Gå til innhold

RYKTE: Nvidia «Ampere» er GTX 2080 og lanseres før sommeren

Anbefalte innlegg

Store spørsmålet er,vil gamere få tak i disse kortene eller vil minere stikke av med de ? prisen vil jo uansett være skyhøy.... hvordan vil disse evt gjøre det når de miner?

Gamere og minere har like stor sjans tim å få kjøpt skjermkort. Ofte er det jo de samme personene. Eller tror du "minere" er noe annet?
Er nok ikke de samme folkene nei,ved "minere" så mener jeg de som kjøper haugevis direkte fra produsentene,er nok av de som poster bilder med flere titalls av skjermkort som de har hentet direkte fra produsentene,er jo disse her som ødelegger for vanlige gamere som meg og deg??

Så nei,sjansen for at den vanlige gameren får tak i skjermkortene på lik linje som "minere" gjør er nok ikke like stor,dessverre

Rett fra produsentene? Nvidia selger noe fra nett, og evga selger noe fra nett. Er vel ingen produsenter som har et lager, som folk kan kjøpe direkte fra?

Er jo ikkje noe problem å kjøpe titalls skjermkort fra f.eks komplett.no. dette har jo War her på forumet gjort i mange år :) Bruk til f@h

Litt rart er det, men de som klager, er ofte de som ikkje skal kjøpe uansett.

I usa så kan man legge inn bestillinger på skjermkorter sm er større enn 10stk tror jeg det er

Får man først tak i et skjermkort så er de jo overpriset til tusen

Jeg var heldig som fikk tak i 1080ti korter før prisen kom på over 9k

Jeg griner på nesen pga jeg skal kjøpe og ikke får kjøpt

Tror? USA er ikkje Norge...

Hvorfor får du ikkje kjøpt? Bare fordi du må betale mere enn ved release?

1080ti var på lager senest i går. Ikkje sjekket i dag...

Masse 1080ti bekreftet både 16. Februar og 23. Februar. Løp og kjøp ;) 150+ @ komplett.no

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Topp at Nvidia fortsetter gi ut skjermkort som gir oss god økning i ytelse, selv om AMD gir brukerne fingeren ved å ikke gi Nvidia konkurranse i det hele tatt.

Fordi AMD holder igjen de bedre kortene de har? Hvis AMD kunne lansere ett kort som knuste nVidia ville de gjort det. Men er vanskelig for ett selskap som postet fortjeneste for første gangen på evigheter i år. Fortjenesten var også langt under det nVidia har. nVidia har mer penger, dermed mer R&D.

Lenke til kommentar

Topp at Nvidia fortsetter gi ut skjermkort som gir oss god økning i ytelse, selv om AMD gir brukerne fingeren ved å ikke gi Nvidia konkurranse i det hele tatt.

Fordi AMD holder igjen de bedre kortene de har? Hvis AMD kunne lansere ett kort som knuste nVidia ville de gjort det. Men er vanskelig for ett selskap som postet fortjeneste for første gangen på evigheter i år. Fortjenesten var også langt under det nVidia har. nVidia har mer penger, dermed mer R&D.

Topp at Marit Bjørgen ga det norske folket fingeren ved å ikke gi Kalla konkurranse i helgen! :p

Lenke til kommentar

Store spørsmålet er,vil gamere få tak i disse kortene eller vil minere stikke av med de ? prisen vil jo uansett være skyhøy.... hvordan vil disse evt gjøre det når de miner?

Gamere og minere har like stor sjans tim å få kjøpt skjermkort. Ofte er det jo de samme personene. Eller tror du "minere" er noe annet?
Er nok ikke de samme folkene nei,ved "minere" så mener jeg de som kjøper haugevis direkte fra produsentene,er nok av de som poster bilder med flere titalls av skjermkort som de har hentet direkte fra produsentene,er jo disse her som ødelegger for vanlige gamere som meg og deg??

Så nei,sjansen for at den vanlige gameren får tak i skjermkortene på lik linje som "minere" gjør er nok ikke like stor,dessverre

Rett fra produsentene? Nvidia selger noe fra nett, og evga selger noe fra nett. Er vel ingen produsenter som har et lager, som folk kan kjøpe direkte fra?

Er jo ikkje noe problem å kjøpe titalls skjermkort fra f.eks komplett.no. dette har jo War her på forumet gjort i mange år :) Bruk til f@h

I usa så kan man legge inn bestillinger på skjermkorter sm er større enn 10stk tror jeg det er

Masse 1080ti bekreftet både 16. Februar og 23. Februar. Løp og kjøp ;) 150+ @ komplett.no

Er ikke usa i norge? jøss,der lærte jeg jaggu meg noe

Komplett osv har ikke hatt 1080ti på lenge,jeg vet pga jeg har fulgt med lenge og kjøpte når de hadde inne ca 100 stk og det er ca 2 uker siden

men takk for at du passer på meg slik at jeg får kjøpt et par stk til :* <3

Lenke til kommentar

Er ikke usa i norge? jøss,der lærte jeg jaggu meg noe

Komplett osv har ikke hatt 1080ti på lenge,jeg vet pga jeg har fulgt med lenge og kjøpte når de hadde inne ca 100 stk og det er ca 2 uker siden

men takk for at du passer på meg slik at jeg får kjøpt et par stk til :* <3

De hadde flere på lager forige uke også. Da fikk de inn over 200 stk. Jeg følger med hver dag :p

Lenke til kommentar

For ca 10 år siden lå AMD foran på både salg og inntjening. At de ikke klarte fortsette med det er kun deres egen feil.

Lenke til kommentar

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="ilalo" data-cid="24305999" data-time="1518540061"><p> 

Er nok ikke de samme folkene nei,ved "minere" så mener jeg de som kjøper haugevis direkte fra produsentene,er nok av de som poster bilder med flere titalls av skjermkort som de har hentet direkte fra produsentene,er jo disse her som ødelegger for vanlige gamere som meg og deg??Så nei,sjansen for at den vanlige gameren får tak i skjermkortene på lik linje som "minere" gjør er nok ikke like stor,dessverre
Rett fra produsentene? Nvidia selger noe fra nett, og evga selger noe fra nett. Er vel ingen produsenter som har et lager, som folk kan kjøpe direkte fra?Er jo ikkje noe problem å kjøpe titalls skjermkort fra f.eks komplett.no. dette har jo War her på forumet gjort i mange år :) Bruk til f@hLitt rart er det, men de som klager, er ofte de som ikkje skal kjøpe uansett.
I usa så kan man legge inn bestillinger på skjermkorter sm er større enn 10stk tror jeg det erFår man først tak i et skjermkort så er de jo overpriset til tusenJeg var heldig som fikk tak i 1080ti korter før prisen kom på over 9kJeg griner på nesen pga jeg skal kjøpe og ikke får kjøpt
Tror? USA er ikkje Norge...Hvorfor får du ikkje kjøpt? Bare fordi du må betale mere enn ved release?1080ti var på lager senest i går. Ikkje sjekket i dag...Masse 1080ti bekreftet både 16. Februar og 23. Februar. Løp og kjøp ;) 150+ @ komplett.no
Er ikke usa i norge? jøss,der lærte jeg jaggu meg noeKomplett osv har ikke hatt 1080ti på lenge,jeg vet pga jeg har fulgt med lenge og kjøpte når de hadde inne ca 100 stk og det er ca 2 uker sidenmen takk for at du passer på meg slik at jeg får kjøpt et par stk til :*
komplett? da har det gått meg forbi,faen... prisen blir jo bare presset mer og mer opp,ser multicom skal ha over 10k nå... :/
Lenke til kommentar

Akkurat nå er billigste 1080ti tilgjenglig på prisjakt 9995. Et inno3d kort fra multicom. Dette kortet begynte å stige i pris tidlig i Januar fra 8195. En pristigning på 1800 kan umulig være ram alene. Det er for tiden stor etterspørsel og selger tar seg godt betalt. Dessverre for forbruker. Prisøkningen tilsvarer omtrent hoppet mellom et 1060 og 1080 (q4 17) eller hoppet mellom 1080 og 1080ti. I mine øyne et betydelig hopp. Billigste 1080ti i dag er vel hos nvidia hvis de har inne.

Er det noen som vet om innkjøpspris for utsalgstedene har gått betraktelig opp i takt med global etterspørsel?

Lenke til kommentar

Akkurat nå er billigste 1080ti tilgjenglig på prisjakt 9995. Et inno3d kort fra multicom. Dette kortet begynte å stige i pris tidlig i Januar fra 8195. En pristigning på 1800 kan umulig være ram alene. Det er for tiden stor etterspørsel og selger tar seg godt betalt. Dessverre for forbruker. Prisøkningen tilsvarer omtrent hoppet mellom et 1060 og 1080 (q4 17) eller hoppet mellom 1080 og 1080ti. I mine øyne et betydelig hopp. Billigste 1080ti i dag er vel hos nvidia hvis de har inne.

Er det noen som vet om innkjøpspris for utsalgstedene har gått betraktelig opp i takt med global etterspørsel?

Billigste 1080ti på komplett.no er 8 599,-. Dette er bekreftet dato av 23. februar.

Prisene er steget pga etterspørsel OG lav tilgang på Vram.

917604.jpg
Kjøp fra: Komplett
 Ikke på lager. 5 stk. Bekreftet 23.feb.2018
9 249,-
-+

KJØP

PS: Release prisen for 1080ti strix gaming var 8600kr i følge prisjakt.

OOOOOOOO, det er så vanskelig å få tak i skjermkort......
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hva med folk med freesync da? Finn et fornuftig priset Vega 56 eller 580 :p

Holder det med 91 stk rx580?

https://www.komplett.no/product/921793/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx-580-4gb-dual?offerId=KOMPLETT-310-921793

4299kr

RX580 har dog aldri vært fornuftig :p

Er jo bekreftet inn flere på lager også 23. Februar.

Noe mere du vil ha? ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

580 til ~2500-3000 kroner var ikke nødvendigvis noe dårligere kjøp enn et 1060 da, mtp pris/ytelse, spesielt hvis man trengte monitor også :)

Ps Du fant bare 1 av 2, til nær dobbelt pris. Så vet ikke om du klarte oppgaven :p Gå å snekre nå :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

580 til ~2500-3000 kroner var ikke nødvendigvis noe dårligere kjøp enn et 1060 da, mtp pris/ytelse, spesielt hvis man trengte monitor også :)

Ps Du fant bare 1 av 2, til nær dobbelt pris. Så vet ikke om du klarte oppgaven :p Gå å snekre nå :)

Freesync ble plutselig et j$%^ dårlig kjøp Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Billigste 1080ti på komplett.no er 8 599,-. Dette er bekreftet dato av 23. februar.

920344.jpg

EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING

Skjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB GDDR5X, 1569/1683MHz, Pascal

(3)

Varenr: 920344 / Prodnr: 11G-P4-6696-KR

Ikke på lager. 95 stk. Bekreftet 16.feb.2018

9 599,-

-+KJØP

917604.jpg

ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming

Skjermkort, PCI-Express 3.0, 11GB GDDR5X, 1493/1607MHz, Aura Sync RGB, Pascal

(9)

Varenr: 917604 / Prodnr: ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING

9 249,-

-+

KJØP

Jeg ser etter msi kortene,men takk for at du atter en gang beviser hvorfor folk mener du er en stor klovn :) ha en fin dag videre mr =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

917604.jpg
9 249,-
-+

KJØP

Et kort som må bestilles og antas ankommer komplett om 9 dager (23/2) er ikke tilgjengelig. Det billigste kortet som jeg kunne kjøpe der og da og få sendt omgående var kortet jeg nevnte. Å vente 9 dager er forsåvidt ikke noe problem for de fleste vil jeg tro. Jeg snakket om epler du om pærer.

Jeg har forsåvidt ikke sagt at det er så vanskelig å få tak i skjermkort bare at det er tilsynelatende utsolgt, utsalgsted venter på nye varer er vel og forvente, og at det er en prisoppgang. Her lurer jeg igrunn mest på hvem det er som skor seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...