Trondz1 Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Prøver og få liv i en gammel hp skole-pc jeg ikke husker passord til, prøver og komme inn i bios, men når jeg trykker f10 så kommer jeg bare til en ny side jeg må skive passord (antar det er fordi det er skole pc). Noen tips til åssen jeg skal få liv i denna gamle rakkeren? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Du kan jo prøve å ta ut/koble av bios-batteriet for å nulle ut bios-passordet. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Hadde håpet og slippe og skru/demontere, men hvis det er eneste løsning så må jeg vel prøve. Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Alternativet er at du stikker innom den gamle skolen din, og håper på at de er dårlige på å bytte passord, slik at de kan låse den opp for deg. Evnt. har en IT-ansvarlig med god hukommelse. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Hvilken model er det? Nyere HP bærbare reseter ikke bios passord selv om du tar ut cmos batteriet. Jeg tror skillet er i 2012 Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Den er fra 2014, så da får jeg bare ta turen innom der og se hva Di sier Lenke til kommentar
Captain GITE Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Du kan jo prøve å ta ut/koble av bios-batteriet for å nulle ut bios-passordet. Biosbatteri? hvor ligger det i pc? Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Det er ikke mulig å nullstille BIOS instillinger ved å ta ut CMOS batteriet dersom PC har en TPM modul loddet fast på hovedkortet. Fordi passordet vil være lagret i den modulen som har er eget "ikke-flyktig" minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå