msh Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hei hvordan skal jeg kunne få spilt Surround med S/PDIF kontakt?Jeg får bare stereo lyd med denne porten.Skal ikke den klare å spille surround? Jeg har Internt lydkort på mit Epox 8RDA3+(CMI9739A) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Hvis det innbygde lydkortet ditt støtter4, 5 eller 6 kanalers lyd og dine høytalere også er enten ett 4.1 sett, 5.1 sett eller liknende med digital inngang (spdif) og og du bruker en digital kabel mellom disse Men i windows så må du også sette opp dette riktig også... Endret 11. desember 2003 av tintin77 Lenke til kommentar
msh Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har Denon forsterker som jeg har koblet lydkorten med.Den spiller på alle høytallerne,men bare i stereo.Jeg hører bare front knalene.Hvis jeg trykker på f.eks senter høytaller i programmet,da hører jeg ingen ting.Bare front left og right. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er rett slik du har det. Sett i ei dvd plate og sjekk med den om du får da Dolby Digital ut... Det skal du få. Forsterkern din skal bytte modus fra pro logic 2 / stereo til Dolby digital / DTS automatisk da. Husk og sette DVD programmet ditt til og bruke spdif ut. Lenke til kommentar
msh Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 yes det gikk det.Men altså jeg får ikke bruk for surround,så lenge jeg ikke bruker DVD? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 yes det gikk det.Men altså jeg får ikke bruk for surround,så lenge jeg ikke bruker DVD? jau surround får du... men spørs kva surround. Du får ikkje dolby digital surround. Når eg bruker pc'n til mp3 og spel så har eg den på pro logic 2 music. Lenke til kommentar
msh Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg får bare 5channel stereo,hvis jeg skal høre på musikk,eller hvis jeg skal spille spill.Er ikke de nye spillene i sorrund sound? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 er bare nforce2 som støtter dolby digital til spel Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Alle nForce-kortene har vel samme lydløsning svjv. Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå