Gå til innhold

Opera neste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint bilde du har tatt av en liten pjokk.

Jeg er ikke portrettfotograf, jeg tar mest landskapsmotiver, men jeg ville kanskje hatt litt mere rom rundt hodet hans og fått med litt mer av halsen, som du jo selv sier at du liker å se - når han strekker den. Kanskje andre som er flinkere med portretter kan gi deg noen tips.

Det skal være noen her inne.

Mvh.Oddvar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

jeg er heller ingen portrettfotograf og har ingen gode råd å gi. Men jeg tenker at han strekker hals for å nå opp i ruta di :) Så jeg også tenker at litt mer hals hadde gjort seg.

Jeg hadde nok klonet bort de hvite stripene på nesa, for det ser ut som en feil i bildet.

Ellers er det skarpt og fint og uttrykket er helt tipp toppers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, se der du hadde jo bildet nesten ferdig i utgangspunktet. Jeg har "forbedret" det litt, men det får du vurdere. Her har jeg kroppet det i forkant til en passende avstand i front. Deretter har jeg benyttet  kloneverktøyet, som finnes i alle bilderedigerings-programmer. Med dette kan du fjerne nesten hva som helst, men du må prøve deg frem. Undo, er en viktig funksjon når du redigerer. Ferdig med kloningen, valgte jeg denne gangen å øke canvas for å skaffe rommet bak og over hodet. Gjør du dette rundt hele bildet får du hvit en ramme, Du kan evt. fargelegge den fordi den forsvinner  på hvit bakgrunn.

Det tok faktisk mer tid å skrive dette enn å redigere bildet.

Håper du ble litt hjulpet. Synd ikke en av portrettfotografene var her inne nå.

Mvh.Oddvar

post-233871-0-46157100-1518984857_thumb.jpg

Endret av Moerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...