Vrycor Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Hei Tenkte kjøpe ny pc, budsjett er rundt 14k. (kan gå høyere, men da må jeg vente og atm står jeg uten PC)Kommer bruke den til WoW, Overwatch og CS. Eneste ønske er AMD Ryzen, Etter å ha sjekket komplett i noen dager har jeg funnet disse to: https://www.komplett.no/product/960141/gaming/gaming-pc/stasjonaer/acer-aspire-gx-281-med-tastaturmus# AMD Ryzen™ 7 1700, power 8-core 256GB SSD + 1TB Storage Nvidia GTX 1070 8GB GDDR5RAM 16 GB DDR4 SDRAM 2400 MHz Random tastatur(?) og mus(?) Pris i skrivende stund: 13 990 :- VS. https://www.komplett.no/product/11364/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-a120?offerId=KOMPLETT-310-11364# Varenr: 931261 Phanteks Eclipse P400Cooler Master B500 V2 KOMPLETT EditionAMD Ryzen 5 1600X ProsessorCorsair Hydro Series H60 CPU CoolerMSI B350 Tomahawk, Socket-AM4HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GBASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8 GBSamsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMeSeagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD Pris i skrivende stund: 14 346 :- Har skjerm / mus / tastatur som er meget godt brukt, så sier selvfølgelig ikke nei takk til noe nytt. Hva synes dere? Noen tips og triks? Er også interessert å gå ned i pris, så lenge det holder til mitt bruk. FUN FACT:Old pc speccs: Intel® Core i5-2500KMSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysXCrucial DDR3 1333MHz 8GBBenQ 24" LCD G2420HD 1920x1080, 40000:1, 2ms https://www.komplett.se/product/477710?noredirect=true#Fun fact spørsmål: Trenger jeg ny skjerm hvis jeg kjøper nytt skjermkort? Kan tenke meg gå ned i pris på PC, og heller legge penger på en ny skjerm.Takk for svar Endret 12. februar 2018 av Vrycor Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Hei Tenkte kjøpe ny pc, budsjett er rundt 14k. (kan gå høyere, men da må jeg vente og atm står jeg uten PC) Kommer bruke den til WoW, Overwatch og CS. Eneste ønske er AMD Ryzen, Banner kanskje i kirka, men til den bruken der hadde jeg definitivt ikke tatt ryzen. Det er spill som er glad i IPC fremfor noe annet. Hva med en 8600k rigg? Den vil kjøre rundinger rundt hvilken som helst ryzen setup til bruken din Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Hei Tenkte kjøpe ny pc, budsjett er rundt 14k. (kan gå høyere, men da må jeg vente og atm står jeg uten PC) Kommer bruke den til WoW, Overwatch og CS. Eneste ønske er AMD Ryzen, Banner kanskje i kirka, men til den bruken der hadde jeg definitivt ikke tatt ryzen. Det er spill som er glad i IPC fremfor noe annet. Hva med en 8600k rigg? Den vil kjøre rundinger rundt hvilken som helst ryzen setup til bruken din den vil nok kjøre spillene med høyere FPS men begge systemene vil fortsatt ligge over refresh rate av skjermen hans. personlig vil jeg si at uansett hvilken CPU merke han skaffer seg ville jeg gått for litt raskere minne. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Hei Tenkte kjøpe ny pc, budsjett er rundt 14k. (kan gå høyere, men da må jeg vente og atm står jeg uten PC) Kommer bruke den til WoW, Overwatch og CS. Eneste ønske er AMD Ryzen, Banner kanskje i kirka, men til den bruken der hadde jeg definitivt ikke tatt ryzen. Det er spill som er glad i IPC fremfor noe annet. Hva med en 8600k rigg? Den vil kjøre rundinger rundt hvilken som helst ryzen setup til bruken din den vil nok kjøre spillene med høyere FPS men begge systemene vil fortsatt ligge over refresh rate av skjermen hans.personlig vil jeg si at uansett hvilken CPU merke han skaffer seg ville jeg gått for litt raskere minne. Cs kan du ikke få nok fps i for å sette det litt på spissen. Wow kjører tidvis som et dass. Her vil en coffee være bedre. Støtter raskere minne, helt klart Lenke til kommentar
Vrycor Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Dette kanskje er ett bedre valg?https://www.komplett.no/product/11144/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i135-pba?offerId=KOMPLETT-310-11144#Endret til Phanteks Eclipse P400Corsair TX550M, 550W PSU Intel Core i5-8600K Prosessor Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed. MSI Z370 Gaming Plus, Socket-1151 HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB Gainward GeForce GTX 1060 6GB Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDDPris: 13 385 kr Endret 13. februar 2018 av Vrycor Lenke til kommentar
Vrycor Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Hei Tenkte kjøpe ny pc, budsjett er rundt 14k. (kan gå høyere, men da må jeg vente og atm står jeg uten PC) Kommer bruke den til WoW, Overwatch og CS. Eneste ønske er AMD Ryzen, Banner kanskje i kirka, men til den bruken der hadde jeg definitivt ikke tatt ryzen. Det er spill som er glad i IPC fremfor noe annet. Hva med en 8600k rigg? Den vil kjøre rundinger rundt hvilken som helst ryzen setup til bruken din den vil nok kjøre spillene med høyere FPS men begge systemene vil fortsatt ligge over refresh rate av skjermen hans. personlig vil jeg si at uansett hvilken CPU merke han skaffer seg ville jeg gått for litt raskere minne. Har du noe eksempel på raskere minne? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) F.eks Ripjaws eller flareX Begge kan kjøre 4000Mhz med litt tweak. Om du bare vil trykke xmp så hadde jeg gått for det første. Dem jeg fant med best pris sann i farten, det finnes såklart andre gode valg EDIT2: Du får kjøpe skjermkort til veiledende pris på ryzen pakkene. Om du ikke har planer om 144hz skjerm så hadde jeg tatt ryzen, faktisk Ser jeg er veldig dårlig på budsjett Endret 13. februar 2018 av Mumriken Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Cs kan du ikke få nok fps i for å sette det litt på spissen. Wow kjører tidvis som et dass. Her vil en coffee være bedre. Støtter raskere minne, helt klart Coffee Lake vil nok være bedre i ren FPS men det er ingen fordel å sitte med over 420FPS isteden for 380FPS da begge over dobbelte av det en 144hz skjerm klarer å oppdatere, CSGO oppdaterer ikke raskere enn tickrate er uansett så du har ingen fordel med packets heller, og ikke at det ville hjulpet heller da du ville ikke få se den informasjonen uansett, man tar det man vil ha av komponenter til den prisen man ønsker, for CS er det ingen vits i å bruke 1000 kroner mer kontra ytelsen. Edit: skal sies at jeg ikke har fulgt med på prisen av HK av Intel, så 1000 kroner er bare ett løps tall jeg har sett hva folk vanligvis anbefaler for coffee lake og HK som ofte er anbefalt har en lei tendens til å koste mye mer enn de egentlig er verd. når det kommer til minne ville jeg anbefalt minimum brikker som blir solgt med 3000MHz, rett og slett fordi gevinst av hastighet over det dropper relativt raskt, det gjelder Intel og AMD systemer(mtp pris/ytelse|budsjettet du ser for deg). Endret 13. februar 2018 av darkyy 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) når det kommer til minne ville jeg anbefalt minimum brikker som blir solgt med 3000MHz, rett og slett fordi gevinst av hastighet over det dropper relativt raskt, det gjelder Intel og AMD systemer(mtp pris/ytelse|budsjettet du ser for deg). På ryzen har hynix ram hva det nå kalles igjen vært veldig dårlig, har tatt 1 år med bios oppdateringer før man kunne sette manuelt ramhastighet uten maskinen restartes og funger dårlig. så vil ikke anbefale det til ryzen hvis du ikke er tolmodig. Angående valg mellom Ryzen\intel kommer det ann på om multitasking eller om gaming ytelse er viktigst. Ville ventet med til mars med ryzen oppgraderen for tror AMD vil sette ned prisene på sikt. Det er snakket lenge om skjermkort i nvidia 1200 serien og AMD har kun kommer med RX Vega 56 og RX Vega 64. Var jeg trådstarter hadde jeg kjøpt R9 290x brukt eller nyere eller GTX 1070 så billig som mulig å overklokkket cpuen så langt det går. Har trådstarter SSD disk? Hva med kjøler\PSU? Hvis overklokking ikke er aktuelt får heller trådstarter vente litt. For jeg tror hadde trådstarter solgt gamle pcen sin brukt bør man være fornøyd å få 4000 kr for den. Kanskje 4500 kr med skjermen? Når ny pc koster 14 000 kr og er dobbelt så kraftig, sier det seg selv hvor ufornuftig det er. Hadde brukt pcen til den gikk i stykker til den degraderes så mye at man må underklokke cpu for å få den stabil. Endret 13. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 På ryzen har hynix ram hva det nå kalles igjen vært veldig dårlig, har tatt 1 år med bios oppdateringer før man kunne sette manuelt ramhastighet uten maskinen restartes og funger dårlig. så vil ikke anbefale det til ryzen hvis du ikke er tolmodig. Angående valg mellom Ryzen\intel kommer det ann på om multitasking eller om gaming ytelse er viktigst. Ville ventet med til mars med ryzen oppgraderen for tror AMD vil sette ned prisene på sikt. Det er snakket lenge om skjermkort i nvidia 1200 serien og AMD har kun kommer med RX Vega 56 og RX Vega 64. Var jeg trådstarter hadde jeg kjøpt R9 290x brukt eller nyere eller GTX 1070 så billig som mulig å overklokkket cpuen så langt det går. Har trådstarter SSD disk? Hva med kjøler\PSU? Hvis overklokking ikke er aktuelt får heller trådstarter vente litt. For jeg tror hadde trådstarter solgt gamle pcen sin brukt bør man være fornøyd å få 4000 kr for den. Kanskje 4500 kr med skjermen? Når ny pc koster 14 000 kr og er dobbelt så kraftig, sier det seg selv hvor ufornuftig det er. Hadde brukt pcen til den gikk i stykker til den degraderes så mye at man må underklokke cpu for å få den stabil. trådstarter har ikke nevnt noe om at overklokking er uaktuelt, og viss det er det er det ingen vits i å kjøpe noen Intel K modeller heller. ei heller er det vits å kjøpe minne som kan nå eller er 4000MHz da CPUen ikke vil klare å utnytte det overhode, og ja dessverre er dette en VELDIG dårlig tid å oppgradere/bygge PC når prisen på RAM er så høy som de er, og skjermkort har gått opp litt i pris og usikkerhet om NÅR NVidia slipper nye consumer GPU osv, samt Ryzen 2 kommer snart som du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå