søk om å få gjort behandlingen under narkose, som uansett er dekket av staten Usikker på hvem en må søke til/gjennom Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 Hva er man mest redd for, litt borring i tann eller å bli en tannløs frik? Slutt å spise og drikke ting med sukker er et bra tiltak da det nok vil hjelpe både på økonomien og tannproblemer. Det man er redd for, det får man. Spiser ikke spesielt mye sukker, uansett er det for sent da hullene ikke reparerer seg selv. Aner ikke hvem jeg skal søke til. Trenger værtfall 4 nye tenner på stift for å få komplett spiseredskap, alle de andre tennene trenger også reperasjon. Anonymous poster hash: 8db94...9fa Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Ikke at det hjelper noe på økonomi-aspektet ditt, men sedasjon er et veldig godt alternativ hvis du har tannlegeskrekk. Har selv brukt både full narkose og sedasjon hos tannlegen pga. tannlegeskrekk og sistnevnte fungerer like bra som full narkose. Hæ? Snakker vi valium og sånt nå liksom? For det spørs helt. Tar jeg valium husker jeg ikke en dritt, men det er ikke sånn for alle. Sedasjon er ikke som narkose i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Ikke at det hjelper noe på økonomi-aspektet ditt, men sedasjon er et veldig godt alternativ hvis du har tannlegeskrekk. Har selv brukt både full narkose og sedasjon hos tannlegen pga. tannlegeskrekk og sistnevnte fungerer like bra som full narkose. Hæ? Snakker vi valium og sånt nå liksom? For det spørs helt. Tar jeg valium husker jeg ikke en dritt, men det er ikke sånn for alle. Sedasjon er ikke som narkose i det hele tatt. Sedasjon får du intravenøst. Har ikke sagt at det er det samme som narkose, tvert om er du bevisst (men bryr deg ingenting om hva som skjer rundt deg), du får lokalbedøvelse i munnen i tillegg. Men sammenlignet med narkose fungerer det like bra mot tannlegeskrekken. Endret 21. februar 2018 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Det stemmer heller ikke, selv om de hadde kjørt i meg så mye valium at jeg ikke husker en dritt så begynte jeg å kjempe imot og måtte holdes ned av flere voksne så de fikk fullført og jeg ikke skadet meg selv noe jævlig, og jeg er en liten dame som tåler ingenting. Ville ikke anbefalt noen med så stor tannlegeskrekk å bare nøye seg med sedasjon. Endret 21. februar 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Det stemmer heller ikke, selv om de hadde kjørt i meg så mye valium at jeg ikke husker en dritt så begynte jeg å kjempe imot og måtte holdes ned av flere voksne så de fikk fullført og jeg ikke skadet meg selv noe jævlig, og jeg er en liten dame som tåler ingenting. Ville ikke anbefalt noen med så stor tannlegeskrekk å bare nøye seg med sedasjon. "Det stemmer ikke"? Jeg har gjort det flere ganger selv, jeg sitter ikke her og finner på ting. Les her hvis du ikke tror på meg. https://colosseumklinikken.no/behandlinger/sedasjon/ Endret 21. februar 2018 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Hvis det er en sjanse for at TS har så stor tannlegeskrekk at de kan finne på å bevege seg når de sitter i tannlegestolen så skjønner du vel hvorfor det er dumt å påstå at sedasjon og narkose går for det samme i en situasjon du MÅ sitte HELT STILLE? Ja, det stemmer ikke at du ikke bryr deg og dermed ikke kjemper imot hvis du tar sedasjon, skrev jo om en opplevelse jeg hadde selv, hva tror du hadde skjedd hvis TS satt i tannlegestolen med masse utstyr i kjeften og halvferdig arbeid og så bestemte seg for at det ble for mye og de måtte stikke (fordi de er rusa som faen og kan fremdeles bevege på seg)? Det er ikke forsvarlig å anbefale sedasjon i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Høres ut som du lider av en ganske alvorlig psykisk lidelse som får tennene dine til å råtne på stilk og medfører bruk av opiater. Jeg synes du burde vurdere sterkt psykologisk behandling for denne tilstanden. Dette utover å få økonomisk hjelp for tannbehandling. 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Hvis det er en sjanse for at TS har så stor tannlegeskrekk at de kan finne på å bevege seg når de sitter i tannlegestolen så skjønner du vel hvorfor det er dumt å påstå at sedasjon og narkose går for det samme i en situasjon du MÅ sitte HELT STILLE? Ja, det stemmer ikke at du ikke bryr deg og dermed ikke kjemper imot hvis du tar sedasjon, skrev jo om en opplevelse jeg hadde selv, hva tror du hadde skjedd hvis TS satt i tannlegestolen med masse utstyr i kjeften og halvferdig arbeid og så bestemte seg for at det ble for mye og de måtte stikke (fordi de er rusa som faen og kan fremdeles bevege på seg)? Det er ikke forsvarlig å anbefale sedasjon i dette tilfellet. Du tror altså at en anestesilege lar deg bare gå ut døra når du selv føler for det? Jeg har aldri sagt at det går for det samme, jeg har sagt at mot tannlegeskrekk fungerte det like godt som narkose for min del. Endret 21. februar 2018 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Hvis det er en sjanse for at TS har så stor tannlegeskrekk at de kan finne på å bevege seg når de sitter i tannlegestolen så skjønner du vel hvorfor det er dumt å påstå at sedasjon og narkose går for det samme i en situasjon du MÅ sitte HELT STILLE? Ja, det stemmer ikke at du ikke bryr deg og dermed ikke kjemper imot hvis du tar sedasjon, skrev jo om en opplevelse jeg hadde selv, hva tror du hadde skjedd hvis TS satt i tannlegestolen med masse utstyr i kjeften og halvferdig arbeid og så bestemte seg for at det ble for mye og de måtte stikke (fordi de er rusa som faen og kan fremdeles bevege på seg)? Det er ikke forsvarlig å anbefale sedasjon i dette tilfellet. Du tror altså at en anestesilege lar deg bare gå ut døra når du selv føler for det? Jeg har aldri sagt at det går for det samme, jeg har sagt at mot tannlegeskrekk fungerte det like godt som narkose for min del. For din del, og jeg sier at det ikke er en god idee med tanke på mine egne erfaringer der jeg fremdeles var i stand til å bevege meg og dermed skade meg selv, tror du sykehuset er noe verre enn tannlegen på sånt nå plutselig? Det hjelper ikke at anestesilegen ikke lar noen gå ut døra, de stropper ikke folk fast til stolen, alt som trengs er at denne personen beveger hodet sitt ved en veldig sår og delikat del av operasjonen pga angst og så er skaden skjedd. Da hjelper det lite med at sedasjon holdt for deg i samme situasjon. Det er mye, mye, MYE sikrere for TS å få en narkose. De burde ikke vurdere å kun gå for sedasjon engang. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 For din del, og jeg sier at det ikke er en god idee med tanke på mine egne erfaringer der jeg fremdeles var i stand til å bevege meg og dermed skade meg selv, tror du sykehuset er noe verre enn tannlegen på sånt nå plutselig? Det hjelper ikke at anestesilegen ikke lar noen gå ut døra, de stropper ikke folk fast til stolen, alt som trengs er at denne personen beveger hodet sitt ved en veldig sår og delikat del av operasjonen pga angst og så er skaden skjedd. Da hjelper det lite med at sedasjon holdt for deg i samme situasjon. Det er mye, mye, MYE sikrere for TS å få en narkose. De burde ikke vurdere å kun gå for sedasjon engang. Har du prøvd intravenøs sedasjon noen gang? Fordi det virker nemlig ikke sånn. Å spise noen valium er ikke det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå