Gå til innhold

Hjelp til valg av 2 side skjermer


Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har for øyeblikket en Predator XB271HU hovedskjerm, men kunne tenkt meg to skjermer til, en på hver side av hovedskjermen på høykant.

 

Det jeg tenker mest på er at jeg helst vil ha det symmetrisk, altså at skjermene på sidene stopper på samme høyde som hovedskjermen, dette er ikke krise, men fremdeles en fordel om mulig. Med en 27" så er ikke skjermen så høy, men noen som har tips til en skjerm som har god oppløsning og kanskje 4:3 eller 16:10?

 

Er ikke så farlig med responstid etc, men decent oppløsning, swivel funksjon og DP er å foretrekke. Hvis ingen har noen bedre anbefalinger så tenker jeg å prøve denne -> https://www.komplett.no/product/917091/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-22-led-s22e450dw?offerId=KOMPLETT-310-917091#

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å definere bruk er det vanskelig å gi gode tips.

 

Jeg har forsøkt med flere skjermkonfigurasjoner. Min favoritt er 2 skjermer side ved side begge horisontale (30" som hovedskjerm og 24" som sekundær). Jeg har brukt 30" med 2 stk 24" dette fungerte fint, men tredje skjerm ble lite brukt så den tok jeg vekk. Hadde jeg kjøpt nytt i dag hadde det blitt min 30" for hovedskjerm og 27-30" som sekundær. Hovedskjerm hadde blitt 4k og sekundær kunne vært 1440p o.l.

 

Hvis du ikke har brukt flerskjermoppsett før så kan jeg si at min erfaring er at 2 skjermer horisontalt, men med sekundærskjermen vinklet litt mot bruker, er best for meg. Jeg har benyttet 24" vertikalt med 30" horisontalt (Begge 16:10) og ble aldri fortrolig med det. Kan ha noe med at jeg foretrekker flere piksler i bredden.

 

Den skjermen du linket har kanskje litt lite oppløsning? Hva med en 4k skjerm i passe størrelse?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om å ha en stream på en vertikal skjerm vil virke rart. Jeg streamet youtube på vertikal 24" og det var rart for meg. Jeg følte vel egentlig at jeg utnyttet skjermarealet bedre med horisontal skjerm. Kanskje det er så enkelt som personlig preferanse.

 

På 30" og en 24" på hver side var det ikke mulig på min sitteavstand å se på alle tre skjermer samtidig (viktig hvis det er ting som skal ses på eller klikkes på) uten å flytte hodet en del. Da ble det til at jeg benyttet kun den ene sideskjermen. Med kun en sideskjerm har jeg god oversikt uten å måtte bevege så mye på hodet. Jeg har også skjermene så lavt som mulig.

 

Hvis du ikke har benyttet flerskjermoppsett før så tror jeg mitt råd vil være å kjøpe en 24-27" skjerm (kanskje 1440p) først sette denne på høykant prøve det en stund og så prøve horisontalt.

 

En ting jeg vil anbefale er å finne skjermer med små rammer. Det ser bedre ut og er kanskje en bedre brukeropplevelse (mine har relativt tykke rammer).

Lenke til kommentar

Min predator skjerm har en relativt liten ramme, veldig fornøyd med denne. Bruker den mest til spill osv. Vurderer egentlig å kjøpe en 27" skjerm til, som jeg kan sette inntil men hovedskjerm horisontalt, også teste den ut vertikalt imens. Har allerede en 22" som sideskjerm atm, men denne har ikke svivel og kan ikke heves, så passer ikke så bra inn. 

 

Kanskje noe mer som denne: https://www.komplett.no/product/835220/datautstyr/skjermer/skjermer/dell-27-led-ultrasharp-u2715h?offerId=KOMPLETT-310-835220#

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Jeg benytter meg av dell skjermer. U3011 og en eldre variant av ultra serien i 24". Veldig fornøyd med disse, tiltross for at den ene har noen problemer nå som den er nesten 10 år gammel. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å gå for en skjerm ala den du linket (til mitt bruk, kanskje jeg ville hatt en størrelse større).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...