MariusJS Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Hvorfor er samsung så seint ute med oreo? Fikk oreo oppdatering på min oneplus 5t for 2 uker siden. 1; Penger 2; Ordentlig testing Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Nada. Har sjekket manuelt. NEE software ser det ut som at jeg har. EDIT: -på vanlig S8, kjøpt fritt hos Komplett Endret 13. februar 2018 av gammalerik Lenke til kommentar
Einar-André Dreyer Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Ingen med TEN (Telenor) som har fått oppdateringen? Lenke til kommentar
Trine Lise Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Min telefon hang seg opp under nedlasting av denne oppdateringen, og den døde underveis. Er visst en kjent feil at telefonen henger seg opp under nedlasting av denne oppgraderingen. Just saying. Lenke til kommentar
halse Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Min one plus 5 T med 8 gb ram og 128 lagring og snapdragen 835 til langt under samme prisen har hatt Oreo ei stund nå. Jeg har også S8 men går aldri tilbake. Bildene er nesten og ikke like bra som S8. Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Samsung ruller den ut i puljer. Jeg har fått min. Skjønner ikke hvorfor folk whiner så..er et par fine nye features, men ingen revolusjon. Lenke til kommentar
Goma51 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Er så glad jeg holder meg til Google telefoner som Nexus og Pixel. Har alltid siste oppdatering først. Screenshot av Nexus 5X Android 8.1.0 Nyeste versjon 8.2.0 er rett om hjørnet. Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Byttet ut telenorversonen på min telefon med den nordiske. Får oppdateringene 4 -5 uker tidligere nå Hvordan gjorde du det? Kunne du lagd en kokeoppskrift? Lenke til kommentar
Varog Kervarec Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Hadde kanskje vært en ide å la folka i insidetelecom håndtere mobilstoff? Takk for tilliten, Mandela, men her skal nok vi folka i Inside Telecom finne oss en skyggefull plass under et tre på Robben Island og døse i varmen. Vi har riktignok fryktelig god greie på noe og litt greie på mangt, også av teknologiske finurligheter i mobilnett og radiodingser som benytter seg av disse, men skulle vi dosert om programvareoppdateringer til mobilen din, ville du blitt skuffet. Lenke til kommentar
warbrd Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 for de av dere som har fryktelig dårlig tid, så kan man manuelt oppdatere telefonen slik: https://www.xda-developers.com/how-to-install-android-oreo-on-the-samsung-galaxy-s8-s8-exynos/ Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg oppdaterte S8'en jeg har liggende fra jobben igår (produktkode NEE) og den gikk i bootloop som endte meg at jeg måtte ta en hard reset for å vekke mobilen til live igjen. Dette er et kjent problem ser jeg ifølge forumtråder og kommentarer på artikler rundtom og det overrasker meg at de etter lengre tids beta-testing slipper en oppdatering som gir slike problemer for en del kunder. Nå bruker jeg kun denne mobilen til jobbrelaterte ting og iPhone X'en til alt annet så det tok ikke lang tid å sette den opp på nytt ved hjelp av backup men det var irriterende nok at oppdateringen ikke bare fungerte uten problemer. Er det noen som vet om notifikasjoner er blitt mer stabile med Oreo? Jeg opplevde at de rant inn i tide og utide først når jeg vekker mobilen med Nougat som førte til at jeg svarte forsinket på eposter og kalenderinvitasjoner når jeg var borte fra jobblaptopen. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Det virker for meg som problemet med ustabilt Wi-Fi når man har aksesspunkt med samme navn på 2.4 og 5GHz har blitt løst, men føler det er litt tidlig å si noe definitivt ennå. Er det andre som har merket noe forskjell her? Ad problemer med forsinkede notifikasjoner son nevnes over, er vel det gjerne relatert til at apper er satt i dvale. Det løses ved å sette opp unntak for disse appene under strømstyring. Lenke til kommentar
Anders Aanderud-Larsen Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg har oppgradert min S8. Den ble urolig treg og sugrr strøm! Her er noe helt feil! Ikke oppgrader før noe skriver at telefonen er like rask som med versjon 7! Slett jobb av Samsung! Lenke til kommentar
golagha Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Oreo oppdateringen til S8 er trukket tilbake. Kilde: https://www.androidcentral.com/samsung-cancels-oreo-update-galaxy-s8-new-version-works?amp Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Det henger antakeligvis sammen med at mange telefoner har havnet i bootloop under oppgraderingen. Selv hadde jeg ingen problemer, og har heller ikke merket noe negativt i etterkant, men har opplevd bootloop ved oppgradering av en telefon tidligere. Det var veldig lite morsomt å prøve å løse, selv for meg som er relativt tech savvy. Lenke til kommentar
Ivar Hegle Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Oppdatering enda ikke tilgjengelig på min S8+ Telefonen er kjøpt i Norge uten operatørlås, men er for øyeblikket registrert på Engelsk nettverk og operatør, da jeg studerer i Storbritannia. Lenke til kommentar
heuhen Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 mens dere Samsung brukere venter på Android Orio 8.0 oppdatering.... så fikk jeg Orio 8.1 oppdatering på min Nokia 8... Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 mens dere Samsung brukere venter på Android Orio 8.0 oppdatering.... så fikk jeg Orio 8.1 oppdatering på min Nokia 8... Nokia er tydeligvis flinke på dette. Men samtidig er det mangler som ikke har noe med Nokia å gjøre. Ta f.eks. Adobe sin Lightroom app for Android. Den kan ta bilder i råformat på Samsung sine telefoner og noen få andre merker, men neppe for Nokia sine uten at de først får en langt mer betydelig markedsandel. Eller hva med en ekstremt godt etui fra Otterbox? De lager heller ikke for telefoner med liten markedsandel. Nå har jeg vært bruker av Microsoft sine Lumia telefoner i mange år og er vant med manglende tilbehør. Derfor er det ekstra komfortabelt å velge Samsung der en kan velge og vrake. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Oppdaterte min via Smart Switch istedenfor OTA. Alt fungerer fint på min S8+. Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Oppdaterte min via Smart Switch istedenfor OTA. Alt fungerer fint på min S8+. Jeg oppdaterte min via OTA og fungerer fint. Batteriforbruk var på ca 1% pr time første natten, men nå er den på ca 0,35% pr time når den ligger ubrukt på nattetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg