Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Se hvilke IT-yrker som hadde høyest lønn i 2017.Ferske tall: Så mye tjener norske IT-ansatte (Ekstra) Lenke til kommentar
Paul-Christian Garpe Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Nå viser vel den siste grafen det motsatte av det overskriften hevder - den viser at forskjellen er større mellom kvinners og menns lønn innen IT enn i andre yrker. Hva er riktig? Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Nå viser vel den siste grafen det motsatte av det overskriften hevder - den viser at forskjellen er større mellom kvinners og menns lønn innen IT enn i andre yrker. Hva er riktig? Godt observert. Her har det sneket seg inn en feil. Overskriften er riktig - det skal være 89 prosent for IT-bransjen. Lenke til kommentar
Paul-Christian Garpe Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Nå viser vel den siste grafen det motsatte av det overskriften hevder - den viser at forskjellen er større mellom kvinners og menns lønn innen IT enn i andre yrker. Hva er riktig? Godt observert. Her har det sneket seg inn en feil. Overskriften er riktig - det skal være 89 prosent for IT-bransjen. Hva er det for andre bransjer? Illustrasjonen ser ut til å vise at det er over 90%? 1 Lenke til kommentar
Paul-Christian Garpe Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Nå viser vel den siste grafen det motsatte av det overskriften hevder - den viser at forskjellen er større mellom kvinners og menns lønn innen IT enn i andre yrker. Hva er riktig?Godt observert. Her har det sneket seg inn en feil. Overskriften er riktig - det skal være 89 prosent for IT-bransjen. Hva er det for andre bransjer? Illustrasjonen ser ut til å vise at det er over 90%? Og der var den rettet :-) Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Nå viser vel den siste grafen det motsatte av det overskriften hevder - den viser at forskjellen er større mellom kvinners og menns lønn innen IT enn i andre yrker. Hva er riktig?Godt observert. Her har det sneket seg inn en feil. Overskriften er riktig - det skal være 89 prosent for IT-bransjen. Hva er det for andre bransjer? Illustrasjonen ser ut til å vise at det er over 90%? Og der var den rettet :-) Vi bruker en responsiv embed fra Infogram, hvor vi lager grafikken. Skjedde noe kluss når den ble skalert til vanlig desktop-størrelse. Nå fjernet jeg grid-linjene la inn prosentene i klartekst som en workaround. Lenke til kommentar
JDAIG514 Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Er disse tallene før eller etter skatte fradrag ? Jeg bor og jobber siden 1990 i Sveits og jobber siden 15 år i IT bransjen. Hvis disse tallene er før skatte fradrag tjener vi langt over det dobbelte i Sveits. Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Er disse tallene før eller etter skatte fradrag ? Jeg bor og jobber siden 1990 i Sveits og jobber siden 15 år i IT bransjen. Hvis disse tallene er før skatte fradrag tjener vi langt over det dobbelte i Sveits. Dette er brutto, altså før skatt. Kan IT-lønningene virkelig være så mye høyere? Snittinntekten i Norge og Sveits - for alle bransjer samlet - er nærmest identisk. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GNI_(nominal,_Atlas_method)_per_capita Lenke til kommentar
8086 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Er disse tallene før eller etter skatte fradrag ? Jeg bor og jobber siden 1990 i Sveits og jobber siden 15 år i IT bransjen. Hvis disse tallene er før skatte fradrag tjener vi langt over det dobbelte i Sveits. Dette er brutto, altså før skatt. Kan IT-lønningene virkelig være så mye høyere? Jeg kjenner folk som jobber i Zürich, og der tjener itfolk vanvittig bra. Han tjente rundt 200'€ i året som hovedsakelig javascriptutvikler i banknæringen. Zürich er jo også bank og finanssentrum, og de har jo generelt mye høyere lønnsnivå. Samme i London, NYC, etc. Amerikanere i Norge klager jo også over at lønna for itfolk her er mye dårligere enn i USA, men det er veldig forskjell på å bo usentralt i USA og i SF. I SF kan en juniorutvikler rett fra college få 120' lapper - mer enn snittlønna i itbransjen her i landet. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Er disse tallene før eller etter skatte fradrag ? Jeg bor og jobber siden 1990 i Sveits og jobber siden 15 år i IT bransjen. Hvis disse tallene er før skatte fradrag tjener vi langt over det dobbelte i Sveits. Dette er brutto, altså før skatt. Kan IT-lønningene virkelig være så mye høyere? Jeg kjenner folk som jobber i Zürich, og der tjener itfolk vanvittig bra. Han tjente rundt 200'€ i året som hovedsakelig javascriptutvikler i banknæringen. Zürich er jo også bank og finanssentrum, og de har jo generelt mye høyere lønnsnivå. Samme i London, NYC, etc. Amerikanere i Norge klager jo også over at lønna for itfolk her er mye dårligere enn i USA, men det er veldig forskjell på å bo usentralt i USA og i SF. I SF kan en juniorutvikler rett fra college få 120' lapper - mer enn snittlønna i itbransjen her i landet. Det stemmer helt sikkert. I Norge er det som kjent (?) relativt liten forskjell i lønn mellom yrker, sammenliknet med 'utlandet'(!). I USA for eksempel så tjener man kanskje bare 12-15' på enkelte jobber, og da opp mot 10x på andre. Mens i Norge er det 2/3x som gjelder. Derfor er IT prosjekter (alt som krever høy utdannelse) relativt billige sammenliknet med f.eks. USA. 2 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Er disse tallene før eller etter skatte fradrag ? Jeg bor og jobber siden 1990 i Sveits og jobber siden 15 år i IT bransjen. Hvis disse tallene er før skatte fradrag tjener vi langt over det dobbelte i Sveits. Jeg søker herved jobb. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå