Jajakanskjedet Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Hei! Blir gal av å ikke kunne bruke tastatursnarveien ctrl+[ for å rotere bildene i Lightroom med et skandinavisk tastatur. Er det noen som har en løsning? På andre tastaturer er [ der vår Å befinner seg, men ctrl+å, eller ctrl+8 (som er der den norske [ er) gjør absolutt ingenting. Har prøvd å bytte til amerikansk tastatur, for så å legge inn kombinasjonen som en macro, men denne endret seg selvsagt med en gang jeg byttet tilbake til norsk tastatur. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Om du kjører Windows så er Autohotkey en løsning Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Om du kjører Windows så er Autohotkey en løsning Sikker? Jeg kan remappe en knapp til å skrive alt+8 (som blir samme tegn som [, ved å bruke ctrl+[ på et amerikansk tastatur), men da forstår vel den norske PCen min fremdeles det som alt+8, som jo gjør ingenting i Lightroom. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Om du kjører Windows så er Autohotkey en løsning Sikker? Jeg kan remappe en knapp til å skrive alt+8 (som blir samme tegn som [, ved å bruke ctrl+[ på et amerikansk tastatur), men da forstår vel den norske PCen min fremdeles det som alt+8, som jo gjør ingenting i Lightroom. Ja - har løst flere tilsvarende "problem" ved bruk av Autohotkey - riktignok ikke på adobe-pakken da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå