Chevynova Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Hei.Min far fikk motorstans på sin pajero. Forsikringsselskap ordnet med berging til merkeforhandler. Bilen ble sjekket etter noen dager og vi fikk et pristilbud på ca 9000,- for skifte av dieselfilter og egr-ventil. Vi betalte for feilsøking og skifte av dieselfilter. egr-ventil skulle fikses et annet sted for halve prisen. Nøklene ble utlevert og bilen gikk ikke lengre enn 500 meter for det ble brått stopp igjen. Da bilen kom tilbake til verkstedet viste det seg at de ikke hadd skrudd sammen motorommet. Motordekselet lå i bagasjerommet, slange til turbo var av og det hadde lukket kjøleveske. Merkeforhandler sier så at dette var en gammel skade som nå koster 23.000 kr å fikse. Ny egr-ventil, kjøler til egr-ventilen, tvangsgenerering av partikkelfilter, oljeskift osv. Spørsmålet mitt er om det kan ha oppstått siden bilen ikke var skrudd sammen igjen? Egr-.ventil var fjernet og blendet igjen, der lak det nå veske. Og hvorfor er slangen til turboen i det hele tatt av?Håpløst å forholde seg til forhandleren. Hvordan gå videre?Takk for eventuell hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå