Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Ta en titt på denne reportasjen i NRK: https://www.nrk.no/vestfold/rullestol-bildet-skremte-bort-menn-1.13917463 "Alle" vil vel anta at bildet til høyre får flest likes, men hvorfor? Jeg antok at det var pga bikkja. Så leser jeg artikkelen og ser at den manglende rullestolen på bildet til høyre (eller rullestolen til venstre), er årsaken. JEG så ikke noen rullestol før jeg leste artikkelen... Flere av kollegaene mine så ikke bikkja... Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2018 Er det seksuell trakassering å ikkje få meldinger på datesider? I so fall blir eg utsatt for seksuell trakassering på dagleg basis. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 16. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 16. februar 2018 Eg reagerer mest på at NRK her aksepterer en artikkel som beskriver dette som seksuell trakassering. Det er med på å bryte ned meningen og alvoret for de som faktisk blir seksuelt trakassert. Daglig får ikke eg meldinger på datingsider utelukkende fordi eg er mann. Eg føler meg trakassert! 11 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Det er ikke artikkelen som beskriver det som seksuell trakassering, det er det ene intervjuobjektet. De kan ikke feilsitere folk for å tilfredsstille anti-snowflake-bleikfiser. Senere i artikkelen siteres Camilla Lyngen i Unge funksjonshemmede, hun mener dette ikke er trakassering. Endret 16. februar 2018 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Hvordan er det med gutter som har profilbilde med ølglass i hånda? Turnoff? Turnon? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) I et innlegg i Østlands-Posten snakker hun om en ny form for seksuell trakassering- mot handikappede. Åkeeeeeeei.... Har nok mye med trakassering å gjøre ja. Endret 16. februar 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Virker til at mange bytter ut diskriminering med trakassering for å få mer oppmerksomhet, for øvrig synes jeg det er helt tullete at mennesker ikke skal få lov å ha en preferanse for friske mennesker. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Det ingen nevner er at medier og helsevesenet fremstiller sex og kjærlighet som et gode som er tilgjengelig for alle. Det er helt feil. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Selvfølgelig vil bildet uten rullestol få best respons. Det er ikke fordi menn har angst mot rullestol, men fordi mennesker har en tendens til å foretrekke friske mennesker. Endret 16. februar 2018 av RRhoads 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 "Alle" vil vel anta at bildet til høyre får flest likes, men hvorfor? Jeg antok at det var pga bikkja. Enig med deg. Eg tvilar ikkje på at ein framstår som meir attraktiv som funksjonsfrisk, men mykje av "forskninga" i dette eksempelet blei øydelagd ved at ho kun har med hunden på det eine bildet. Det bildet med hunden sender tross alt eit heilt anna signal. Hunden gjer at smilet ser meir ut som eit oppriktig smil og ikkje kun eit poseringssmil. Bildet viser livsglede, omsorgsevne, og personlegheit. Alt dette tell sjølvsagt positivt på fyrsteinntrykket til nokon som leitar etter ein partner. Rullestolbildet blir nok såpass anonymt, passivt og intetsigande at det lett drukner i mengden av andre pene fjes på ei sjekkeside. Det er ikkje umogleg at ho hadde fått same reaksjon dersom ho hadde bytta ut rullestolen med ein kjøkkenstol. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Nemlig. Det er to parametere her som trekker opp eller ned, rullestolen og bikkja. For å få en vitenskapelig vurdering burde hun ha postet fire bilder, og (NB!) på samme datingside. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Synes ikke det er rart at folk flest velger "bikkje framfor rullestol"? Folk flest ser vel for seg en "tradisjonell date" og ikke en date hvor man potensielt må dytte en person i rullestol? Likeledes ville sikkert samme bilde med og uten bikkje gitt flest likes til det uten bikkje. Endret 16. februar 2018 av Vice Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Essensen er: Skam dere, menn! Skam dere for at dere foretrekker friske damer! Nei til fritt valg! Nei til menns rettigheter! Ja til meg! MEG! Hun klarer til og med å kalle fraværet av oppmerksomhet "en spesiell form for seksuell trakassering". Det verste er at dette faktisk kan forsvares gjennom den nye "likestillingsloven" som trådte i kraft fra 1. januar i år. Og vi har sett det før. Offermentaliteten, og den påfølgende manipulasjonen med skyldfølelse. Det er dette som får enkelte spinnville transseksuelle til å kritisere menn for å ikke ville date en mann i kjole. Feminisme i et nøtteskall. Null respekt for andre enn seg selv. Endret 16. februar 2018 av Løgn 5 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Ine Vedeld prøver å forstå hvorfor et bilde av henne i rullestol nesten ikke får respons på en datingside sex-app. Ikke spesielt skarp hun jenta her. Grunnlegende kunnskap om biologi ser ut til å være fullstendig fraværende. Hun skulle bare ha visst. Det blonde håret og de blå øynene hennes skyldes at forfedrene hennes har vært selektive i flere hundre år. Burde brunetter også føle seg trakassert? Menneskets hjerne er biologisk programmert til hele tiden å være på utkikk etter den perfekte partner til å føre arten videre. Vitenskapen har faktisk kartlagt akkurat hva det er menn finner fysisk attraktivt med kvinner. 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Ine Vedeld prøver å forstå hvorfor et bilde av henne i rullestol nesten ikke får respons på en datingside sex-app. Ikke spesielt skarp hun jenta her. Grunnlegende kunnskap om biologi ser ut til å være fullstendig fraværende. Hun skulle bare ha visst. Det blonde håret og de blå øynene hennes skyldes at forfedrene hennes har vært selektive i flere hundre år. Burde brunetter også føle seg trakassert? Dersom det var mulig at bildene også kommuniserte hennes personlighet til observatøren, dvs hennes offermentalitet, egosentrisme og totalitære ønske om å kunne overstyre menns preferanser og frihet til fordel for seg selv, så ville sannsynligvis ingen av bildene hennes fått nevneverdig positiv oppmerksomhet. Dersom et bilde kommuniserte dette om ei dame ville jeg ansett risikoen for å få falske voldtektsanklager og #metoo-trakassering slengt etter seg som svært høy. Hun har jo allerede anklaget alle som ikke har gitt henne oppmerksomhet for seksuell trakassering. Dette inkluderer hele befolkningen unntatt de som eventuelt har gitt henne positiv oppmerksomhet. Og hun er den eneste som kan avgjøre hvorvidt noen er skyldig i hennes anklager. Hennes følelser er fasit. Æsj... 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Ikke ofte jeg ser incel-tankegang hos kvinner. Anonymous poster hash: a4ad9...f59 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg