Gå til innhold

RYKTE: Neste generasjon spillbærbare rett rundt hjørnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra det kommer nye cpuer, men har folk tenk stasjonære er bedre? Kan overklokkes, støyer mindre og billigere?

Folk tenker kanskje gaming og videoredigering i 4k.

Men er bærbar best der? Hva med batterilevetid?

Multicom har jo brukt desktop cpuer i maskinene sine mye støy og dårlig batterilevetid er resultatet der.

Linux støtte er vel det dårlig med.

Men håper AMD kommer med noe budsjett maskiner.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er bra det kommer nye cpuer, men har folk tenk stasjonære er bedre? Kan overklokkes, støyer mindre og billigere?

Folk er sikkert klar over at stasjonære er både bedre og billigere, men kan man ta med seg en stasjonær på toget eller på flyet f.eks?

Det er vel ingen som påstår at bærbar er bedre på disse feltene så jeg skjønner ikke argumentet ditt.

Å sammenligne de 2 blir som å sammenligne bil og moped.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er en stasjonær bedre for mindre penger. Men prøv å dra med deg en stasjonær med skjerm og alt det der du på flyet du.

Er da bedre batteri levetid på en laptop enn en stasjonær.. siden det ikke særlig til "batteri" på en stasjonær. Må jo alltids være tilkoblet strøm.

Lenke til kommentar

Multicom har jo brukt desktop cpuer i maskinene sine mye støy og dårlig batterilevetid er resultatet der.

Linux støtte er vel det dårlig med.

Men håper AMD kommer med noe budsjett maskiner.

Jeg jobber mye på PC, både i studie og jobb ellers. Jeg har tre steder jeg er avhengig av PC. Kontoret, hjemme og møte med andre studenter. En bærbar kan løse alle disse tingene, men det kan ikke en stasjonær.

Noen kan argumentere for at man kan kjøpe en stasjonær spill-pc og en billigere bærbar ved siden av, men for mitt bruk trenger jeg ytelse på farten også. Jeg kobler opp maskinen til eksterne skjermer, mus og tastatur hjemme

Har også blitt helt avhengig av minst 120hz skjerm, og det får man så vidt jeg vet kun på spill-bærbare for øyeblikket. 120hz+ til skrivebordsoppgaver er en drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...