Roald Ramsdal Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Fire av ti konsulent-gründere er over 50.«De har gjerne jobbet med en pumpe i et system i 20 år. Så finner de ut at de kan starte opp for seg selv» (Ekstra) Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 "den kompetansen trenger vi for å bygge nye og innovative produkter og løsninger, sier Traaseth i meldingen." Skulle gjerne sett at det vår mer åpenhet omkring pengebruken til Innovasjon Norge. I gamle dager hadde vi "Statens veiledningskontor for oppfinnere", som ble en del av Innovasjon Norge, men på meg virker det som Innovasjon Norge ikke klarer å fylle rollen som "Sparring partner" for oppfinnerne. Det er egentlig gått fra vondt til verre, og prioriteringene er mer til reiseliv enn til industriprodukter. Åpenhet rundt pengebruken ville avslørt om jeg har rett eller ikke. Som oppfinner har en bruk for hjelp på mange plan, og modellbygging og testing er en viktig del av arbeidet med å utvikle et nytt produkt. Da jeg søkte hjelp i denne fasen for vel 10 år siden, var svaret at Innovasjon Norge ikke støtter modeller og modelltester da modeller ikke har markedsverdi. Stemmer det er det egentlig tragisk for nyskapingen i landet. Jeg holder for tiden på med patentsøknader og ønsket hjelp fra Innovasjon Norge til å finne noen å samarbeide med i industrien, men fikk ikke svar en gang. Jeg fikk et negativt svar fra Forskningrådet, men jeg fikk da svar derfra. Frykter at det meste av pengene som bevilges til Innovasjon Norge ender opp i administrasjon og reisevirksomhet. Da jeg ble pensjonist og ville finne ut mer om mulighetene innenfor bølgekraftforskingen reiste jeg på noen arrangement i denne sammenheng. Har etterhvert oppdaget at konferanser om forskjellige temaer i tiden er en industri i seg selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå