AfterGlow Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Rammer alle iOS 11-mobiler er rammet, men feilen skal fikses i neste oppdatering.Ett enkelt tegn kan krasje apper på iPhone Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Les: Snodig=Vanlig 2 Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Dette har skjedd før med Apple, var moro å sende et tegn og se mobilen til svigermor kræsje Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Det du kaller for møkk, kalles ellers fysikkens lover. Les denne, så skjønner du kanskje hvorfor Apple sier 0-35˚ som anbefalt driftstemperatur. Grunnen heter LCD. (Flytende-krystall-skjerm) https://www.dinside.no/bolig/taler-hytte-tv-en-vinterkulda/61537880 Bortsett fra at det du sier ikke stemmer i det hele tatt. https://www.apple.com/no/iphone-x/specs/ iPhone X har ikke LCD, det er du enig i? Så hvorfor har den samme temperatur, når Samsung som er produsenten av OLED panelene sier at telefonene deres klarer å gå ned i minusgrader helt fint? Fordi det handler ikke om skjermpanelet. -3 grader ute, betyr ikke at skjermen blir -3 grader. Både iPhone 8 og iPhone X kan oppbevares ned til -20 grader. Apple sa selv i sin batteriskandale at de begrenser batteriene sine blant annet fordi eldre batterier skrur raskere av i kulde. Som også er grunnen til at en iPhone dør ved -3 grader. Apple mener at telefonen ikke vil klare å være i live lengre pga kulde og skrur mobilen av. Det skjer selvfølgelig også med andre merker, men av en eller annen mystisk grunn så tåler visstnok Apples batterier mye mindre, fordi iPhone skrur seg av tidligere. Samme med at Apple må begrense mobilene, men ingen andre må. Det er enkelt og greit en idiotisk begrensning satt av Apple som skrur av mobilen din mye tidligere enn nødvendig. Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Det du kaller for møkk, kalles ellers fysikkens lover. Les denne, så skjønner du kanskje hvorfor Apple sier 0-35˚ som anbefalt driftstemperatur. Grunnen heter LCD. (Flytende-krystall-skjerm)https://www.dinside.no/bolig/taler-hytte-tv-en-vinterkulda/61537880 Bortsett fra at det du sier ikke stemmer i det hele tatt. https://www.apple.com/no/iphone-x/specs/ iPhone X har ikke LCD, det er du enig i? Så hvorfor har den samme temperatur, når Samsung som er produsenten av OLED panelene sier at telefonene deres klarer å gå ned i minusgrader helt fint? Fordi det handler ikke om skjermpanelet. -3 grader ute, betyr ikke at skjermen blir -3 grader. Både iPhone 8 og iPhone X kan oppbevares ned til -20 grader. Apple sa selv i sin batteriskandale at de begrenser batteriene sine blant annet fordi eldre batterier skrur raskere av i kulde. Som også er grunnen til at en iPhone dør ved -3 grader. Apple mener at telefonen ikke vil klare å være i live lengre pga kulde og skrur mobilen av. Det skjer selvfølgelig også med andre merker, men av en eller annen mystisk grunn så tåler visstnok Apples batterier mye mindre, fordi iPhone skrur seg av tidligere. Samme med at Apple må begrense mobilene, men ingen andre må. Det er enkelt og greit en idiotisk begrensning satt av Apple som skrur av mobilen din mye tidligere enn nødvendig.[/quote Nå svarte jeg Arctic Cat som snakket om hans datter iPhone 6S, så den har definitivt LCD, jeg har hatt både iPhone 4, 5, 6, 6S Plus og har nå iPhone X, vet utmerket godt hvilke skjermer de forskjellige modeller har, og min X har definitivt ikke slått seg av i kulde, og hvorfor du blander inn iPhone X i denne tråden er en gåte, og at 6/6S slår seg av i kulde har ikke bare med batteriet å gjøre, min iPhone 6S gjorde det hvis det ble ekstremt kaldt, men status på det batteriet var ok etter to år slik at den ikke klokket seg ned. Jeg snakket om driftstemperatur siden han nevnte kuldegrader, og her er det Apple sjøl sier. https://support.apple.com/no-no/HT201678 Og her er en eldre artikkel som viser hva de forskjellige produsenter anbefaler av driftstemperaturer. https://www.dinside.no/mobil/hvor-mange-kuldegrader-taler-mobilen/61239453 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Nå svarte jeg Arctic Cat som snakket om hans datter iPhone 6S, så den har definitivt LCD, jeg har hatt både iPhone 4, 5, 6, 6S Plus og har nå iPhone X, vet utmerket godt hvilke skjermer de forskjellige modeller har, og min X har definitivt ikke slått seg av i kulde, og hvorfor du blander inn iPhone X i denne tråden er en gåte, og at 6/6S slår seg av i kulde har ikke bare med batteriet å gjøre, min iPhone 6S gjorde det hvis det ble ekstremt kaldt, men status på det batteriet var ok etter to år slik at den ikke klokket seg ned. Jeg snakket om driftstemperatur siden han nevnte kuldegrader, og her er det Apple sjøl sier. https://support.apple.com/no-no/HT201678 Og her er en eldre artikkel som viser hva de forskjellige produsenter anbefaler av driftstemperaturer. https://www.dinside.no/mobil/hvor-mange-kuldegrader-taler-mobilen/61239453 Ja, her er hva Apple selv sier: "Hvis du bruker en iOS-enhet i svært kalde omgivelser, der temperaturen er utenfor driftsområdet, kan batterilevetiden reduseres slik at enheten slår seg av" Leste du ikke hva du selv linket? Dette bekrefter jo akkurat det jeg sa. Apple mener batteriet får veldig forkortet levetid av å være på når det er kaldt ute. Det finnes åpenbart ikke grenser for hva Apples batterier ikke tåler. Og jeg er klar over 6S har LCD. Men du ser ikke poenget mitt? Om det var pga LCD skjermen, hvorfor har den med OLED skjerm helt like tall for hvilke temperaturer den tåler? Du ser at det ikke gir mening. Lite relevant hva som var anbefalte temperaturer en evighet siden. Hvis du ser på spesifikasjoner for li-io batterier, vet du hva du finner? De kan ikke være kaldere enn -20 mens de utlader, og ikke kaldere enn 0 når de lader. Ligner veldig på Apples tall med 0 for bruk og -20 for oppbevaring. Bortsett fra at batteriene altså kan overleve ned til -20. Sannsynligvis ikke uten feil da. Men utetemperatur er heller ikke lik batteritemperatur. Det at LCD skjermer begynner å bli ganske uresponsive etter -10 betyr heller ikke at mobilen må skrus av. Telefonen fungerer jo helt fint uten input. Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Nå svarte jeg Arctic Cat som snakket om hans datter iPhone 6S, så den har definitivt LCD, jeg har hatt både iPhone 4, 5, 6, 6S Plus og har nå iPhone X, vet utmerket godt hvilke skjermer de forskjellige modeller har, og min X har definitivt ikke slått seg av i kulde, og hvorfor du blander inn iPhone X i denne tråden er en gåte, og at 6/6S slår seg av i kulde har ikke bare med batteriet å gjøre, min iPhone 6S gjorde det hvis det ble ekstremt kaldt, men status på det batteriet var ok etter to år slik at den ikke klokket seg ned. Jeg snakket om driftstemperatur siden han nevnte kuldegrader, og her er det Apple sjøl sier. https://support.apple.com/no-no/HT201678 Og her er en eldre artikkel som viser hva de forskjellige produsenter anbefaler av driftstemperaturer. https://www.dinside.no/mobil/hvor-mange-kuldegrader-taler-mobilen/61239453 Ja, her er hva Apple selv sier: "Hvis du bruker en iOS-enhet i svært kalde omgivelser, der temperaturen er utenfor driftsområdet, kan batterilevetiden reduseres slik at enheten slår seg av" Leste du ikke hva du selv linket? Dette bekrefter jo akkurat det jeg sa. Apple mener batteriet får veldig forkortet levetid av å være på når det er kaldt ute. Det finnes åpenbart ikke grenser for hva Apples batterier ikke tåler. Og jeg er klar over 6S har LCD. Men du ser ikke poenget mitt? Om det var pga LCD skjermen, hvorfor har den med OLED skjerm helt like tall for hvilke temperaturer den tåler? Du ser at det ikke gir mening. Lite relevant hva som var anbefalte temperaturer en evighet siden. Hvis du ser på spesifikasjoner for li-io batterier, vet du hva du finner? De kan ikke være kaldere enn -20 mens de utlader, og ikke kaldere enn 0 når de lader. Ligner veldig på Apples tall med 0 for bruk og -20 for oppbevaring. Bortsett fra at batteriene altså kan overleve ned til -20. Sannsynligvis ikke uten feil da. Men utetemperatur er heller ikke lik batteritemperatur. Det at LCD skjermer begynner å bli ganske uresponsive etter -10 betyr heller ikke at mobilen må skrus av. Telefonen fungerer jo helt fint uten input. Dette her kan du tydeligvis, synes du skal kontakte Apple og lære de både skjermer og batteri, og å bruke en telefon uten skjerm.Min løsning i alle år har vært å oppbevare telefonen i en lomme eller nært kroppen, har flere ganger snakket i adskillig kaldere temp enn minus 20, men slikt er tydeligvis gresk for enkelte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Moderatormelding Flere innlegg ble fjernet pga. uhøflig oppførsel.Tilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Dette her kan du tydeligvis, synes du skal kontakte Apple og lære de både skjermer og batteri, og å bruke en telefon uten skjerm.Min løsning i alle år har vært å oppbevare telefonen i en lomme eller nært kroppen, har flere ganger snakket i adskillig kaldere temp enn minus 20, men slikt er tydeligvis gresk for enkelte. Jeg forstår ikke denne mentaliteten om at hvis du ikke liker et produkt, så ikke kritiser det, bare kjøp noe annet. Si du liker iPhone, eller har døtre som gjør og vil ha iPhone. Det at den tåler kulde dårlig kommer ikke til å gjøre at du ikke vil ha iPhone, men du skulle fortsatt ønske den tålte kulde bedre. Derfor kritiserer du produktet. Det er slik du får bedre produkter, om kundene bare mener alt er ok, hvorfor skal selskapet gidde å endre noe? Jeg kan ellers ikke dette bedre enn Apple. Jeg bare påpeker at Apple tvinger telefonen din til å skru seg av, som Apple begrunner med batterihelse. En "funksjon" ingen andre har. Så her er det Apple som åpenbart mener de vet bedre enn andre, eksempelvis Samsung en av verdens største batteriprodussenter. Jeg mener Apple bør gjøre som alle andre, eller bevise at det de gjør gir mening. Dette er samme greiene som den andre batteriskandalen deres. Gjøre batteriene trege for "batterihelse". Selv om skjermen er lite responsiv så kommer du til å klare å ta en samtale. Selv om skjermen ikke fungerer kan telefonen din spores. Det handler om sikkerhet i vintervær. Er ikke så gøy når telefonen din kunne klart seg mye lengre, men den er kodet til å skru av tidlig. Det er en selvfølge at mobilene må oppbevares i en jakkelomme eller lignende. Ingen mobiler overlever lengre opphold utenfor i de temperaturene. Det skaper store problemer for elektronikken helt til nok går galt til at den må skru seg av. Men iPhone gir seg altså lenge før det, fordi den er kodet til det. Så hvorfor må du varme opp iPhonen din mye mer enn andre telefoner? Hvorfor må du gjøre masse ekstratiltak fordi det er eple på baksiden av telefonen? Det gir ikke mening. Det er urimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg