raytrails Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Skal bo utenlands en periode og tenkte å ta med gaming-riggen for litt moro. Her er planen å benytte 4G-nettet over telefonen (er innenfor Europa) for dette, men bekymringen min ligger i om databruken blir for høy da? Hva er "normal" databruk for la oss si 1 times gaming? Så kan jeg kanskje legge opp et regnestykke. Har et mobilabonnement med 40GB datapakke som jeg ønsker å fortsette med. Vil dette være innenfor ved begrenset antall timers gaming pr måned? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Det blir litt vanskelig å svare på, spill fungerer på forskjellige måter, noen mottar og sender mye data mellom klient og server, mens noen har lite overføring og kjører det meste på klienten. 1 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Okey, skjønner. Vanskelig med noe fasitsvar her, men et overslag kanskje? Tenker at 40GB burde holde, men mulig jeg undervurderer datatrafikken ved spilling. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Sjekk ut battlenonsens på youtube der han analyserer netcoden og databruken til populære spill. Men ja, med 40Gb kan du spille myyye. Har selv spilt en del over 4g å det er voip (discord, mumble, ts) som hovedsakelig trekker data. 1 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 tror jeg brukte ca 400 mb på en 5 timers bf4, litt avhengig av oppdateringsfrekvensen på serveren. og det var med voip. tror TS trekker minst data, men er ikke sikker. kommer an på codecen som brukes https://www.lifewire.com/megabytes-for-one-minute-conversations-3426705 1 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Takk for svar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 det er ikke uvanlig med 100GB månedlige grenser i shitholes som feks USA, så jeg tror nok du kommer et stykke med 40GB, det finnes et par program som kan hjelpe deg å følge med på datamangden, wireshark for eksempel, og så er det sikkert lurt å registrere nettverket ditt som 'metered network' - som er innebygd i win10. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå