Salmonriver Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Hei, alle sammen! Jeg mottok i forrige uke delene til min nye data. Monteringen gikk fint, uten problemer. Dessverre dukket det opp et problem etter jeg hadde installert Windows 10. Dataen får bluescreen når jeg starter den dersom den har vært av en stund. Typen bluescreen varierer nesten fra gang til gang. Vanligvis starter maskinen på nytt 3-4 ganger, og laster deretter inn skrivebordet som normalt. Noen ganger prøver den automatisk reparasjon eller recovery. Når jeg først kommer inn på skrivebordet opplever jeg INGEN problemer med dataen. Den er rask, og driver spillene mine slik som forventet. Ytelsen og temperaturene ser grei ut. Når dataen først har vært på en stund, går det helt fint å restarte den, eller skru den helt av og ta strømmen før jeg skrur den på igjen. Da får jeg ingen problemer. Blåskjermene kommer først etter at dataen har vært av en stund. Alle driverne mine er oppdatert, jeg har prøvd Memtest64, Intel sin CPU test, scannet for virus, kjørt chkdsk i cmd, reinstallert Windows, tatt ut og inn RAM (og testet de hver for seg), skrudd av "fast startup", tatt ut og inn grafikkortet, prøvd med og uten XMP i bios. Dermed begynner jeg å gå tom for ideer. Har dere noen forslag? Skrik ut om det mangler noe informasjon her.Stoppkoder ved bluescreen: - DOES NOT REMOVE IRQL LESS OR EQUAL - BAD POOL CALLER - SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED - MEMORY HANDLING - BAD SYSTEM CONFIG INFO - PAGE FAILURE IN EXCLUDED AREA (Cl.dll) - KERNEL SECURITY CHECK FAILURE - PAGE FAILURE IN THE NON-AREA AREA (nvlddmkm.sys) Specs: MSI Z270 Tomahawk, Socket-1151 Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor Corsair Vengeance RGB DDR4 3000MHz 16GB Cooler Master Hyper TX3i CPU Kjøler Fractal Design Define R5 Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD WD Desktop Black 2TB 3.5" Corsair RM650x 650W PSU Endret 12. februar 2018 av Salmonriver Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Prøv å kjør en runde med Display Driver Uninstaller og fjern alt som har med nVidia å gjøre. Installer det på nytt igjen. Mulig det har skjedd noe rart under driverinstallasjonen (nvlddmkm.sys) 1 Lenke til kommentar
Salmonriver Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Takk for svaret ditt, men det hjalp dessverre ikke :/ Dersom noen andre skulle få samme problem, så har jeg snakket med Intel. Sammen med de har jeg gjort en del feilsøking. De mistenker at det er en feil på CPUen, og har bedt meg sende den tilbake til Komplett for å få en ny. Krysser fingrene for at det skal få orden på systemet Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 har du en annen strømforsyning du kan teste med? Jeg opplevde det samme når jeg hadde en "feilende" psu. at den ville ikke starte ved første forsøk, gi feilmeldinger osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå