KVAMMEN Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Hei. Jeg har nettop fullført mitt andre fagbrev. Nå har jeg søkt på maskinteknikk. Siden jeg har jobb, så velger jeg å ta utdannelsen over 3 år (nettstudie). Siden jeg har en del dødtid på ettermidagen, tenkte jeg at det kanskje ikke var så dumt å forbrede seg best mulig til skulen begynner, som da er i August (om jeg kommer inn seffølgelig). Noen som har tips til forbredelser, evt. hva som er lurt å forbrede seg på? Jeg er egentlig ikke noe spessielt glad i teori, så er litt redd for matte, fysikk osv. Alle tips mottas med ett stort TAKK :-) Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Vel du skriver jo selv hva du burde fokusere på. Kjør på med R1 og R2 matte og fysikk 1. Så er du godt i gang, hvertfall få inn basis kunnskapene Lenke til kommentar
KVAMMEN Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Vel du skriver jo selv hva du burde fokusere på. Kjør på med R1 og R2 matte og fysikk 1. Så er du godt i gang, hvertfall få inn basis kunnskapene Det velger jeg selvfølgelig selv ja, bare ville ha andres erfaringer, hva som vanligvis er mye arbeid med osv Hva mener du med R1 og R2 matte? Forresten noen plasser jeg kan finne oppgaver osv? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Det velger jeg selvfølgelig selv ja, bare ville ha andres erfaringer, hva som vanligvis er mye arbeid med osv Hva mener du med R1 og R2 matte? Forresten noen plasser jeg kan finne oppgaver osv? Det som går igjen når noen går fra fagbrev til fagskole/høyere utdanning er at de sliter med matte og fysikk. Spesielt matten kan være tung hvis du ikke har vært borti det før. Å gå fra P1/P2 matte til R1/R2 er et stort hopp, og spesielt hvis du ikke har jobbet med matte på en stund. R1 og R2 matte er den tyngste matten fra videregående. Vil nok anbefale deg å kjøpe bøkene og gjøre oppgaven som er i de. Eventuelt øve på eksamner hvis du kan komme opp i det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Det er ikke R1 og R2 på fagskolen. Det er noe enklere og mindre omfattende. Men, det er en fordel om du har grei kontroll på algebra og trigonometri. Jeg ville ikke brydd meg så mye om fysikk før du starter på skolen hvis du ikke har kontroll på matten. De fleste som slet med fysikk da jeg gikk fagskolen slet også med matte, følgelig brukte de mye tid på skjønne matematikken som brukes i fysikk-faget i stedet for å lære seg fysikk. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Det velger jeg selvfølgelig selv ja, bare ville ha andres erfaringer, hva som vanligvis er mye arbeid med osv Hva mener du med R1 og R2 matte? Forresten noen plasser jeg kan finne oppgaver osv? Det som går igjen når noen går fra fagbrev til fagskole/høyere utdanning er at de sliter med matte og fysikk. Spesielt matten kan være tung hvis du ikke har vært borti det før. Å gå fra P1/P2 matte til R1/R2 er et stort hopp, og spesielt hvis du ikke har jobbet med matte på en stund. R1 og R2 matte er den tyngste matten fra videregående. Vil nok anbefale deg å kjøpe bøkene og gjøre oppgaven som er i de. Eventuelt øve på eksamner hvis du kan komme opp i det. Nå har en jo t matematikk på videregående om en går elektro feks. I tillegg er matematikk under r matematikk på teknisk fagskole. Noen tar realfag som ekstra under utdanningen. Lenke til kommentar
KVAMMEN Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Det er ikke R1 og R2 på fagskolen. Det er noe enklere og mindre omfattende. Men, det er en fordel om du har grei kontroll på algebra og trigonometri. Jeg ville ikke brydd meg så mye om fysikk før du starter på skolen hvis du ikke har kontroll på matten. De fleste som slet med fysikk da jeg gikk fagskolen slet også med matte, følgelig brukte de mye tid på skjønne matematikken som brukes i fysikk-faget i stedet for å lære seg fysikk. Algebra og trigonmetri er notert. Tusen takk! Lenke til kommentar
Sladd88 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Har gått fagskolen selv, LØM - Ledelse, markedsføring og økonomi kan være kjedelig da det er veldig teoretisk. Matte syntes jeg var lett, men mekanikk er en utfordring og selvfølgelig konstruksjonsteknikk andre året. Men kommer du deg gjennom LØM og Mekanikk første året går konstruksjonsteknikk mye bedre... Du kan kontakte skolen og evt. læreren for å finne ut hvilke bøker som skal brukes, og bare begynne å gå gjennom de! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå