Bahaa Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Hei! For to måneder siden ca. fikk jeg vondere og vondere i høyre øyet når jeg tittet rundt, fikk også hodepine. Etter en uke ca. med vondt kom det plutselig en uklar flekk nesten midt på øyet, som gjorde det vanskelig å lese f.eks. Når denne flekken kom, dro jeg til legevakta med en gang. Ble så sendt til øyenlege og videre MR og to turer til en spesialist. Ingen av de fant ut hva det var, selv om det var klart at noe ikke stemte. Dette gikk over etter en stund, og ble fortalt at det kan hende at det var betennelse på synsnerven, men allikevel kom ikke det til syne på MR. Når jeg fikk svar på MR sa de at det mest sannsynlig var bare noe forbigående. Nå har dette da altså skjedd på det andre øyet. Hatt noen dager hvor det har gjort vondt, og blitt verre dag for dag. Enda ikke noe uklar flekk, men merker at i dag begynner det å bli litt slags tåkete, klarer ikke helt putte ord på det, men jeg merker at noe skjer med synet hvert fall. Jeg er en 18 år gammel gutt, som har et ellers veldig bra syn. Jeg får ikke ekstremt lite søvn, kanskje rundt 6-8 timer hver natt. Jeg er veldig aktiv, men er ikke veldig mye stress som er inne i bildet føler jeg (søvn og stress har jeg lest at kan føre til dette, men føler ikke at det passer meg). Klarer ikke snu meg fort for å se lenger, da det gjør veldig vondt, og er bare generelt veldig irriterende. Er det noen som har noe tips, eller har hatt det samme som kan gi meg en veiledning? Tusen takk Mvh, Balder Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Løp til legen igjen! 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Er det noen som har noe tips, eller har hatt det samme som kan gi meg en veiledning? Kom deg til øyelege ASAP ZULU. 1 Lenke til kommentar
Bahaa Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Hei igjen! Jeg har nå vært hos legen, og han mente det ikke hastet siden jeg har hatt det før og ikke funnet ut hva det kan være(?). Han sa jeg skulle få brev om innkalling til synslege. Idag våknet jeg enda verre på øyet, like vondt, men kan ikke se forskjellige steder. Er på en måte flere flekker som jeg ikke kan se, og alt er veldig uklart... Sykt irriterende... og ekstra irriterende å føle at legen ikke tok det noe alvorlig. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Det høres nesten ut som det kan være migrene, men det pleier ikke å utarte seg helt sånn du opplever det. Be om en time hos en annen lege med en gang og be om en ny vurdering. Slik kan du ikke ha det. Endret 15. februar 2018 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Det er mildt sagt tøft gjort å beskrive noe sånt som bare "irriterende". Det skader ikke å slippe "guarden" litt når en er til legen, ordentlig uttrykke hvor ille din lidelse er. Legen har likevel gjort bra når hen har henvist deg til øyelege, så jeg tror du har blitt tatt på alvor. Du ser best sjøl, no pun intended, om situasjonen er uholdbar må du bare purre på som faen. Trist at det skal være sånn, men det er mange om benet i helsekøene. Lenke til kommentar
Bahaa Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Det er mildt sagt tøft gjort å beskrive noe sånt som bare "irriterende". Det skader ikke å slippe "guarden" litt når en er til legen, ordentlig uttrykke hvor ille din lidelse er. Legen har likevel gjort bra når hen har henvist deg til øyelege, så jeg tror du har blitt tatt på alvor. Du ser best sjøl, no pun intended, om situasjonen er uholdbar må du bare purre på som faen. Trist at det skal være sånn, men det er mange om benet i helsekøene. Jeg sa til legen at jeg så tåkete og hadde ekstremt vondt. Legen har ikke gjort bra, når han ikke engang ringte til øyelege. Jeg måtte fikse dette selv og gikk til en optiker (ikke en lege engang), som fikk fortgang på sakene og fikk sendt meg til øyelege. Nå er jeg innlagt på sykehus, så det var faktisk helt elendig gjort av legen. Tusen takk til deg som sa at jeg skulle finne en annen lege. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå