Jada-jada Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Spent får ikke satt den opp før Lørdag da blir det testing. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Spent får ikke satt den opp før Lørdag da blir det testing. En ting jeg ikke skjønner med emballasjen til LG; når man har klippet stripsene så er esken ubrukelig etterpå (bunnen er løs). Så hva er planen når man skal pakke og frakte den i esken i ettertid? Når ble din produsert? Står på enden av esken (venstre side når man ser esken forfra om jeg husker rett). Endret 1. mars 2018 av TGB Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Spent får ikke satt den opp før Lørdag da blir det testing. En ting jeg ikke skjønner med emballasjen til LG; når man har klippet stripsene så er esken ubrukelig etterpå (bunnen er løs). Så hva er planen når man skal pakke og frakte den i esken i ettertid? Når ble din produsert? Står på enden av esken (venstre side når man ser esken forfra om jeg husker rett). Januar? 01 JA står det, ang esken får man evt bruke teip rundt. Endret 2. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Du må åpne toppen først ser jeg nå; står på endestykket som ligger skjult før man har åpnet toppen. Endret 2. mars 2018 av TGB Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Du må åpne toppen først ser jeg nå; står på endestykket som ligger skjult før man har åpnet toppen. Ok da blir det i morgen din da? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 Du må åpne toppen først ser jeg nå; står på endestykket som ligger skjult før man har åpnet toppen. Ok da blir det i morgen din da? 23/11-2017. Lenke til kommentar
samco Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Har fått den, alt ser bra ut men har ikke matet den med 5% grått for å provosere ennå Vent i 2 dager å sjekk da bruk tvn 4timer slå den av i 15min og repeter prosessen Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Har fått den, alt ser bra ut men har ikke matet den med 5% grått for å provosere ennå Vent i 2 dager å sjekk da bruk tvn 4timer slå den av i 15min og repeter prosessen Ser faktisk ok ut selv uten å kjøre denne prosessen. Har heller ikke sett noe til midlertidig innbrenning - så må så langt si meg veldig fornøyd. Eneste negative er at LG OLED 65" B7 (og andre 2017 modeller av LG OLED) sliter med Apple TV 4/4K lipsync, fant forøvrig ut at ved å slå over på real cinema, som gjør at den ikke gjør 3:2 pulldown for 23.976/24p materiale; eller prøver å reversere denne prosessen for 59.997/60p materiale gjør at lyd og bilde fra apple tv4/4k blir rett. Dette er noe som har dukket opp på de siste firmware, men blir nok løst. Bildekvaliteten er fantastisk, og panelene er relativt identiske - satte opp innstillinger fra de største testene; og det ser spot on ut - faktisk så bra at ved kalibrering så var det ingenting å justere! Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Høres bra ut, veldig random Oled panel lotteriet. Isf modes er ganske greie ut av eska men en kalibrering løfter bildet til nye høyder. Har selv ikke utstyr eller kunnskap så jeg bruker Kalibrerings mannen.no for jobbene. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Sitt klistra i drøye seks timer veldig fornøyd testet 4K, Spill HDR, Vanlig tv, Netflix kjørte Marco Polo testen ser ikke noe banding så den fem ganger og null nix, tint også fraværende. Denne ble produsert 15.12.17 trolig de senere modellene har bedre panel.. Kommer til å kjøre mer nøye tester i morgen. God Lørdag Lenke til kommentar
samco Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) På 2017 se nøye litt til høyere på midten av bilde i et mørkt rom med isf dark på marco polo... i et lyst rom ser man ikke noen feil. Bilder av null tint på hvitt vill jeg gjerne se har aldr sett en Oled på avf og avs forum med perfekt hvitt så sorry tviler sterkt på den ... Endret 3. mars 2018 av samco Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Vel kjørt disse testene nå.. Kjørte Marco P tre ganger også. Eneste testen jeg ser minimal banding er 5% testen men sliter der også, måtte jeg kjøre tre ganger så lite er det. De andre klarer jeg ikke å se noen ting, Marco Polo ser jeg nothing kjørte den tre ganger. Tint er fraværende.. Trakk jeg vinnerloddet eller har sen produksjon blitt klart bedre det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Bilder sier ofte mere en ord... men høres lovende ut. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Det blir mange bilder... Sitter ikke her og lyver den eneste som blir lurt da er meg selv. Endret 4. mars 2018 av Jada-jada 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2018 Nå er jeg forøvrig 100% sikker på at HDMI-kabler gjør forskjell. Kjøpte en billig 5 meter fra Clas Ohlson for å trekke mellom surround processor og TV (18 GB/s - står på esken den skal støtte opp til HDMI 2.0b); første kona kommenterte var at bilde var dårligere, hektet opp en Nordost Heimdall 2 HDMI-kabel og da var alt mye bedre. Trodde i utgangspunktet at OLED-TV'en ga mindre skarphet i bilde enn Samsung JS9505, men med samme kabel ble det samme skarphet (faktisk et hakk bedre). Problemet er at jeg ikke har lang nok Nordost kabel, så vurderer å få tak i en 5 meter. Testet med flere kilder; samme resultat. Jeg er en smule overrasket over dette funnet. Grunnet til at jeg har Nordost Heimdall2, var at med Samsung TV'en fikk jeg ofte problem med at signalet falt ut periodisk; og etter å ha gått gjennom flere kabler gikk jeg for Heimdall2 - hadde aldri problem med dette etterpå. Har ikke tenkt over kvalitetsforskjellen før fruen kommenterte på nettopp dette etter at jeg koblet opp LG B7 med billig-kabelen. Tok også en A-B test med å koble surround processoren utgang (den har 2) med de 2 forskjellige kablene; helt klar forskjell mellom utgangene. Billigkabelen får litt mer diffust bilde og det mangler mikrodetaljer. Har lest opp litt om HDMI-standarden; det er massiv feilhåndtering på mottaker som håndterer opp mot 30% feil på signalene og man får fortsatt bilde/lyd. Jeg mistenker denne feilhåndteringen påvirker kvalitet. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Om du prøver kablene med en PC med Nvidia skjermkort. Tenker jeg det er god sjanse for at du vil se du kan velge 4:4:4 Chroma subsampling med Heimdal kabelen, men bare 4:2:0 med billigkabelen. Det ser man i driver kontroll panelet. Og man ser også veldig tydelig forskjellen på tekst fra PC. Jeg vet ikke hvor man ser det med AMD skjermkort, men man kan uansett med PC laste ned en test pattern herfra og se der. Det kan jo være du fikk 4:4:4 med billigkabelen sammen med Samsung TV'en, men ikke med LG TV'en nå. Det kan nemlig være forskjeller, ikke bare på sender styrke, men også "sink" følsomhet. Lenke til kommentar
samco Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 store forskjeller på hdmi kabler på fart billig kan være bra men kjøp serfisere kabler ikke out of a bin med null merking.Blir enda værre neste år med høyere bandwith med hdmi 2.1 da trengs virkelig gode high speed kabler. Bruker selv monster cables black series som passerte speed test med kalibrering mannen.no sin hdmi kable test utstyr. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Må si meg ekstremt fornøyd med LG OLED 65B7, ingen problem med (midlertidig) innbrenning så langt, og generelt sett fantastisk bilde (spesielt imponerende med dolby vision). Panelet ser relativt bra ut også (med 5% grå) - ikke perfekt, men ingenting jeg har lagt merke til på normalt materiale (selv ikke på veldig mørke scener). Eneste negative er om man ser på f.eks TV2-nyhetskanalen med mye statisk materiale på skjermen over lang tid; så sier TVen at den kommer til å slå av om jeg ikke trykker en knapp på fjernkontrollen. En annen negativ ting; når man kobler opp enheter (appletv/bluray-spillere osv) direkte til TV'en HDMI så er det en del problem med lyd/bilde sync. Kjører jeg alt gjennom Marantz AV8802a, som igjen er koblet til TV så er alt perfekt. Så er det også et stort pluss at LG OLED 2017-modeller klarer vise skikkelig 23.976 og 24 bilder/sek materiale skikkelig (som faktisk er ganske uvanlig; de fleste konverterer til 59.997/60 bilder/sek). Endret 13. mars 2018 av TGB 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) En annen ting relatert kreditering av Samsung 78" JS9505; Samsung har gjort alt rett - Elkjøp er en helt annen historie. De gjør ingenting i håp om at man skal glemme det hele - så ingen automatikk i utbetaling. Grenser til vanvittig. Dama på elkjøp sa jeg måtte ha et nummer fra samsung (som samsung ikke har); og så måtte jeg henvende meg til en butikk (selv om det er kjøpt på nett). Fint dette, men hvordan skal jeg vite dette uten å få beskjed? Stiller meg også spørsmålet til om jeg bare møter opp på en tilfeldig elkjøp-butikk og sier: hei; jeg vil gjerne ha utbetalt 50.000. Spørsmåler er vel heller hvor mange vektere som eskorterer meg ut da. Endret 14. mars 2018 av TGB Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Må si meg ekstremt fornøyd med LG OLED 65B7, ingen problem med (midlertidig) innbrenning så langt, og generelt sett fantastisk bilde (spesielt imponerende med dolby vision). Panelet ser relativt bra ut også (med 5% grå) - ikke perfekt, men ingenting jeg har lagt merke til på normalt materiale (selv ikke på veldig mørke scener). Eneste negative er om man ser på f.eks TV2-nyhetskanalen med mye statisk materiale på skjermen over lang tid; så sier TVen at den kommer til å slå av om jeg ikke trykker en knapp på fjernkontrollen. En annen negativ ting; når man kobler opp enheter (appletv/bluray-spillere osv) direkte til TV'en HDMI så er det en del problem med lyd/bilde sync. Kjører jeg alt gjennom Marantz AV8802a, som igjen er koblet til TV så er alt perfekt. Så er det også et stort pluss at LG OLED 2017-modeller klarer vise skikkelig 23.976 og 24 bilder/sek materiale skikkelig (som faktisk er ganske uvanlig; de fleste konverterer til 59.997/60 bilder/sek). Da står Oleden din på en auto off timer tid bare å gå til settings å slå det av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå