Odd R. Valmot Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Vi kjøpte mobiler, tv-er, kjøleskap, brødristere og alt det andre for over 35 milliarder kroner i fjor.Markedsvekst i forbrukerelektronikk Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Det blir jo litt elektronisk søppel utav det. Kolben på kaffetrakteren sprakk, og da må man ha ny trakter - ikke ny kolbe. ...og så har jeg jo et par dabber, som gir dårligere lyd enn min utmerkede Sony FM radio. Dabbern bruker selvfølgelig også minst dobbelt så mye strøm som FM-radioen. Men det genererer jo forbrukerelektronisk salg må vite. Et av argumentene med dab var flere kanaler. Men musikken styres av like få eller færre folk, så når alt koker ned til alt har vi fått 3 alternative gnagsårgrupperinger. Disse kjører hakk i plata på tung rotasjon. I reprise. Om mulig. Trøsten får være at omleggingen øker behovet for vindmøller. Om de mot formodning greier å beholde lytterne ;o) 2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Men DAB-radioer falt som en kloss. ?? Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Det blir jo litt elektronisk søppel utav det. Kolben på kaffetrakteren sprakk, og da må man ha ny trakter - ikke ny kolbe. ...og så har jeg jo et par dabber, som gir dårligere lyd enn min utmerkede Sony FM radio. Dabbern bruker selvfølgelig også minst dobbelt så mye strøm som FM-radioen. Men det genererer jo forbrukerelektronisk salg må vite. Et av argumentene med dab var flere kanaler. Men musikken styres av like få eller færre folk, så når alt koker ned til alt har vi fått 3 alternative gnagsårgrupperinger. Disse kjører hakk i plata på tung rotasjon. I reprise. Om mulig. Trøsten får være at omleggingen øker behovet for vindmøller. Om de mot formodning greier å beholde lytterne ;o) Samme med printere. Løper du tørr for blekk, bør man faktisk vurdere kjøpe ny printer. -Med mindre man VET den er solid, og får nye drivere med de alt for hurtige utgivelser av operativsystemer. -Noe man ikke vet, med mindre man har et øre på innsia. Til og med far og mor mi, satt og hygga seg med radio til kaffekoppen. Nå? Pssch. Far min leser bøker, og mor mi behøver ikke lyd til strikkinga. -Ho er fornøyd om farmann holder kjeft. Behøver de pause, går farmann ut og måker snø, mor mi går og lager god mat, eller sover litt. Altså de veksler på litt, menneh, radioen et død og begravet. -Kjøpte en dabb til dem, men de kunne ikke like lyden. De ville heller sitte og prøve justere antenna, enn at dritten falt ut fullstendig. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 En vaskemaskin eller fryser kjøper man gjerne hvert femtende år. Mens en smarttelefon kjøper man hvert tredje år, noen kjøper ny oftere. Jeg regner også med at dyre smarttelefoner selges eller gis bort når forbrukeren skal ha seg ny, istedenfor vaskemaskinen eller fryseren som gjerne kastes fordi den er ødelagt. Smarttelefoner kjøper folk gjerne oftere fordi utviklingen går så raskt og fordi man har lyst på nye funksjoner, mens hvitevarer er noe man kjøper fordi man må ha det, ikke nødvendigvis fordi man har så lyst. Og en fryser er en fryser, så lenge den virker er den god. Jeg kjøper ny smarttelefon omtrent annenhvert år mens jeg fortsatt har en kjempegod fryser fra 1990. Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Samme med printere. Løper du tørr for blekk, bør man faktisk vurdere kjøpe ny printer. -Med mindre man VET den er solid, og får nye drivere med de alt for hurtige utgivelser av operativsystemer. -Noe man ikke vet, med mindre man har et øre på innsia. Når det gjelder printere så er trikset å aldri kjøpe blekk skrivere. Kjøp laser. Og vurder nøye om du EGENTLIG trenger farger. Svart/hvit laser funger hver gang, og er rimelig å bruke. Bare husk å ha en ekstra toner på lager. Farge lasere er bedre enn blekkskrivere, men sett den da opp slik at den skriver monochrome som default, så får du manuelt overstyre de gangene hvor du må ha farger. (Når det gjelder DAB radio, så er trikset å kjøpe en eller flere Sonos høytalere, rimeligere enn de fleste DAB radioer, bedre lyd og langt langt flere stasjoner å velge blandt, dersom det er et poeng.) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå