Gå til innhold

RYKTE: Nvidia «Ampere» er GTX 2080 og lanseres før sommeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg tøysa litt med Nizzen her over, men det skjønte dere sikkert :)

Ja, dersom man følger med så går det an å få tak i skjermkort.

Det er bare det at prisen er "litt" mer enn ihvertfall jeg kan forsvare for litt lek-med-hardware.

Ikke for det, det blir jo litt innkjøp allikevel, men ikke av 1070ti (1060 *6*GB var dyrt nok).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

'Hvor kraftig er GTX 2080?

Klarer den å spille alle spill i 4k 120 hz uten problemet?

Tviler på det ellers vil den koste 15 000 kr. Når AMD ikke har skjermkort som kan konkurere mot høyere en GTX 1060.

Tror ryzen 7 1700 @ 4 ghz kommer til kort med gtx 2080 i gaming.

Må ha intel cpu i så fall. Hvis ikke mars oppgradering av ryzen 2 vil gi bedre overklokking muligheter.

Dette stemmer ikke, AMD Vega 64 er vel relativt nært knyttet til GTX 1080 i ytelse; Vega 64 er litt dårligere på lavere oppløsninger, og bedre på høyere oppløsning. Samtidig er vel ikke driverene til AMD optimalisert for å trekke ut potensialet til Vega-brikkene, så det er vel basert på historikk forventet at ytelsen vil bli 20-25% bedre over tid. AMD har med Vega gjort veldig mye bra.

Men var det ikke slik disse skjermkortene støyer ekstremt mye? At viften støyer opp mot 60 db eller mere særlig ved overklokking?

Mens GTX 1080 TI holder seg godt under 40-50 db.

Hadde vært gøy om nvidia vil knuse AMD å komme med skjermkort til 15 000 -20 000 kr klassen men tror ikke det er særlig smart fordi da vil nok få vurdere å kjøpe slikt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På min iMac Pro hører jeg ikke en antydning til vifte; stock kjøler er dritt på AMD - hvorfor de kjører denne stilen aner jeg ikke.

??? Feil tråd ???

Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke tilgjengelighet. Problemet er vel prisøkningen vi ser? Føler seg jo lurt og litt misbrukt av å handle i dag .. jeg skal iallfall ikke ha noe nytt ennå. Må jo ta en lang varm dusj av å handle nå for tiden

Er problemet prisøkning?

Hvorfor klager ikke folk så mye over prisøkningen på RAM? Den har skutt i været.

Hvorfor klager folk ikke så mye over NAND?

Det største problemet i bransjen i dag er uten tvil RAM, men det meste av kritikken rettes mot kortene. Til tross for at både AMD og Nvidia nevner mangel på RAM.

Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke tilgjengelighet. Problemet er vel prisøkningen vi ser? Føler seg jo lurt og litt misbrukt av å handle i dag .. jeg skal iallfall ikke ha noe nytt ennå. Må jo ta en lang varm dusj av å handle nå for tiden

Er problemet prisøkning?

Hvorfor klager ikke folk så mye over prisøkningen på RAM? Den har skutt i været.

Hvorfor klager folk ikke så mye over NAND?

Det største problemet i bransjen i dag er uten tvil RAM, men det meste av kritikken rettes mot kortene. Til tross for at både AMD og Nvidia nevner mangel på RAM.

Fordi skjermkort 1) primært er en dyrere innvestering enn RAM, for vanlige forbrukere. Og 2) fordi minere gjør prisen ennå høyere enn hva den ville blitt med bare økingen i pris av RAM. Minere presser prisen langt mer opp en mangelen på RAM. Mangel på RAM forårsaket vel bare en skarve økning på 200-300 per skjermkort, mener jeg å huske. Minere har derimot prestert å få presset prisene opp til 11K bare for et GTX 1080

kort på brukten, og at vi ser GTX 1080 ti kort for 12-14K i noen nettbutikker, når MSRP er 7500. Hvordan mener du her at RAM er et større problem?

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

På min iMac Pro hører jeg ikke en antydning til vifte; stock kjøler er dritt på AMD - hvorfor de kjører denne stilen aner jeg ikke.

??? Feil tråd ???

Nei, fordi iMac Pro har AMD radeon vega 64 GPU uten noen form for viftelyd. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

??? Feil tråd ???

Ja?

Og hva har  det med lansering  av  "Ampere"?

Lenke til kommentar

??? Feil tråd ???

Ja?

Og hva har  det med lansering  av  "Ampere"?

Forslag: Les tidligere svar før du stiller spørsmål  :nei:

===>

Tviler på det ellers vil den koste 15 000 kr. Når AMD ikke har skjermkort som kan konkurere mot høyere en GTX 1060.

Må ha intel cpu i så fall. Hvis ikke mars oppgradering av ryzen 2 vil gi bedre overklokking muligheter.

Dette stemmer ikke, AMD Vega 64 er vel relativt nært knyttet til GTX 1080 i ytelse; Vega 64 er litt dårligere på lavere oppløsninger, og bedre på høyere oppløsning. Samtidig er vel ikke driverene til AMD optimalisert for å trekke ut potensialet til Vega-brikkene, så det er vel basert på historikk forventet at ytelsen vil bli 20-25% bedre over tid. AMD har med Vega gjort veldig mye bra.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Forslag: Les tidligere svar før du stiller spørsmål  :nei:

===>

Har fortsatt ikke noe med lansering av "Ampere" å gjøre, men jeg ser du gjerne vil diskutere ditt Vega 64 kort og iMac Pro.

Greit det.

:)

Lenke til kommentar

Store spørsmålet er,vil gamere få tak i disse kortene eller vil minere stikke av med de ? prisen vil jo uansett være skyhøy.... hvordan vil disse evt gjøre det når de miner?

Gamere og minere har like stor sjans tim å få kjøpt skjermkort. Ofte er det jo de samme personene. Eller tror du "minere" er noe annet?

Er nok ikke de samme folkene nei,ved "minere" så mener jeg de som kjøper haugevis direkte fra produsentene,er nok av de som poster bilder med flere titalls av skjermkort som de har hentet direkte fra produsentene,er jo disse her som ødelegger for vanlige gamere som meg og deg??

Så nei,sjansen for at den vanlige gameren får tak i skjermkortene på lik linje som "minere" gjør er nok ikke like stor,dessverre

Lenke til kommentar

Store spørsmålet er,vil gamere få tak i disse kortene eller vil minere stikke av med de ? prisen vil jo uansett være skyhøy.... hvordan vil disse evt gjøre det når de miner?

Gamere og minere har like stor sjans tim å få kjøpt skjermkort. Ofte er det jo de samme personene. Eller tror du "minere" er noe annet?
Er nok ikke de samme folkene nei,ved "minere" så mener jeg de som kjøper haugevis direkte fra produsentene,er nok av de som poster bilder med flere titalls av skjermkort som de har hentet direkte fra produsentene,er jo disse her som ødelegger for vanlige gamere som meg og deg??

Så nei,sjansen for at den vanlige gameren får tak i skjermkortene på lik linje som "minere" gjør er nok ikke like stor,dessverre

Rett fra produsentene? Nvidia selger noe fra nett, og evga selger noe fra nett. Er vel ingen produsenter som har et lager, som folk kan kjøpe direkte fra?

Er jo ikkje noe problem å kjøpe titalls skjermkort fra f.eks komplett.no. dette har jo War her på forumet gjort i mange år :) Bruk til f@h

Litt rart er det, men de som klager, er ofte de som ikkje skal kjøpe uansett. ?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi AMD\intel vil spare penger, og ha vifter som tar lite plass.

Selvfølgelig kunne de gått for Coolermaster 212 evo og hatt intel klistemerke på de.

Eller kunne de droppet å selge kjølere og folk må kjøpe det i tillegg men slik har det vært i alle år, så de vil vel fortsette med det som en nødløsning. Uten kjøler vil cpuen ødlegges.

Men er enig hadde de gått for Noctua NH-L9i eller ligdene hadde det vært bedre, eller modul basert løsning der man skru flere kjøleribber sammen til en større kjøler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ryzen 7 vil ikke ha noen problemer med GPU på mange år. Problemet til Ryzen Vs Intel er spill med mye CPU bruk (WoW f.eks). I Assassins Creed Origins f.eks ligger CPU bruk på rundt 20% og GPU blir flaskehalsen på min 1700x og GT 1080.

Lenke til kommentar

Rett fra produsentene? Nvidia selger noe fra nett, og evga selger noe fra nett. Er vel ingen produsenter som har et lager, som folk kan kjøpe direkte fra?

Er jo ikkje noe problem å kjøpe titalls skjermkort fra f.eks komplett.no. dette har jo War her på forumet gjort i mange år :) Bruk til f@h

Litt rart er det, men de som klager, er ofte de som ikkje skal kjøpe uansett. ?

I usa så kan man legge inn bestillinger på skjermkorter sm er større enn 10stk tror jeg det er

Får man først tak i et skjermkort så er de jo overpriset til tusen

Jeg var heldig som fikk tak i 1080ti korter før prisen kom på over 9k

Jeg griner på nesen pga jeg skal kjøpe og ikke får kjøpt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...