Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når kjæresten er ei berg og dal bane

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og dama har vært sammen i snart 8 måneder nå, og vi har det egentlig veldig bra sammen, og vi har mange felles interesser, kommer fra samme land osv osv. Dette er mitt ordentlige første forhold da jeg tidligere alltid har vært en "fuckboy", men har nå bestemt meg for å la være dette og satse på ett seriøst forhold.

Litt om jenta:
- Hun har aldri vært i forhold før(etter det jeg det), dette er første med meg.
- Hun elsker meg.
- Hun er veldig troende, uten at jeg vil oppgi religion-
- Hun er egentlig ei veldig veldig sjenert kvinne helt til du blir ordentlig godt kjent med henne, men også dårlig til å ta initiativ(er egentlig alltid jeg som må ta initiativ til å finne på noe, men hun blir alltid glad og er med på det)
- Hun er sporty
- Hun er lite aktiv på sosiale medier.

En ting som jeg har merket egentlig helt fra da vi ble sammen, er at hun her er veldig opp og ned. Den ene dagen kan hun sende meg mange meldinger med hjerter og si jeg er gutten hennes og at hun savner meg masse osv, mens den andre dagen kan hun virke totalt uinteressert når jeg skriver til henne, med andre ord lar hun humøret og blodsukkeret påvirket henne veldig mye. 

Sånn har det egentlig vært helt fra starten av. I begynnelsen fikk jeg høre av kompiser om at jeg måtte la henne være i fred da hun trenger pusterom for å se om dette var noe hun var sikker på og for å se om jeg er den rette for henne(noe hun senere har sagt at jeg her). 

Det som også er litt morsomt, er at hvis det går en dag uten at vi skriver til hverandre, så får hun fort panikk og skriver til meg og er sur og spør "hva jeg har gjort i hele dag" siden jeg ikke har skrevet til andre. Dette f.eks hvis hun ser at jeg ikke har vært pålogget på face eller andre sosiale medier iløpet av en 7-8 timer. 

Men poenget er, at det fortsatt er den samme "berg og dal banen", hvor hun kan være veldig glad og oppegående i 1-4 dager, også litt nede den ene dagen og ikke har lyst til å prate med meg(eller noen?). 

Jeg har egentlig alltid hatt den følelsen av at det er noe som plager henne, trenger ikke nødvendigvis og være noe med meg, det kan være noe helt annet(kanskje noe som har hendt i barndommen), uansett om det er noe, så hadde jeg ikke klart å få det ut av henne.

Hva kan det være? Den ene kompisen min sier at "sånn er kvinnfolk, du må bare la de være i fred, det er helt normalt".

Er det flere her som har dame og har opplevd samme greia? smile.gif

Takker uansett for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dreier seg om psykologi. Det er ett eller annet i selvtilliten. Hun har kanskje aldri fått mulighet til å finne seg selv helt, og dermed er usikker på seg selv. Hun bruker religionen som en bærebjelke, men den vil aldri kunne bli et solid fundament. Dét må hun til en psykolog for å få til. Hun må få oversikt over hvordan livet har vært, og dermed erkjenne hvorfor ting har blitt som de har blitt, for å vokse og bli tryggere på seg sjøl. Mistillit kommer av manglende selvtillit.

Du kan jo si til ho at du synes det er urettferdig at ho tviler på og mistror deg, siden du er så lojal og tillitsfull. Og du kan jo absolutt prøve å snakke med ho litt om det, men da må du også være forberedt på å takle eventuelle opplevelser og traumer hun kanskje måtte ha.

Dette er prisen vi betaler for ikke å lære om psykologi og personlig utvikling i skolen.

Lenke til kommentar

Når man som deg bestemmer seg for å være sammen med kvinner over tid, så gjør man slike observasjoner som du har gjort nå.

Dette er overhode ikke noe uvanlig, slik oppfører seg de aller fleste inntil man forstår sin plass i universet (noen aldri).

Ros og belønn den adferd du liker og vil se mer av, ignorer den adferd du ikke liker og vil se mindre av.

Lenke til kommentar

En ting som jeg har merket egentlig helt fra da vi ble sammen, er at hun her er veldig opp og ned. Den ene dagen kan hun sende meg mange meldinger med hjerter og si jeg er gutten hennes og at hun savner meg masse osv, mens den andre dagen kan hun virke totalt uinteressert når jeg skriver til henne, med andre ord lar hun humøret og blodsukkeret påvirket henne veldig mye.

Jeg tipper "energien" er fake, og "uinteressert" er normalen. Det betyr ikke at hun ikke bryr seg, men at det ikke kommer naturlig for henne å vise at hun bryr seg ved å f.eks sende masse fjase-meldinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...