-Just-Me- Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Hei! Skal prøve og gjøre dette kort som mulig! Jeg er 26 år, daglig leder for en sportsbutikk, samboer med 1 felles barn på 1 år. Vi har huslån på 2.1 mill. Jobber 5 + 6 dager i uka og med 12 mil t/r hver dag blir det både dyrt og kjøringen tar mye tid. Hjemmejobbing kommer jo i tillegg til dette. Jeg har ingen utdannelse annet enn vgs/realfag, og drømmer hver dag om å jobbe innen trening/kosthold veiledning. Da f.eks PT. Pga omstendighetene + det overnevnte så er ikke dette jobben for meg lenger, hvertfall ikke på livstid. Jeg vil utvikle meg. Høres kanskje ut som en umotivert sjef, men dette går ikke utover innsatsen på noen måte- Jeg står på fra morgen til kveld + barn og trening. Men jeg tenker at fremover må jeg begynne å se mulighetene an. Det jeg ser for meg er å enten redusere stillingen, når jeg er garantert et studie, enten her eller få en mindre stilling et annet sted, forhåpentligvis nærmere hjemme. Jeg kunne fint jobbet noen dager i butikk hvis jeg hadde PT på siden, da føler jeg meg ikke låst til butikk resten av livet. Jeg sikter først og fremst til dere som har vært /er i samme situasjon som meg, men er også åpen for dere som rett og slett har tips og kunnskap. - svar som "det skulle du tenkt på tidligere" er jeg ikke interessert i, da jeg ikke fant ut på tidligere tidspunkt hva jeg ønsket- Skal jeg ha redusert stilling for å få tid til utdanning, må jeg ha en form for støtte. Hvordan funker dette med nav/Lånekassen og lignende ? Har hørt om flere som har tatt 4-6 års studie med flere barn og 100% jobb, men det tror jeg helt ærlig ikke går for min del. Dette med tanke på at jeg må justere jobb-tidene mine, og det vil påvirke budsjettene i negativ grad (ikke populært). Håper på, og takker på forhånd, til de som kommer med konstruktive og forhåpentligvis optimistiske tips og svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Skal jeg ha redusert stilling for å få tid til utdanning, må jeg ha en form for støtte. Hvordan funker dette med nav/Lånekassen og lignende ? Tror du må se langt etter støtte hvis du har 100% eller mere fast jobb og vil bytte fordi du mistrives. Vet nav ikke ønsker å være sponsor for de som har jobb og som ønsker seg bedre betingelser. Du må vurdere om du kan ta skole med så mye gjeld og om det hjelper deg økonomisk. For det er jo risiko hvis du begynner å studere og kanskje ikke får jobben du vil ha i utgangspunktet, sier du opp jobben kan andre ta din jobb. Så da er muligheten borte. Kanskje du bør se muligheter med den jobben du har? Hvordan kan du gjøre varene dine bedre\billigere og gi bedre service så flere vil handle hos deg, det tjener du kanskje mere penger på? For jeg syns en del sportsbutikker har dårlig vareutvalg på ting som ikke koster mye å produsere. Endret 15. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Skal jeg ha redusert stilling for å få tid til utdanning, må jeg ha en form for støtte. Hvordan funker dette med nav/Lånekassen og lignende ?Tror du må se langt etter støtte hvis du har 100% eller mere fast jobb og vil bytte fordi du mistrives. Vet nav ikke ønsker å være sponsor for de som har jobb og som ønsker seg bedre betingelser. Kan ikke du snart gi faen i å tro noe som helst? Lånekassen støtter deg så fremt du tjener under maksgrensen deres, og ligger under formuesgrensen. Om du sier opp jobben, og dermed tjener under, er det greit. Nav ønsker heller ikke noe; mandated deres er sosial- og arbeidsmarkedstjeneste. Folk i full jobb faller knapt nok under det - utover at alle selvfølgelig står fritt til å søke på stillinger utlyst via NAV. Du må vurdere om du kan ta skole med så mye gjeld og om det hjelper deg økonomisk. For det er jo risiko hvis du begynner å studere og kanskje ikke får jobben du vil ha i utgangspunktet, sier du opp jobben kan andre ta din jobb. Så da er muligheten borte. 2.1M er ikke allverdens gjeld. Gitt en stabil inntekt kan to personer fint leve med den gjeldstyngden, og det er lavt nok til at man antageligvis kan utsette avdragene i studietiden også. Kanskje du bør se muligheter med den jobben du har? Hvordan kan du gjøre varene dine bedre\billigere og gi bedre service så flere vil handle hos deg, det tjener du kanskje mere penger på? For jeg syns en del sportsbutikker har dårlig vareutvalg på ting som ikke koster mye å produsere. Hva faen slags kommentar er dette? Det er irrelevant vås. Trådstarter sier ikke noe om at forretningen går dårlig, og at det er derfor han ønsker å ha flere muligheter. 2 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Kanskje du bør se muligheter med den jobben du har? Hvordan kan du gjøre varene dine bedre\billigere og gi bedre service så flere vil handle hos deg, det tjener du kanskje mere penger på? For jeg syns en del sportsbutikker har dårlig vareutvalg på ting som ikke koster mye å produsere. Dette er standard butikkdrift Som han andre sier, så er huslån noe de fleste har, og mange har laaangt større. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Noen flere tips til meg? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Om du er fagorganisert kan fagforeningen ha muligheter for å tildele deg et stipend... Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Flere tips? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Du får lån av lånekassen, prøv å jobb fulltid å se det an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå