Gå til innhold

Hvilken pc passer til dette spillet?

Anbefalte innlegg

Dattera mi vil kjøpe en bærbar pc som passer til dette spillet:

https://www.starstable.com/no/help

Jeg har prøvd meg på prisjakt sin side, men føler at alt ser likt ut. Kan dere hjelpe oss med å velge en pc som passer til hennes behov?

Annet:

* Hun er 11 år, så at den er rimelig har litt å si, enda hun sparer alt hun klarer.

* Spillet må ikke hakke! Dette er det viktigste.

* Hun ønsker en skjerm på minst 15"

* Jeg gjetter at hun kommer til å få øynene opp for Sims4 etter hvert. Om pc'en går godt sammen med spillet, så er det et pluss.

Takker for alle forslag.

Endret av sweetgirlie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Siden du nevner Sims 4 bør du vel "opp litt" ift det andre greiene der hun skulle spille. Jeg forholder meg dermed til Sims 4.

Du bør nok opp på noe som dette i så fall, hvis ikke det skal spilles på laveste innstillinger

https://www.multicom.no/acer-aspire-e-156-i5-7200u/cat-p/c/p9446653

Her kan du oppgradere minnet hvis det skulle bli behov (4 GB er i minste laget, men kan jo starte med det).

Men det blir kanskje litt for dyrt? Hva er egentlig budsjettet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha en maskin som fungerer et par år samt fungerer fint med sims 4 (laptop) så ville jeg valgt denne som nå er på tilbud på komplett:

https://www.komplett.no/product/973031/gaming/gaming-pc/baerbar/lenovo-legion-y520-156-full-hd-matt#

Ja, dette blir nok noe dyrt, men sims 4 krever faktisk en del og du må\bør ha dedikert skjermkort for å ikke ha noe hakking.
Dermed blir det denne prisen også

Lenke til kommentar

Et kjapt avgrenset søk hos Prisjakt hvor dedikert grafikk, minimum 15" skjerm og 8 GB minne gir priser fra rundt 7400~

Jeg ville valgt en modell med i5 CPU, det vil gi nok ytelse i massevis. To modeller som jeg tror ville fungere godt er en HP fra Power, satt ned fra 9499 til 7411. Og den neste på lista, en Acer til 7490 fra CDON

Om man har Mastercard fra DNB så tror jeg også superdealen kicker inn og gir 20% ekstra avslag på kjøp der torsdag til og med lørdag. 

Da kan du få HP en for ca 5200 som vel begynner å hjelpe.

Lenke til kommentar

snip

Da er det faktisk et veldig godt kjøp, med GTX1050 grafikkløsning. Og selv om den ikke har SSD til lagring er 1000GB harddisk et pluss. 

edit; men vi vet jo ikke om TS bor i nærheten av de få Powerbutikkene som har den på lager ...

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

snip

Da er det faktisk et veldig godt kjøp, med GTX1050 grafikkløsning. Og selv om den ikke har SSD til lagring er 1000GB harddisk et pluss. 

edit; men vi vet jo ikke om TS bor i nærheten av de få Powerbutikkene som har den på lager ...

Tilbudet gjelder også på nettet, så kan vel bestilles, 

Lenke til kommentar

Hei, og takker for alle tips og svar. Må bare få frem at det er en 11 åring som vil ha pc'en. Hun sier hun vil spare selv, så mastercard blir uaktuelt  :lol:

Uansett, jeg skal formidle videre alle rådene. For alt jeg veit vil hun spare til en skikkelig pc, men kjenner jeg henne rett vil tålmodigheten ta de beste av henne, så ender hun opp med en pc som bare passer til Star Stable. Men jeg kan også ta feil.

Lenke til kommentar

Hei, og takker for alle tips og svar. Må bare få frem at det er en 11 åring som vil ha pc'en. Hun sier hun vil spare selv, så mastercard blir uaktuelt  :lol:

Uansett, jeg skal formidle videre alle rådene. For alt jeg veit vil hun spare til en skikkelig pc, men kjenner jeg henne rett vil tålmodigheten ta de beste av henne, så ender hun opp med en pc som bare passer til Star Stable. Men jeg kan også ta feil.

Tenkte det hun sparere selv kunne gis videre til noen som eventuelt har mastercard, så fikk hun mer for pengene :) 

Lenke til kommentar

Tenkte det hun sparere selv kunne gis videre til noen som eventuelt har mastercard, så fikk hun mer for pengene :)

Godt poeng. Den tid den glede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...