Gå til innhold

Kjøler til AMD2500

abrj

Anbefalte innlegg

En kamerat skal sette sammen en maskin med et Abit NF7-M hovedkort og en AMD XP 2500+ barton som IKKE skal overklokkes.

Det han imidlertid lurer på er hvilken kjølervifte han skal velge?

Denne bør være billig, og kjøle bra da maskinen kan få litt load av og til.

Er Volcano7+ noe å satse på eller trengs sterkere saker?? hva har dere i temp på vanlig/full guffe?

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Vulcano 9 og den bråkte som et lite småfly. Mye støy.

Se litt på testene som ligger her hos hw.no , men jeg synes at alt som er over 32db er forstyrrende men dette er jo smak og behag.

Vulcano sine vifter er ikke blant de billigste men de kjøler bra.(og bråker)

Siden den ikke skal overklokkes ville jeg kansje gått for en av Mist eller Smartcooler sine vifter.

Tenk litt på støy for det kan bli slitsomt i lengden.

Sikkert noen som har andre meninger og erfaringer. Men dette er min :)

Se litt hos Microplex, 3dfx cool der finner du vifter i alle prisklasser

Glemte og si at ved ca 2000mhz begynnte min Vulcano og gå for fullt(47db)

vil nok gjøre det hos deg og da var tempraturen ca 40-43 dette var med idle, full last opp i mot 52 grader og viften holdt full guffe fra ca 40 og oppover(47db)

:thumbs:

Endret av fraber
Lenke til kommentar

Har Volcano 11 Xaser Edition men den er litt høylytt, hjalp å fjerne et deksel å sette rpm til 3000 manuellt, har 38'C på en XP2500+ nå, som ikke er overklokket.

load tipper jeg er 42'C

www.3DFXCool.no skal ha endel bra kjølere ihvertfall, har hadd Deep Impact kjøler og den var veldig bra, solgte den med min gammel PC og angrer litt på det.

Lenke til kommentar

Du må ha på goop, husker at det hverfall ikke var ThermalPad på Silent Breeze.

Men å legge på goop er ikke så veldig vanskelig, finn noe som er laget av tre eller plast som er litt bredere enn CPU core, slik at du kan glatte ut goopen uten å få "striper" i den.

Når du skal feste kjøleren så vri den forsiktig fra side til side før du spenner til festeklipset, slik at goopen jevnes ut mot kjøleblokka.

Lenke til kommentar

Har en Taisol Heatpipe kjøler. Kjører XP 2500+ på 2255 mhz, 1,7v. Støynivået er minimalt, hører ikke CPU-viften faktisk (selv om den er justert til maks styrke med en Zalman fan controller). Tempen er på 41* idle, ca opptil 44-46* ved spilling. Anbefaler denne kjøleren... Er på tilbud på Microplex.no nå til 295 kr. Den er ikke så veldig tung heller, bare litt stor. Tipper jeg ville kunne få rundt 25-30* med litt AS5 og standard hastighet og volt og stillegående kabinettvifter.

Lenke til kommentar
Har en Taisol Heatpipe kjøler. Kjører XP 2500+ på 2255 mhz, 1,7v. Støynivået er minimalt, hører ikke CPU-viften faktisk (selv om den er justert til maks styrke med en Zalman fan controller). Tempen er på 41* idle, ca opptil 44-46* ved spilling. Anbefaler denne kjøleren... Er på tilbud på Microplex.no nå til 295 kr. Den er ikke så veldig tung heller, bare litt stor. Tipper jeg ville kunne få rundt 25-30* med litt AS5 og standard hastighet og volt og stillegående kabinettvifter.

Er det mulig å løsne selve heatpipene på den der, slik at man kan montere alle tre på en side for så å bøye opp hovedkjøleren slik at den blir stående 90grader ut fra bunnkjøleren?

Tanken er å montere hovedkjøleren mot bakvegg med 80mm yttrekksvifte.

Lenke til kommentar

Jeg kjører en Spire Whisperrock IV på min Barton 2500 nå.. Har klokket den fra 1.83 til 2100, og på maks load ligger den på 55 grader. Den var mer enn nok på stock hastighet. Ca 40grader på maks load. Ikke så mye støy fra den heller.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

Anbefales, men det skal sies at jeg ikke hadde store forventninger til den viften. Kjøpte den bare fordi den var billig og stillegående.

Men hva vet jeg, nå er vel kanskje viften allerede kjøpt? :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...