Trestein Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Hei Når jeg kjøpe bilen min en bmw med 2 liter bensin motorkode n43 b20 oppdaget jeg at motoren endret modus ved kjøring med konstant pådrag. Etter endel undersøkelser oppdaget jeg at egr ventilen åpnet og dette senket fuel forbruk ved at drosseltap minket. Siste halvår har bilen sluttet med dette og egr er null. Har spurt forhandler som også har lastet inn nyeste software men egr er død. Noen som aner hva som styrer dette og hvorfor dette ikke er repeterbart og hvorfor bilen ikke gir feilmelding? Lenke til kommentar
K N Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Usikker på om det er samme problem som det har vært på VAG. Der har det vært et generelt problem med EGR ventilen, hvor man som oftest har måtte bytte ventilen (eller hele systemet forsåvidt). Veldig merkbart på vinteren for min del, da det ga startsvansker uten motorvarmer. Fikk ingen feilmeldinger rundt dette, men Møller gjorde endel tester og konstaterte at dette var problemet. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Takk for svar. Høres ut som om denne ventilen kan være defekt uten at motorlampe lyser. Mitt problem er at denne ventilen ligger på verst tenkelig sten mhp tilkomst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå