Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Reset ruteren idag fordi jeg valgte visstnok feil nettversksikkerhet. Nå har jeg valgt den riktige, WPA2-Personal, men plutselig dukket ruternavnet(selve boksen) opp under "delt" inne på Finder(Mac). Har ikke sett det før, er wifien åpen for alle nå? Jeg lagde nytt brukernavn og passord da jeg konfigurerte den. Endret 13. februar 2018 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Faller Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Hva slags router har du? Det enkleste vil nok bare være å resette den igjen egentlig... Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Nei, WPA2 med kompleks passord er relativt sikkert. Det at du finner ruteren under "delt" er trolig fordig rutreren støtter fildeling. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Reset ruteren idag fordi jeg valgte visstnok feil nettversksikkerhet. Nå har jeg valgt den riktige, WPA2-Personal, men plutselig dukket ruternavnet(selve boksen) opp under "delt" inne på Finder(Mac). Har ikke sett det før, er wifien åpen for alle nå? Jeg lagde nytt brukernavn og passord da jeg konfigurerte den. Vil tro dette er ruteren sin "nettverksmappe"-funksjonalitet som er skrudd på. Den gjør at man kan plugge inn emn minnepenn for eksempel og hente filene på nettverket. Se etter file sharing etc og skru det av. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Mulig at du kan slå av UPnP på routeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Delt nettverk kobler ikke til som gjest så det gjør meg litt tryggere på at ingen uvedkommende får tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå