samco Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Litt synd med bilde stutter på Lg sine Oled men det er noe de tar endelig tak i med 2018 modellene med Alpha 9 prosessoren. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2018 Må si meg ekstremt fornøyd med LG OLED 65B7, ingen problem med (midlertidig) innbrenning så langt, og generelt sett fantastisk bilde (spesielt imponerende med dolby vision). Panelet ser relativt bra ut også (med 5% grå) - ikke perfekt, men ingenting jeg har lagt merke til på normalt materiale (selv ikke på veldig mørke scener). Eneste negative er om man ser på f.eks TV2-nyhetskanalen med mye statisk materiale på skjermen over lang tid; så sier TVen at den kommer til å slå av om jeg ikke trykker en knapp på fjernkontrollen. En annen negativ ting; når man kobler opp enheter (appletv/bluray-spillere osv) direkte til TV'en HDMI så er det en del problem med lyd/bilde sync. Kjører jeg alt gjennom Marantz AV8802a, som igjen er koblet til TV så er alt perfekt. Så er det også et stort pluss at LG OLED 2017-modeller klarer vise skikkelig 23.976 og 24 bilder/sek materiale skikkelig (som faktisk er ganske uvanlig; de fleste konverterer til 59.997/60 bilder/sek). Da står Oleden din på en auto off timer tid bare å gå til settings å slå det av. Nei, den gjør ikke det - timer er av; den klager fortsatt på dette når det er for mye statisk materiale (tv2-nyhetskanalen) når den har stått på over lang tid Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Må si meg ekstremt fornøyd med LG OLED 65B7, ingen problem med (midlertidig) innbrenning så langt, og generelt sett fantastisk bilde (spesielt imponerende med dolby vision). Panelet ser relativt bra ut også (med 5% grå) - ikke perfekt, men ingenting jeg har lagt merke til på normalt materiale (selv ikke på veldig mørke scener). Eneste negative er om man ser på f.eks TV2-nyhetskanalen med mye statisk materiale på skjermen over lang tid; så sier TVen at den kommer til å slå av om jeg ikke trykker en knapp på fjernkontrollen. En annen negativ ting; når man kobler opp enheter (appletv/bluray-spillere osv) direkte til TV'en HDMI så er det en del problem med lyd/bilde sync. Kjører jeg alt gjennom Marantz AV8802a, som igjen er koblet til TV så er alt perfekt. Så er det også et stort pluss at LG OLED 2017-modeller klarer vise skikkelig 23.976 og 24 bilder/sek materiale skikkelig (som faktisk er ganske uvanlig; de fleste konverterer til 59.997/60 bilder/sek). Da står Oleden din på en auto off timer tid bare å gå til settings å slå det av. Nei, den gjør ikke det - timer er av; den klager fortsatt på dette når det er for mye statisk materiale (tv2-nyhetskanalen) når den har stått på over lang tid Rart har aldri hørt om det har en kompis med en 65" E7 som ikke har fortalt om at Oleden hans slår seg av? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 har fått opp samme meldingen flere ganger selv, men jeg trudde det var den 4 timers saken. husker ikke om jeg har den aktivert eller ikke i farta. mulig jeg lot den stå på i tilfelle jeg skulle sovne fra tven. #innbrenningsfrykt Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Hmm skjer ikke med min.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 Hmm skjer ikke med min.. Har ikke sett dette etter oppgradering til siste firmware. Prøvde å fremprovosere det i går; skjedde ikke. Lenke til kommentar
samco Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Herlige rykter fra Tyskland Ny Sony Oled som blir vist på IFA 2018 ..AF9 med X1 ultimate prosessoren med 900 nits og Ny ZD9 som heter ZF9 med over 600 led zoner og muligens 4000nits ..... herlig Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Nå har jeg fortsatt ikke fått noen penger tilbake for min JS9505; men jeg skal gi skryt til Samsung nok en gang som har gjort alt rett; problemet ligger hos rotehuene hos Elkjøp sitt hovedkontor som faktisk har kreditert feil elkjøp-butikk Nå skal jeg også gi skryt til elkjøp skøyen som faktisk har funnet ut hva som har gått galt og skal rydde opp til mandag, og beklaget på det sterkeste at deres egne folk på hovedkontoret ikke klarte følge rutiner de selv har laget. Endret 16. mars 2018 av TGB 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Etter mye rot fra Elkjøp, samt ha blitt sendt mellom 2 forskjellige butikker så fikk jeg endelig ut pengene. De morsomme var jo at når jeg endelig hadde fått ting i orden så prøvde elkjøp seg på at jeg måtte kjøpe ny penger for å få kreditert. Noe som selvsagt var helt feil (jeg hadde jo allerede kjøpt ny TV; tilfeldigvis fra Elkjøp, men det var mer tilfeldighet). Elkjøp på Skøyen klarte selvsagt ikke rydde opp. Han jeg snakket med på hadde faktisk ikke gjort noe; bare dratt hjem på fredag og var ikke på jobb i dag. Helt hårreisende kundeservice. Så hadde 3 Elkjøp-turer (på 2 forskjellige butikker); samt telefon med hovedkontoret som ikke var mye bedre. Samsung var faktisk den eneste som gjennomførte dette på en skikkelig og ryddig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå