Gå til innhold

Infiltrasjon/kolonisering av bio/geo-logi


Anbefalte innlegg

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?  Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

(...)og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda(...)

 

Når du har våknet anbefaler jeg å redigere innholdet til noe som gir mening.

 

Burde nok lagt til at det gjelder for folk som har en viss innsikt i litteratur-historie , med en viss evne til å tenke selv.

Selv Shakespeare nevner Danmark/Norge i sin litteratur.

Har du sett filmene "Into the white", "Sunshine superman" eller "Den evige veksten"?

Endret av keelling
Lenke til kommentar

En trådtittel fire innlegg i tråden og minst en fornærmelse så er det trådstarter som fremstår som mindre egnet til å kommunisere.

 

I videoen du linket henvises det til Haldenreaktoren som angivelig har en melt-down hendelse i mars 2017. Tar det år for en meltdown å gå kritisk?

 

En forklaring av linken mellom Shakespeare og Haldenreaktoren er jeg interessert i! Kanskje du kan ta to steg tilbake og prøve å forklare hva du vil med tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?  Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

 

Det er ingen som bryr seg om de blir løyet til hele tiden. Fint lite man kan gjøre med det heller. De fleste enkeltpersoner har ikke resurser eller muligheter til å fremlegge og bevise selv åpenbare løgner.

Lenke til kommentar

Det er ingen som bryr seg om de blir løyet til hele tiden. Fint lite man kan gjøre med det heller. De fleste enkeltpersoner har ikke resurser eller muligheter til å fremlegge og bevise selv åpenbare løgner.

 

En åpenbar løgn krever lite for å bli avslørt. Det sier seg selv ...  Hvorfor skal ikke enkeltpersoner være i stand til å avsløre slike åpenbare løgner?

 

At ingen bryr seg om at de blir løyet til hele tiden er en påstand jeg tror de fleste tar avstand fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?

...fordi et samfunn er svært komplisert. Det finnes stort sett ingen enkle forklaringsmodeller på et moderne, komplisert samfunn.

 

Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Ja, massevis av alle fire - jeg har lest mange bøker av dem alle, og selv om de har et svært forskjellig forfatterskap, er alle fire interessante forfattere man kan lære en god del av, selv om jeg vil si at det man kan lære av Torbjørn Egners bøker er rimelig selvsagte ting.

 

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

Har ikke den fjerneste anelse om hva du tenker på... Skal det være noe relatert til den rimelig uforståelige trådtittelen?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?  Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

 

Det er ingen som bryr seg om de blir løyet til hele tiden. Fint lite man kan gjøre med det heller. De fleste enkeltpersoner har ikke resurser eller muligheter til å fremlegge og bevise selv åpenbare løgner.

 

Jo, men alt har sine grenser!

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?

...fordi et samfunn er svært komplisert. Det finnes stort sett ingen enkle forklaringsmodeller på et moderne, komplisert samfunn.

 

Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Ja, massevis av alle fire - jeg har lest mange bøker av dem alle, og selv om de har et svært forskjellig forfatterskap, er alle fire interessante forfattere man kan lære en god del av, selv om jeg vil si at det man kan lære av Torbjørn Egners bøker er rimelig selvsagte ting.

 

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

Har ikke den fjerneste anelse om hva du tenker på... Skal det være noe relatert til den rimelig uforståelige trådtittelen?

 

Liker du å bli jugd til?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?

 

...fordi et samfunn er svært komplisert. Det finnes stort sett ingen enkle forklaringsmodeller på et moderne, komplisert samfunn.

 

 

Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

 

Ja, massevis av alle fire - jeg har lest mange bøker av dem alle, og selv om de har et svært forskjellig forfatterskap, er alle fire interessante forfattere man kan lære en god del av, selv om jeg vil si at det man kan lære av Torbjørn Egners bøker er rimelig selvsagte ting.

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

 

Har ikke den fjerneste anelse om hva du tenker på... Skal det være noe relatert til den rimelig uforståelige trådtittelen?

Liker du å bli jugd til?
Gjør du? Hva med å forklare hva du mener? Hva med å svare meg i stedet for å komme med nytt spørsmål? Så langt virker innleggene dine her helt uforståelige for meg, og tydeligvis for andre også. Endret av theNiceOne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda? Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

Kom med konkrete eksempler på løgnene du henvises til.

 

Når mennesker blir løyet til og tror på løgnene, så lever de med gale ideer.

 

Om mennesker oppdager at de har blitt løyet til, blir de sinte, sintere desto mer omfattende, og sintere desto mer langvarig løgnen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er visse samfunnstema så vanskelig å få has på og kan det være sånn at vi ikke er helt våkne enda?  Kan man lære noe av Henrik Ibsen, Knut Hamsun, Torbjørn Egner, Jens Bjørnebo,m.fl.?

Hvordan påvirkes mennesket av å bli løyet til flere ganger hver eneste dag og hva sier det om myndighetene?

 

Det er ingen som bryr seg om de blir løyet til hele tiden. Fint lite man kan gjøre med det heller. De fleste enkeltpersoner har ikke resurser eller muligheter til å fremlegge og bevise selv åpenbare løgner.

 

Jo, men alt har sine grenser!

 

 

Nei, ser man vestlig politikk de siste 20 årene har ting tydeligvis ikke sine grenser selv i såkalte demokrati.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen som bryr seg om de blir løyet til hele tiden. Fint lite man kan gjøre med det heller. De fleste enkeltpersoner har ikke resurser eller muligheter til å fremlegge og bevise selv åpenbare løgner.

 

En åpenbar løgn krever lite for å bli avslørt. Det sier seg selv ...  Hvorfor skal ikke enkeltpersoner være i stand til å avsløre slike åpenbare løgner?

 

At ingen bryr seg om at de blir løyet til hele tiden er en påstand jeg tror de fleste tar avstand fra.

 

 

Det krever jo at noen må stå opp og ta personen for løgnen. Det er iallefall ikke normen i samfunnet vårt at politikere blir tatt av folket for løgnene sine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...