Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved kald "oppstart"


Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!
 

Jeg mottok i forrige uke delene til min nye data. Monteringen gikk fint, uten problemer. Dessverre dukket det opp et problem etter jeg hadde installert Windows 10. Dataen får bluescreen når jeg starter den dersom den har vært av en stund. Typen bluescreen varierer nesten fra gang til gang. Vanligvis starter maskinen på nytt 3-4 ganger, og laster deretter inn skrivebordet som normalt. Noen ganger prøver den automatisk reparasjon eller recovery. Når jeg først kommer inn på skrivebordet opplever jeg INGEN problemer med dataen. Den er rask, og driver spillene mine slik som forventet. Ytelsen og temperaturene ser grei ut. Når dataen først har vært på en stund, går det helt fint å restarte den, eller skru den helt av og ta strømmen før jeg skrur den på igjen. Da får jeg ingen problemer. Blåskjermene kommer først etter at dataen har vært av en stund. Alle driverne mine er oppdatert, jeg har prøvd Memtest64, Intel sin CPU test, scannet for virus, kjørt chkdsk i cmd, reinstallert Windows, tatt ut og inn RAM (og testet de hver for seg), skrudd av "fast startup", tatt ut og inn grafikkortet, prøvd med og uten XMP i bios. Dermed begynner jeg å gå tom for ideer. Har dere noen forslag?

 

Skrik ut om det mangler noe informasjon her.

Stoppkoder ved bluescreen:

- DOES NOT REMOVE IRQL LESS OR EQUAL
- BAD POOL CALLER
- SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
- MEMORY HANDLING
- BAD SYSTEM CONFIG INFO
- PAGE FAILURE IN EXCLUDED AREA (Cl.dll)
- KERNEL SECURITY CHECK FAILURE
- PAGE FAILURE IN THE NON-AREA AREA (nvlddmkm.sys)

 

Specs: 

MSI Z270 Tomahawk, Socket-1151

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor

Corsair Vengeance RGB DDR4 3000MHz 16GB

Cooler Master Hyper TX3i CPU Kjøler

Fractal Design Define R5 

Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream

Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD

WD Desktop Black 2TB 3.5"

Corsair RM650x 650W PSU

Endret av Salmonriver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret ditt, men det hjalp dessverre ikke :/ 

Dersom noen andre skulle få samme problem, så har jeg snakket med Intel. Sammen med de har jeg gjort en del feilsøking. De mistenker at det er en feil på CPUen, og har bedt meg sende den tilbake til Komplett for å få en ny. Krysser fingrene for at det skal få orden på systemet :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...