fgd Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Joda, bra tilbud. Men jeg tror jeg fant ett bedre ett. Per i dag (den 12.) tilbyr Norskweb 100mb webpakke med PHP (og muligens mysql?) for 99kr per år og domene med DNS (.com) koster 65,- samt .us for 49 . Det står ikke noe ang. transfer, men det vanlige tilbudet deres går i fra 40 GB transfer. Så står det også nederst på julekalender siden at det ikke følger med noen ekstra gebyrer (som det i motsetning til de vanlige "produktene"/tilbudene gjør). I går (11.) hadde de .biz for 38 bl.a. som jeg kan huske og de justerer på prisene og legger til/tar fra tilbud hver dag. Liker ikke å gå imot de fine innleggene til hardware.no, men internett er fritt http://julekalender.norskweb.net/?side=luke Jeg jobber *ikke* for norskweb. edit: sto ingenting ang. 40gb transfer på webhotell, dette gjeldte serverhousing (på produktsiden). Endret 12. desember 2003 av fgd Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 http://julekalender.norskweb.net/?side=luke !?? Seriøst, 65 kroner, inkludert registrering og alt? Kan det domenet knyttes til f.eks min IP adresse? Var ikke det sykt billig? Er prisen bare i dag, eller får jeg tid til å tenke ut et domene også? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Per i dag (den 12.) tilbyr Norskweb 100mb webpakke med PHP (og muligens mysql?) http://www.norskweb.net/avtale-julekalender.html Det følger ikke med tjenester som mail/mysql på julekalendertilbudene, dette må bestilles utenom. Det står ikke noe ang. transfer, men det vanlige tilbudet deres går i fra 40 GB transfer. http://www.norskweb.net/avtale.html 5. Trafikk generert av kundens nettsted/e-post/osv kan ikke overstige 5GB per måned uten spesiell tillatelse. Edit: Noen som vet om du kan ha æ, ø, å i .com domenene de selger? Endret 12. desember 2003 av EskimoBob Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har også vært på norskweb og fulgt med på kalenderen deres. Må si meg strålende fornøyd med juletilbudene, har selv slengt inn 3 bestillinger til nå :!: Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har denne selv, Serve The World meget fornøyd... for et billigere år kan dere prøve å finne dem på qxl.no, men synes ikke 79 i måneden er så værst... her er det ihvertfall MySql Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har også www.servetheworld.net, bestilte via qxl, 460 kr første året må jeg si er bra med 5gb transfeer i mnd, 1gb plass og støtte for nesten ALT. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 /me henger meg på ServeTheWorld-bølgen. Har selv to kontoer hos dem, til kr 404.- i året, med 1GB webhotell og støtte for det meste. Slå til på deres QXL tilbud. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 OT: (sorry...) Switchen i julekalenderen på PSdata (8 port til 200kr), er den bra eller ? Noen som evt. har den og kan gi tilbakemeldinger? Jeg har en liten 5-porters versjon, og den fungerer utmerket Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Henger meg også på servetheworld. Jeg har domene hos dem og fungere meget bra. www.sone.noselger for servetheworld og de har 10% avslag på de 79 kronene så da betaler du bare 71 kroner i mnd. De har jo støtte for alt sammen og ubegrenset med email +++ Inkludert i prisen på 71 kroner så følger det med Gratis domene (.com .net .org .info) Bra tilbud spør du meg! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Interessant at folk stempler dette som dyrt. Telenor er dyrt. Webdeal havner vel mer i en mellomgruppe her. De hører ikke til f.eks b-one.net og de andre rimi alternativene, men se f.eks på servetheworld sin oppetidsgaranti. Den er på 99.3% og jeg lurer veldig på hvilken linje servetheworld har. Min subjektive oppfattning av servetheworld og webdeal (prøvd begge to ja) er at Webdeal kan levere raskere hastigheter enn det servetheworld kan. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Noen erfaringer med http://www.perfecthost.ws/ ? Deres Juletilbud på qxl ser vel heller ikke ille ut? -Vegar Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 det jeg har lagt merke til er at en del selger webplass på servere som står i andre land enn i norge. Jeg vil ihvertfall ha en som lokalisert i Norge. Det pga hastighet og support. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg tror servetheworld sine servere står i norge.. men kan ikke si det med sikkerhet... Jeg er iallefall fornøyd med hastigheten og alt det andre. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg vil nå si at både 71 og 79 kr/mnd er dyrt i forhold til b-one.net. Der har du jo ikke Trafikk-begrensing, mysql, egentlig alt. Og det beste er at det koster mellom 10 og 40 kr/mnd (avhengig av hvor mye plass du trenger). I tillegg koster det 100,- i opprettelse og 50 - 280 i domeneleie (100 for .com). Hvis du går for det billigste får du et .de domene ferdig hosted med 125mb serverplass for til 290,- det første året og 190,- påfølgende år... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Seriøst, 65 kroner, inkludert registrering og alt? Kan det domenet knyttes til f.eks min IP adresse? Var ikke det sykt billig? Er prisen bare i dag, eller får jeg tid til å tenke ut et domene også? Såg på betingelsene for julekalender tilbudet, og fann en klausul som gjør den uspiselig for meg. Se under: Generelt Denne avtalen gjelder for produkter og tjenester kjøpt gjennom Norskweb sin julekalender. Innhold Domener kjøpt gjennom julekalenderen kan ikke flyttes fra Norskweb sine DNS-servere. Lenke til kommentar
nadz79 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg mener avtalen som Norskweb.net tilbyr strider mot lovverket.. men er ikke sikker. "Domener kjøpt gjennom julekalenderen kan ikke flyttes fra Norskweb sine DNS-servere." ...Høres rart ut... Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg mener avtalen som Norskweb.net tilbyr strider mot lovverket.. men er ikke sikker. "Domener kjøpt gjennom julekalenderen kan ikke flyttes fra Norskweb sine DNS-servere." ...Høres rart ut... rart ut?...helt sinnsykt spør du meg! Slik jeg tolker det så er dette håreisende. Kjøper du www.hår.no og vil vekk fra deres server så kan du ikke det. Du er bundet til å ha den der i all fremtid såfremt du ikke sier fra deg domenet da. Det de egentlig sier er at rettighetene til domenet tilhører dem. Jeg hadde ikke godtatt dette!!!! Lenke til kommentar
Mez Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uttalelse fra daglig leder, Norskweb.net Vi har vært dårlige til å definere retningslinjer når det gjelder DNS i julekalenderen vår. Har prøvd å rette opp dette nå. Grunnen til at vi har valgt å binde domener til våre DNS-servere første året er at vi ønsker å gi alle brukere en lett måte å administrere sitt domene. Vi har gjort en feil ved å ikke gjøre dere oppmerksomme på at domener kan flyttes til andre domener, har lagt det til i avtalen nå. Endring av DNS-servere før avtaleperioden er over er selvsagt mulig, og når det har gått 1 år og du får tilbud om å fornye domenet, står du fritt til å velge hvilke DNS-servere du vil bruke. Er det fortsatt spørsmål angående dette vil jeg be dere rette det til meg på e-post. Mvh, Daglig leder Norskweb Erik Jagland [email protected] Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det var da enda godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå