anonym....... Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Kjæresten og jeg har tenkt oss på syden-ferie til sommeren.Det vi ser etter er noe som Kroatia, Hellas eller Kypros.Vi ønsker å ikke bruke så altfor mye penger på denne ferien, så vi ønsker et nokså billig, men rent og greit hotell.Det vi ser for oss er å bo nærme vannet. Og at det er muligheter for å leie scooter og kunne kjøre til strender der det ikke er så mye folk.Og også muligheter for løpeturer og gåturer. Koselig om det er en liten by i nærheten som vi kan gå til og spise om kvelden, med koselige, små gater osv. Noen som har tips til steder eller hoteller? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Puerto De Mogan i Gran Canaria er ett ypperlig reisemål, kan finne billige hoteller der nede enda... Byen er under sterk utvikling til å ga fra en litt rolig liten koslig by til å trolig bli ett av Gran Canarias mest populære reisemål.... Men enn så lenge er det veldig flott by å feriere på.. Jeg og samboeren var der i Desember og storkoste oss, og skal ned igjen nå i Juli.. Det kan være litt kostbart og spise ute, og man kan spare mye på å leie leilighet å kjøpe inn billig lokale matvarer der nede https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa eller https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-valle kan jeg anbefale Sistnevnte er leilighet, så det er både billigere en hotellet og man da lage mat selv, det er kokeplater og mikro, men desverre ingen stekovn... Endret 12. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Puerto De Mogan i Gran Canaria er ett ypperlig reisemål, kan finne billige hoteller der nede enda... Byen er under sterk utvikling til å ga fra en litt rolig liten koslig by til å trolig bli ett av Gran Canarias mest populære reisemål.... Men enn så lenge er det veldig flott by å feriere på.. Jeg og samboeren var der i Desember og storkoste oss, og skal ned igjen nå i Juli.. Det kan være litt kostbart og spise ute, og man kan spare mye på å leie leilighet å kjøpe inn billig lokale matvarer der nede https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa eller https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-valle kan jeg anbefale Sistnevnte er leilighet, så det er både billigere en hotellet og man da lage mat selv, det er kokeplater og mikro, men desverre ingen stekovn... Er det ikke veldig mye folk på Gran Canaria i fellesferien? 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Puerto De Mogan i Gran Canaria er ett ypperlig reisemål, kan finne billige hoteller der nede enda... Byen er under sterk utvikling til å ga fra en litt rolig liten koslig by til å trolig bli ett av Gran Canarias mest populære reisemål.... Men enn så lenge er det veldig flott by å feriere på.. Jeg og samboeren var der i Desember og storkoste oss, og skal ned igjen nå i Juli.. Det kan være litt kostbart og spise ute, og man kan spare mye på å leie leilighet å kjøpe inn billig lokale matvarer der nede https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa eller https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-valle kan jeg anbefale Sistnevnte er leilighet, så det er både billigere en hotellet og man da lage mat selv, det er kokeplater og mikro, men desverre ingen stekovn... Er det ikke veldig mye folk på Gran Canaria i fellesferien? Jo, men ikke i Puerto De Mogan, det er en liten fiskelandsby som har fått seg noen nyere hoteller de siste årene.. Det er mange små gater hvor man fint kan gå seg en kveldstur og finne en litt koslig resturant uten formye folk, byen er ikke større en at du kan gå gjennom den på ett lite kvarter.. Ellers er vel høysesongen for Gran Canaria trolig i vintermåndene og ikke i fellesferien. De som drar i fellesferien drar vel trolig til Puerto Rico eller Las Palmas og ikke Mogan. Jeg var der i desember og følte ikke at det var mye folk der, selv om hotellet jeg bodde på var fullbooket... Ellers er jo ikke øya større en at du kan kjøre fra den ene siden av øya til den andre på under en time.. Så om man leier bil eller lignende kan man jo finne mange litt avsidiges strender uten for mye folk Blir første gangen for meg der i fellesferien nå i sommer, men har min Mor og Far som har vært der i fellesferien tidligere, og de syntes det var en romatisk og utrolig koslig landsby å vandre i på kveldene.. Og de har begge passert 60 Man har også mulighet til å gå litt oppover fjellsiden og se på utsikten utover byen og havet fra flere tilrettelagt utsiktspost også. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Det er veldig mange steder å reise til, men timing er veldig viktig for både pris, hvor mye turister det er der og hvordan stemingen er. I den vanlige norske fellesferien er det mange nordmenn som reiser og i hele august er det mange fra resten av Europa som ferierer. Juni eller september er fine måneder å reise til Middelhavet, september har best badetemperatur. Om dere bare reiser til rett tid kan selv "slitne" chartermål bli fine å besøke, men her er noen forslag som vanskelig kan bli ille: Kalymnos i Hellas. Formentera i Spania. Sardinia i Italia, kanskje nord-øst på øya. Porquerolles i Frankrike. Hvar i Kroatia. Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Puerto De Mogan i Gran Canaria er ett ypperlig reisemål, kan finne billige hoteller der nede enda... Byen er under sterk utvikling til å ga fra en litt rolig liten koslig by til å trolig bli ett av Gran Canarias mest populære reisemål.... Men enn så lenge er det veldig flott by å feriere på.. Jeg og samboeren var der i Desember og storkoste oss, og skal ned igjen nå i Juli.. Det kan være litt kostbart og spise ute, og man kan spare mye på å leie leilighet å kjøpe inn billig lokale matvarer der nede https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa eller https://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-valle kan jeg anbefale Sistnevnte er leilighet, så det er både billigere en hotellet og man da lage mat selv, det er kokeplater og mikro, men desverre ingen stekovn... Er det ikke veldig mye folk på Gran Canaria i fellesferien? Jo, men ikke i Puerto De Mogan, det er en liten fiskelandsby som har fått seg noen nyere hoteller de siste årene.. Det er mange små gater hvor man fint kan gå seg en kveldstur og finne en litt koslig resturant uten formye folk, byen er ikke større en at du kan gå gjennom den på ett lite kvarter.. Ellers er vel høysesongen for Gran Canaria trolig i vintermåndene og ikke i fellesferien. De som drar i fellesferien drar vel trolig til Puerto Rico eller Las Palmas og ikke Mogan. Jeg var der i desember og følte ikke at det var mye folk der, selv om hotellet jeg bodde på var fullbooket... Ellers er jo ikke øya større en at du kan kjøre fra den ene siden av øya til den andre på under en time.. Så om man leier bil eller lignende kan man jo finne mange litt avsidiges strender uten for mye folk Blir første gangen for meg der i fellesferien nå i sommer, men har min Mor og Far som har vært der i fellesferien tidligere, og de syntes det var en romatisk og utrolig koslig landsby å vandre i på kveldene.. Og de har begge passert 60 Man har også mulighet til å gå litt oppover fjellsiden og se på utsikten utover byen og havet fra flere tilrettelagt utsiktspost også. Okei, takk! Da skal jeg sjekke ut det Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Det er veldig mange steder å reise til, men timing er veldig viktig for både pris, hvor mye turister det er der og hvordan stemingen er. I den vanlige norske fellesferien er det mange nordmenn som reiser og i hele august er det mange fra resten av Europa som ferierer. Juni eller september er fine måneder å reise til Middelhavet, september har best badetemperatur. Om dere bare reiser til rett tid kan selv "slitne" chartermål bli fine å besøke, men her er noen forslag som vanskelig kan bli ille: Kalymnos i Hellas. Formentera i Spania. Sardinia i Italia, kanskje nord-øst på øya. Porquerolles i Frankrike. Hvar i Kroatia. Takk for tips! Har du noe forslag til sider eller noen måter det er lett å sammenligne priser osv som du nevner? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Takk for tips!Har du noe forslag til sider eller noen måter det er lett å sammenligne priser osv som du nevner? Øverst på forumet er det klistret en egen tråd med masse ressurser. Alle har sine favoritter alt etter hva de søker og det er også av og til innom nyregistrerte brukere folk som "helt tilfeldig" har oppdaget sin egen website. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674492 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Takk for tips!Har du noe forslag til sider eller noen måter det er lett å sammenligne priser osv som du nevner? Øverst på forumet er det klistret en egen tråd med masse ressurser. Alle har sine favoritter alt etter hva de søker og det er også av og til innom nyregistrerte brukere folk som "helt tilfeldig" har oppdaget sin egen website. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674492 Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Skiathos er en perfekt destinasjon for dere. Der leier man scooter og kjører rundt på øya som er relativt liten med få veier. Ta runde oppe i fjellene (runden som jeg kaller den) og det er fantastisk skue til bortgjemte strender og nydelig utsikt. Siden den lille øya har over 60 strender finner dere garantert en dere kan ligge i fred. Dere kan også dra til Kokonaris og en av Banana-strendene om dere ønsker det. Bystranda er også helt ok. Vrolomelinos (eller noe) er en fantastisk strand som ligger mitt mellom by og Kokonaris, den nås lettest med scooter.Øya er veldig scootervennelig men fantastiske strender. Det går også an å ta turen over til naboøya hvor det meste av Mamma Mia filmen ble spelt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå