Gå til innhold

Min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns sida de var meget bra jeg!!!

Du har forstått at lite gjør mer.

Stilig design og jeg var meget imponert over at siden var midtstil uansett hvordan oppløsning man bruker.

Jeg jobber daglig med informasjon på nettet og tipper jeg ser en 100 sider daglig.

din tilhører de bedre sider jeg har sett.

Jeg råder deg til å ligge unna banner.

Faktisk så bra at jeg skal vise denne til en kamerat som skal ha ny webside til et firma.

Her har jeg bare godord å si :) Skulle det være en eneste liten bagatell må det være at når jeg trykker på en link fornyer hele siden seg. du kunne latt rammen være fast og at bare innhold fornyet seg.

Hvor mye hadde du tatt for å lage en webside for et enkelmannsforetak?

Lenke til kommentar

Synes siden var bra jeg og, ikke sånn typisk header/banner, var litt artig med tommy og tigern der ;)

Men ble kanskje litt for mye hvitt, kanskje ha en bakgrunnsfarge som er litt mørkere enn innholdet? Da må du i samme slengen trikse litt på header så at den får todelt bakgrunnsfarge, en mørk øverst og hvit nederst.

Lenke til kommentar

Jeg syns det var en fin side, men enig med arve i at du bør forstørre den et hakk.

Ville også fikset litt på linkene, vanskelig å vite hva som er link og hva som er vanlig tekst. Trenger nødvendigvis ikke en banner for å lyse den opp, gir den litt særpreg sånn som den er nå. Stilig med ramme løsningen din, med calvin & hobes i toppen

Må bruke viskelær over hode til Hobes, 2 flekker der på skjermen min...

Ren og pen side

-ole

Lenke til kommentar
Stilig design og jeg var meget imponert over at siden var midtstil uansett hvordan oppløsning man bruker.

<table align="center">

Var det imponerande?? :p

Dessuten nevner du rammer (frames). Du seier du arbeider med mykje info. på nettet kver dag - og da bør du vite at frames i 99% av tilfeller er en u-ting ;)

Lenke til kommentar

:D Oh, well excuse moah.. Det må jo være århundrets programmeringsnøtt! :p:roll:

Men siden var flott, den, Ole Martin! Orginalt med tommy og tigeren (calvin&hobbes, dere kverulanter ;) ) oppi der. Synes den fungerte fint uten noe utpreget banner. Menyen kunne muligens vært en tanke mer iøyenfallende...

Skal det først være noe negativt med den, må det være at den kanskje var litt kjedelig. Ikke spesielt utpreget som "eyecandy", men likevel en fin side.

Lenke til kommentar

<table align="center">

Var det imponerande?? :p

Dessuten nevner du rammer (frames). Du seier du arbeider med mykje info. på nettet kver dag - og da bør du vite at frames i 99% av tilfeller er en u-ting ;)

hvorfor er det en uting?

jeg jobber ikke med webdesign. Jeg selger og kjøper informasjon hver dag. Sannheten er at den siden hans ser meget bra ut. Bedre en 95 % av firmasidene jeg er inne på. Har sett en del superdesignere her på hw som lager sider som er meget dårlig, og det er ingen hemmlighet at det lages forferdelig mye dårlige sider.

Alle har sine egne preferanser, men her har han funnet et oppsett som for meg og 99,99999 % av alle andre nettbrukere ser bra ut.

Det viktigste for en bruker er at siden er klar og ren for dubeditter som blinker og lyser.

For meg er det et fett om den er bygd opp på spesielle scripter og det er det vel for stort sett alle andre også bare det funker.

Lenke til kommentar

Joa, sida hans var heilt grei den. men det er ingen av "superdesignerene" her inne som lager så masse dårlig at det gjør noke.

Og korfor frames er en uting?? Orker ikkje leite etter URL, men det finst sikkert 1000 sider som forklarer i en LANG tekst alt det negative med frames (og det er en del, til å vere en sånn "bagatell" iallefall)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Javel ja? Frames; greit nok, helt forferdelig, men iframes er en genial oppfinnelse. Et lite tips til siden din Omiro. Webdesignere jeg kjenner er iallefall enige med meg. Greit nok, å lage flere like sider å linke dem til hverandre er den enkleste måten til en side som ikke bugger og funker i alle browsere, men å ha en side med iframes som virkelig funker er et tegn på dyktighet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett på websiden til de andre som poster her og må si at trådstarter uten tvil har den beste siden av de som er til stede her.

Husk lite er mer!!

Gratulerer trådstarter!! Send meg en PM om hvor mye du tar for å lage en side for et enkelmannsforetak.

Lenke til kommentar

Alt til sitt bruk!

IMO er ikke frames/iframes spesielt godt egnet for navigasjonsystemer, spesielt ikke på litt større sider. Det er mange grunner til dette. Én av dem er at sidene blir MYE vanskeligere og mer knotete å oppdatere enn for eksempel ved bruk av phpinclude. Dette er det selvfølgelig i hovedsak webmaster som merker noe av.

Som jeg sa:

Siden til Omiro er såpass enkel og minimalistisk, samtidig som han har unnlatt å gå i enkle feller (forstyrrende elementer, ekle farger, for sterke effekter), at den umulig kan bli stygg. Dog er den ingen stor designmessig prestasjon.

Lenke til kommentar

<humor mode>

Eneste grunn til at du skryter han opp og ned er fordi, han ikke er myndig enda, han er flink til å lage nettside, og du trenger en som tar 50kr timen. Motsetning til en proff som sikkert tar noen lapper mere :p

</humor mode>

Haha, uff, begynner å bli seint her, men ja, var bare en litt artig og en mulig observasjon :D

Lenke til kommentar
<humor mode>

Eneste grunn til at du skryter han opp og ned er fordi, han ikke er myndig enda, han er flink til å lage nettside, og du trenger en som tar 50kr timen. Motsetning til en proff som sikkert tar noen lapper mere :p

</humor mode>

:p Haha! Er ikke bare han som ikke er myndig her, dah.. ;) Ikke det at jeg sier jeg er proff elns, men.. :cool:

Lenke til kommentar
Har du ikke hatt samme side til vurdering før? :roll:

- enkel og grei, men kanskje i enkleste laget
- litt barneskole-aktig? :dontgetit:
- skulle gjerne sett litt mer grafikk, om det passer inn, da, seffers

+ VELDIG stilige T&T-bilder
+ bedre etter midtstillinga
+ meg som partner! :green:

Utenom det som er nevnt får du veldig godt til den enkle stilen. Faktisk imponerende bra! :thumbs:

EDIT:
Pene bilder i galleriene! :thumbup: Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...