AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Jeg bor i en leilighet alene, og hadde for noen uker siden et lite uhell. Det viser seg at huseieren min ikke ser på dette som noe lite uhell og vil bruke forsikringen til å fikse uhellet. Huseier vil at jeg skal betale egenandelen (siden det tross alt var min feil, og det har jeg innrømmet). Jeg foreslår at han tar dette ut av depositumet jeg betalte når jeg flyttet inn (som ikke dekker hele beløpet men majoriteten, og jeg kan betale resten kontant). Er det slik at depositumet ikke kan brukes i denne situasjonen? Hørte noe om at depositum KUN skal brukes når man flytter ut? Eller kan jeg velge at depositumet skal brukes til å betale egenandelen? Anonymous poster hash: 99f0d...f5e Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Depositumet skal ikke brukes til dette. Da har ikke utleier lengre sikkerhet for fremtidige krav. 4 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Depositumet kan benyttes til dette, og du og utleier kan avtale at det skal benyttes til dette, men du vil da være forpliktet til å "fylle" opp depositumskontoen med én gang, hvis ikke vil du misligholde forpliktelsene dine etter leieavtalen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå